Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-15, 14:19
  #1
Medlem
waikikiis avatar
Igår såg jag att jag hade väldigt lite utrymme kvar, tyckte det var konsitgt men inte mer än så och raderade ett par gamla filmer och rensade bort iaf 10gb nu idag har det ploppat upp en varningsruta som säger att jag har ont om utrymme och kollar hur mycket och då har jag 48 kb kvar!

Det ända jag gjort är surfat runt lite och kollat på lite streamade sport.

Vad kan felet vara och hur åtgärdar jag det?
Citera
2012-04-15, 14:21
  #2
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Igår såg jag att jag hade väldigt lite utrymme kvar, tyckte det var konsitgt men inte mer än så och raderade ett par gamla filmer och rensade bort iaf 10gb nu idag har det ploppat upp en varningsruta som säger att jag har ont om utrymme och kollar hur mycket och då har jag 48 kb kvar!

Det ända jag gjort är surfat runt lite och kollat på lite streamade sport.

Vad kan felet vara och hur åtgärdar jag det?


Du har mest troligtvis ett virus som dupplicerar sig själv genom .rar och fyller upp.
Citera
2012-04-15, 14:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Igår såg jag att jag hade väldigt lite utrymme kvar, tyckte det var konsitgt men inte mer än så och raderade ett par gamla filmer och rensade bort iaf 10gb nu idag har det ploppat upp en varningsruta som säger att jag har ont om utrymme och kollar hur mycket och då har jag 48 kb kvar!

Det ända jag gjort är surfat runt lite och kollat på lite streamade sport.

Vad kan felet vara och hur åtgärdar jag det?

Prova att rensa historiken i webbläsaren, låter som om du har skit kvar efter du har streamat.
Citera
2012-04-15, 14:37
  #4
Medlem
Kombinations avatar
Ladda ner programmet SpaceMonger, där ser du exakt vad som äter upp utrymmet.
Citera
2012-04-18, 02:01
  #5
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Du har mest troligtvis ett virus som dupplicerar sig själv genom .rar och fyller upp.

Du är dum i huvudet. Troll.

Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Igår såg jag att jag hade väldigt lite utrymme kvar, tyckte det var konsitgt men inte mer än så och raderade ett par gamla filmer och rensade bort iaf 10gb nu idag har det ploppat upp en varningsruta som säger att jag har ont om utrymme och kollar hur mycket och då har jag 48 kb kvar!

Det ända jag gjort är surfat runt lite och kollat på lite streamade sport.

Vad kan felet vara och hur åtgärdar jag det?

Har du Vista eller Windows 7? Det kan vara tidigare versioner-funktionen (skuggkopior) som äter disk. Öppna en kommandoprompt som administratör. Skriv följande rad:
vssadmin list shadowstorage
Hur mycket utrymme upptas av skuggkopiorna? Vill du ändra (minska) det, skriv följande:
vssadmin resize shadowstorage /for=c: /on=c: /maxsize=1gb
Byt ut 1gb till vad du vill, 2gb, 10gb, 500mb...

Annars kan det vara windows-uppdateringar som laddas ned, eller en stor mängd olika saker. kan kollasmed olika utrymmes-kollar-program. Men kolla skuggkopiorna, där finns det säkert gig att spara.
Citera
2012-04-21, 23:00
  #6
Medlem
Rensa datorn på skit, testa ccleaner o iobits produkter.
Citera
2012-04-23, 13:46
  #7
Medlem
Späks avatar
Idiotiskt, men ändå:

Har du tömt papperskorgen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback