2012-04-15, 11:27
Medlem
Hur vanligt är det att röka på i Jämtlands län?
Finns det många kranar?
Är det lätt att få tag i CB i byerna däruppe?
Hur gor man tillväga för att få röka då?

Bor själv i Jämtland och känner bara en person som jag mistänker att han rökar på och såklart mig själv.
Citera
2012-04-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vreemd
Hur vanligt är det att röka på i Jämtlands län?
Finns det många kranar?
Är det lätt att få tag i CB i byerna däruppe?
Hur gor man tillväga för att få röka då?

Bor själv i Jämtland och känner bara en person som jag mistänker att han rökar på och såklart mig själv.
när jag bodde där uppe så var det jävligt svårt att hitta folk
och dom som jag visste rökte var så jävla hemlighetsfulla så det finns inte.. gick inte änns med folk jag kände väl
rätt säker på att folk är mer försiktig när det är små byar där rykten och skit sprids snabbt
du borde försöka fixa en postkran istället
Citera
2012-04-15, 11:33
Medlem
Inne i östersund är det sällan något problem även om tillgången kan variera lite, pris på 600/5 även om det kan variera det också.

Byarna och samhällena runt om är rätt hopplöst om man inte redan känner nån där, och finns det något där så kommer det från östersund i vilket fall.
Citera
2012-04-15, 11:33
Medlem
Ja det käns att dem få poliser som finns här gör inget annat än att leta CB dem också
Citera
2012-04-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vreemd
Ja det käns att dem få poliser som finns här gör inget annat än att leta CB dem också
HÄr letar polisen bara efter folk som kör moppe utan kort, vattenskoter på storsjön osv..
Citera
2012-04-15, 13:18
Medlem
Thatsfuckedups avatar
De gånger jag och polaren varit i Jämtland har vi alltid fått erbjudanden om gräs, dock har det alltid varit dyrt och aldrig bra, 700 för en "femma" (som var en 4:a) senaste gången vi köpte där.
Citera
2012-04-15, 15:34
Medlem
Just Jämtland är ett av dom länen där det suger att få tag på röka har jag hört. Det är lättare i nordligaste delarna av landet i jämförelse.
Ut mot kusten får du tag på saker lättare. Dock så är det som alltid dyrt och dåligt ju längre upp man kommer.
Citera
2012-04-15, 15:41
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Just Jämtland är ett av dom länen där det suger att få tag på röka har jag hört. Det är lättare i nordligaste delarna av landet i jämförelse.
Ut mot kusten får du tag på saker lättare. Dock så är det som alltid dyrt och dåligt ju längre upp man kommer.

Det där stämmer inte riktigt. Nog kan man hitta tungt röka i de nordligaste delarna av landet.
Ingen erfarenhet av Jämtland direkt men i Västernorrland kändes det som att de flesta ungdomarna rökte ibland i varenda håla. Även om dom inte var några vana rökare så bangade dom sällan om det erbjöds en pass. Men mitt tips till dig är Östersund, där kommer du hitta.
Citera
2012-04-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
. Men mitt tips till dig är Östersund, där kommer du hitta.

Då återstår frågan om hur man hittar det när man inte rör sig i nattlivet osv.
Citera
2012-04-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Det där stämmer inte riktigt. Nog kan man hitta tungt röka i de nordligaste delarna av landet.
Ingen erfarenhet av Jämtland direkt men i Västernorrland kändes det som att de flesta ungdomarna rökte ibland i varenda håla. Även om dom inte var några vana rökare så bangade dom sällan om det erbjöds en pass. Men mitt tips till dig är Östersund, där kommer du hitta.

Det var ju just det jag sa, det är lättare längre norrut jämfört med Jämtland.
I västernorrland finns det gott om knark, ja. Som jag tror jag skrev, dra ut mot kusten (Västernorrland) så hittar man knark. Typ alla jag träffat från Sundsvall har knarkat minst en gång i sitt liv. Och det har vart en slump, inte pga mitt tidigare bruk/missbruk.
Citera
2012-04-16, 08:20
Medlem
Den enklaste lösningen om du bor i en mindre ort är att skaffa dig en pålitlig brevvän som skickar sakerna till dig då du behöver, så slipper du jaga småpåsar i skumma kvarter
Citera
2012-04-16, 20:25
Medlem
kostograms avatar
Finns alltid tillgängligt i Östersund iaf, hur det är i de övriga delarna utav länet vet jag ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in