Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-15, 10:39
  #1
Medlem
Paynova erbjuder en internationell helhetstjänst för betalningar via Internet. Med Paynova får e-handlare tillgång till 21 betalningsalternativ med såväl kredit- och betalkort som Internetbanker, i 12 valutor och på 12 språk i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Börsvärde: 50mSEK
Omsättning (2011): 31mSEK
Vinst (2011): 4,3mSEK

Akitekurs: 0,58kr
Handelsplats: Nordic Growth Markets (NGM)

http://paynova.com/
__________________
Senast redigerad av leffe_212 2012-04-15 kl. 10:43. Anledning: Tillägg av information
Citera
2012-04-15, 10:40
  #2
Medlem
Torsdag, 12 April 2012 14:16

Paynova tar in Sveriges bästa affärsresebyrå Resia som kund


Paynova och samarbetspartnern Scandisys har för resebranschen utvecklat en ny lösning för korthantering över telefon och andra försäljningskanaler. Lösningen säkerställer att hantering och lagring av kortinformation sker i linje med kortnätverkens (Visa, Mastercard) allt tuffare regler.

Första kund att teckna avtal med Paynova är Resia AB. Som ett första steg kommer Paynova att leverera en helt integrerad lösning för kortbetalningar via telefonförsäljning. Resia kan i den nya lösningen hantera sina kunders reseprofiler utan att behöva äventyra säkerheten vid kundernas kortbetalningar.
Citera
2012-04-15, 10:41
  #3
Medlem
raajtans avatar
Okej.. Vad vill du fram till? Att det är en bra aktie?
Citera
2012-04-15, 10:41
  #4
Medlem
Tisdag, 13 Mars 2012 14:16

Utökat tillstånd att tillhandahålla betaltjänster


Paynovas tillstånd att tillhandahålla betaltjänster utökas med flertalet andra länder i Europa.
Finansinspektionen har under februari meddelat de motsvarande myndigheterna i ett flertal andra länder i Europa att Paynova har rätt att tillhandahålla betaltjänster även där i enlighet med betaltjänstedirektivet inom EES.
Citera
2012-04-15, 10:49
  #5
Medlem
Det finns ju redan PayPal, PayEx, osv. osv. Varför ännu en lösning?
Citera
2012-04-15, 21:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
Okej.. Vad vill du fram till? Att det är en bra aktie?

Tydligen ska nya stora avtal presenteras inom kort. Det är iaf vad ryktet på bs och vcw säger.

Om det skulle visa sig stämma kan aktien stiga säkert 100% fort.
Citera
2012-04-15, 22:00
  #7
Medlem
Rois avatar
Ägde den en kort period för något år sedan, men såle då jag tyckte det var för mycket luddigt.

Hur gick det med Kinagrejen? Det var i mina ögon det enda intressanta med aktien. Om man kan ta % på när kineserna börja köpa prylar över nätet så skulle det nog bli en fin slant.
Citera
2012-04-16, 01:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Ägde den en kort period för något år sedan, men såle då jag tyckte det var för mycket luddigt.

Hur gick det med Kinagrejen? Det var i mina ögon det enda intressanta med aktien. Om man kan ta % på när kineserna börja köpa prylar över nätet så skulle det nog bli en fin slant.
Kina grejen lades ner. Dessutom använder varenda kines i hela kina paypal redan så vet inte varför de skjlle börba nvända paynova. varför någon ska använda paynova är för mig en gåta.
Citera
2012-04-16, 02:48
  #9
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Kina grejen lades ner. Dessutom använder varenda kines i hela kina paypal redan så vet inte varför de skjlle börba nvända paynova. varför någon ska använda paynova är för mig en gåta.
De hade ju bildat ett bolag ihop med Bank of china, och deras kreditkort som hade en riktigt stor del av marknaden, för att erbjuda betalfunktioner (och webshopslösningar) till sidor som säljer till kinesiska konsumenter.

Fast jag en känsla av att Paynova ändå skulle bli totalt överkörda av kinserna ifall det gick vägen. De hade liksom inget att sätta emot mot en semistatlig ogliopolbank.
Citera
2012-04-16, 10:35
  #10
Medlem
kurt-sunes avatar
Köp inte småbolag.... bättre att hålla sig till large cap istället.
Citera
2012-04-16, 14:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Köp inte småbolag.... bättre att hålla sig till large cap istället.

Det beror väl lite på vad man har för strategi. Själv håller jag mej till småbolag, det är lite mer action i dom.
Citera
2012-04-16, 17:14
  #12
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilemilemil83
Det beror väl lite på vad man har för strategi. Själv håller jag mej till småbolag, det är lite mer action i dom.

Visst är det så men action är inte nödvändigtvis bra. Stora stabila bolag med en lång historia av goda resultat är bättre att satsa på för average Joe.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback