2012-04-14, 14:36
Medlem
hej jag hade tänkt mig att odla i ett pc-chassi i mitt rum, jag har 2 st LE lampor och 2 st fläktar som blåser in och ut luft (men dom är inte särskillt starka) jag har redan satt fröna i blöt och planterat dom osv. jag använde mig jag änglamark plantjord som hade en gammal öppen påse, vet inte om det är ok med den jorden kan någon kanske ge mig lite tips ?

plus jag undrar om det skulle kunna brinna i chassit med LE-lampor ?

och en till fråga, är det olagligt att innehava cannabis frön ?
Citera
2012-04-14, 14:41
Medlem
Anon3256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilleman63
hej jag hade tänkt mig att odla i ett pc-chassi i mitt rum, jag har 2 st LE lampor och 2 st fläktar som blåser in och ut luft (men dom är inte särskillt starka) jag har redan satt fröna i blöt och planterat dom osv. jag använde mig jag änglamark plantjord som hade en gammal öppen påse, vet inte om det är ok med den jorden kan någon kanske ge mig lite tips ?

plus jag undrar om det skulle kunna brinna i chassit med LE-lampor ?

Kan inte om odling men borde inte vara farligt med led lampor. de blir inte varma
Citera
2012-04-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon3256
Kan inte om odling men borde inte vara farligt med led lampor. de blir inte varma

asså lågenergi lampor inte LED lamport
Citera
2012-04-14, 14:46
Medlem
Afrokamels avatar
hade jag vart du hade jag haft ett passivt insug och de två fläktarna du har som utblås.
Citera
2012-04-14, 14:48
Medlem
Anon3256s avatar
Citat:
asså lågenergi lampor inte LED lamport

okay...
Citera
2012-04-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
hade jag vart du hade jag haft ett passivt insug och de två fläktarna du har som utblås.

smart, så ska jag sätta båda fäktarna på baksidan så dom suger ut luft så frisk luft kommer in från andra änden av chassit
Citera
2012-04-14, 14:56
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
smart, så ska jag sätta båda fäktarna på baksidan så dom suger ut luft så frisk luft kommer in från andra änden av chassit

Låter som en bra plan, se hur ska du göra me lukten dock? ONA-gel hos hydrogarden kan vara en bra lösning för dig.
Citera
2012-04-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Låter som en bra plan, se hur ska du göra me lukten dock? ONA-gel hos hydrogarden kan vara en bra lösning för dig.

ok, ok men gur använder man sig utav denna gel ? smörjer man detta på bladen eller i självaste chassit ?
Citera
2012-04-14, 15:26
Medlem
Nifelhels avatar
Citat:

''Lyxfågelfrön'' är inte olagliga
Citera
2012-04-14, 17:10
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
ok, ok men gur använder man sig utav denna gel ? smörjer man detta på bladen eller i självaste chassit ?

tanken är att den ska blandas med vatten och sättas i någon behållare där du har en fläkt i locket, behållarn ska ej va helt fylld så du kan ha ett par hål på sidan där du kan suga in luft mha fläkten, denna luften blåses sedan ut genom fläkten i locket och neutraliserar lukt. Finns trådar som beskriver detta mer ingående på div amerikanska forum som icmag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in