2012-04-15, 20:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Han är ju släppt...

Såg det lite för sent
Citera
2012-04-15, 20:29
Medlem
Ok, det verkar stå rätt klart att det är självmord då. Troligtvis gm tabletter om man får tro hennes sista SMS om att "ta tabletter, för hon orkade inte vara vaken mer". I efterhand kan man givetvis överanalysera och anse att meddelandet var konstigt. Poängterar man verkligen till folk att man ska ta tabletter om man nu måste ha sådant för sin vanliga sömn, det gör då inte jag

Sedan behöver ett självmordsbrev/denna typ av som andra skrivit inte skrivas precis i direkt anslutning till självmordet. Det kan ju också varit ett av hennes sista rop på hjälp, helvete, vad förtvivlad jag blir när jag tänker på det. Undrar hur många som läste brevet och sket i det?
Citera
2012-04-15, 20:49
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ok, det verkar stå rätt klart att det är självmord då. Troligtvis gm tabletter om man får tro hennes sista SMS om att "ta tabletter, för hon orkade inte vara vaken mer". I efterhand kan man givetvis överanalysera och anse att meddelandet var konstigt. Poängterar man verkligen till folk att man ska ta tabletter om man nu måste ha sådant för sin vanliga sömn, det gör då inte jag

Sedan behöver ett självmordsbrev/denna typ av som andra skrivit inte skrivas precis i direkt anslutning till självmordet. Det kan ju också varit ett av hennes sista rop på hjälp, helvete, vad förtvivlad jag blir när jag tänker på det. Undrar hur många som läste brevet och sket i det?

Det är just den där sista saken som gör att man tvivlar på mänskligheten
När en person är i störst behov av hjälp så uppenbarar de största svikarna sig via sin frånvaro.
Citera
2012-04-16, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Det är just den där sista saken som gör att man tvivlar på mänskligheten
När en person är i störst behov av hjälp så uppenbarar de största svikarna sig via sin frånvaro.

Jaaa du har tyvärr så rätt - flickan hade kunnat bli en fantastisk författare - vilken grace med pennan - stackars lilla lilla flickebarn - allt hon ville ha var kärlek och trygghet och ingetdera kunde hon få - arma lilla flicka - som sagt - ett sådant brev borde varit tillräckligt för att ta henne och hennes allra allra närmaste till en plats där hon bara kunde få tanka kärlek och självkänsla - vilket enormt slöseri - jag blir helt förkrossad - måtte detta brev som är skrivet av en genuint klok och för sin ålder alltför gammal själ - kunna användas som något slags verktyg för att utbilda såväl yrkesverksamma som anhöriga och vanliga lekmän i konsten att tolka en bön - för att inte säga - ett vrååål på hjälp!
Citera
2012-04-16, 17:19
Medlem
Abbadohns avatar
Har nog hittat en av anledningarna till att M*ja flyttade ifrån Umeå till Vännäs.
Citat:
Ursprungligen postat av Rättegång som M*ja deltod i 2007
I november 2007 blev L**go M**son anmäld för våldtäkt och han blev den 28 november 2007 häktat såsom på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Den som polisanmält L**go M**son var M*ja Lju***nder. Den 21 december 2007 lades förundersökningen ned eftersom det inte gick att bevisa att den som varit misstänkt hade gjort sig skyldig till brott. L**go släpptes samma dag från häktet.

Några dagar efter frisläppandet fick L**go M**son motta flera telefonsamtal från okända abonnenter. Han upplevde samtalen som hotfulla eftersom någon bara andades i telefonluren. Någon gång i januari 2008 fick L**go M**son ett sms-meddelande från M*ja Lju***nder.

Den 21 januari 2008 framställde M*ja Lju***nder en handling av A4-format med text av innebörd att L**go M**son var en våldtäktsman... M*ja fortsatte sätta upp sådana flygblad och efter en vecka fångades Kh*m*k M*h*med samt M*ja utanför L**go's när de satte upp flygblad.
Rättegångens dom blev att M*ja Lju***nder dömdes till grovt förtal och fick böta 35 000 sek i skadestånd (tillsammans med Kh*m*k M*h*med). Hon var då 18 år.
Det blev alltså istället för att M*jas påstådde våldtäktsman blir dömd så blir M*ja dömd, och det är väl det här hon anser kränkande i sin text som tidigare publicerats i denna tråd.

Hon kanske flyttade på grund av att hon inte klarade av att vara i samma stad där hon hade blivit våldtagen - om hon nu hade det. Hon verkade ju ta hårt efter att åklagaren beslutat att frisläppa den hon anklagat.
Senast redigerad av Abbadohn 2012-04-16 kl. 17:41.
Citera
2012-04-16, 18:19
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Han är släppt nu, vilket tråden tidigare trodde att han skulle bli
Det var det jag menade.
Citera
2012-04-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Har nog hittat en av anledningarna till att M*ja flyttade ifrån Umeå till Vännäs.
Rättegångens dom blev att M*ja Lju***nder dömdes till grovt förtal och fick böta 35 000 sek i skadestånd (tillsammans med Kh*m*k M*h*med). Hon var då 18 år.
Det blev alltså istället för att M*jas påstådde våldtäktsman blir dömd så blir M*ja dömd, och det är väl det här hon anser kränkande i sin text som tidigare publicerats i denna tråd.

Hon kanske flyttade på grund av att hon inte klarade av att vara i samma stad där hon hade blivit våldtagen - om hon nu hade det. Hon verkade ju ta hårt efter att åklagaren beslutat att frisläppa den hon anklagat.

Ja, denna människas liv har tyvärr hunnit innehålla allt för mycket kaos och tragik. Må våldtäktsmannen brinna i helvetet, säkert han som bidragit till det här slutgiltiga, för man ältar inte en våldtäkt och ett straff för förtal i så många år, om inget riktigt ruggigt hände vid våldtäkten (tror ju jag).
Citera
2012-04-17, 16:15
Medlem
Våldtagen och mördad blev hon, med hela ryggen sönderskuren. En smula understatement av blå o säga "det kan ligga brott bakom" Liite svårt o våldta o skära sönder sin egen rygg kanske!
Citera
2012-04-17, 16:18
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddney
Våldtagen och mördad blev hon, med hela ryggen sönderskuren. En smula understatement av blå o säga "det kan ligga brott bakom" Liite svårt o våldta o skära sönder sin egen rygg kanske!

Vad har du för källa och belägg för detta då..?
Citera
2012-04-17, 16:31
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Intressant. Kan du utveckla hur du kommit över den informationen?
Citera
2012-04-17, 18:22
Medlem
Citat:

The fuck har du fått det ifrån. källa, referens.
Citera
2012-04-17, 22:19
Medlem
Min källa säger tabletter, hittades av person som sedan häktades och numera är släppt. Allt är bara så j*vla tragiskt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in