Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Håller med helt och hållet. Tycker forumet bara har svämmat över med massa för mig ointressanta "egen musik" trådar. Kikade in på en del i början, men då det mesta var av genrer som inte föll mig i smaken har jag till och med tappat intresset för forumet då det mycket av det man ser när man skummar igenom är egen musik trådar och de intressanta diskussionerna har hamnat lite i skymundan.
På ett sätt är det kul med sin egen tråd men samtidigt är det som du säger, alla andra roliga diskussioner som är givande och lärorika för helheten och inte den enskilde individen vattnas ur och hamnar långt ner på sidan. Det vore kanske ändå bäst med musiktrådar enligt genre. T.ex Posta din Rock här, Posta din Techno här, Posta din house, Posta din Jazz här osv. Visst blir kanske 30 trådar, men som det är nu kan det blir flera hundratals egna musiktrådar.
Så antingen gör man som jag sa ovan eller så skapar man en underkategori till detta Musikforumet, Musik - Egen producerad musik skulle det kunna kallas. Så när man går in där så gör man det för att lyssna på andras grejor, på det sättet stör man inte detta som faktiskt berör mer teori och praktik angående program, inställningar, teori, olika instrument osv.
Så t.ex Musik - Egen producerad musik, väl därinne finns där kategorier, Trance, Techno, Deep House, Electro House, Ambient, RnB, Rock, Pop, Punk, Jazz, Dubstep, Klassiskt, Eurodance osv. Så när man kommer in i första avdelningen Egen producerad musik får man en snabb överblick med trådar i bokstavsordning vad man vill hitta sen efter det kommer man in och ser posterna i den ordning dom blivit bumpade. På det sättet så hittar man snabbt det man letar efter, man kan mysa i ambient tråden om det är den musiken man vill höra istället för att slösa en halv dag på att lyssna igenom musik man inte gillar.
Samtidigt med det sättet jag nämner sist är att folk fortfarande kan ha sina egna trådar det blir bara mycket mer organiserat istället för att det bara ligger huller om buller.