2012-04-13, 19:02
Bannlyst
Hejsan.
Sket nyss och det var jätteskönt.
Skulle sen torka mig och det var mindre skönt. Insåg där och då att jag har en knöl i röven.

Beskrivning:
Stor ungefär någonstans mellan en enkrona och en femkrona, svårt att säga.
Placeringen är inne i vänster skinka, så att säga. Kände den alltså när jag torkade mig och beslutade mig efteråt för att känna efter lite.
Det tycks inte vara några ytliga förändringar vid anus så som jag känner, utan den sitter inne under huden mot skinkan.

Den känns ungefär som en inombordsfinne, fast lite större och placerad i skinkan. Den är öm om man trycker på den, om det säger något.
Vad kan det vara? Cancer?

Tänker så klart gå till läkare omgående och få det kollat, men märkte det nyss och undrar om jag ska ha dödsångest. Började direkt må dåligt.
Citera
2012-04-13, 19:06
Medlem
Lenny Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Hejsan.
Sket nyss och det var jätteskönt.
Skulle sen torka mig och det var mindre skönt. Insåg där och då att jag har en knöl i röven.

Beskrivning:
Stor ungefär någonstans mellan en enkrona och en femkrona, svårt att säga.
Placeringen är inne i vänster skinka, så att säga. Kände den alltså när jag torkade mig och beslutade mig efteråt för att känna efter lite.
Det tycks inte vara några ytliga förändringar vid anus så som jag känner, utan den sitter inne under huden mot skinkan.

Den känns ungefär som en inombordsfinne, fast lite större och placerad i skinkan. Den är öm om man trycker på den, om det säger något.
Vad kan det vara? Cancer?

Tänker så klart gå till läkare omgående och få det kollat, men märkte det nyss och undrar om jag ska ha dödsångest. Började direkt må dåligt.

Hemorrojder, händer alla 1-3 x om året med olika storlekar (ofta helt omedvetet). Blöder du skall du gå till läkaren oavsett om du tror att det är hemorrojder.
Citera
2012-04-13, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Hemorrojder, händer alla 1-3 x om året med olika storlekar (ofta helt omedvetet). Blöder du skall du gå till läkaren oavsett om du tror att det är hemorrojder.

Jag ser inte någonting alls överhuvudtaget, den sitter alltså inuti själva skinkan.
Jag tror själv inte på hemorrojder alls, dom ska väl komma ut ur själva röven?

Jag kan inte märka att den skulle ha någon anslutning alls till själva anus/tarmen.

Det kan väl vara någon form av böld? Känns som sagt var som någonting som är inflammerat där inne.
Citera
2012-04-13, 19:52
Medlem
Vänta ett par dagar eller tills det blir värre. Sen när du knappt kan gå så är det bara att ringa vårdcentralen och boka tid så dom får dränera bölden. Lagom pinsamt och besvärligt.
Det vet jag från en av mina mindre uppskattade upplevelser...

Har du tur så är det inget allvarligt alls som går över av sig själv.
Citera
2012-04-13, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Vänta ett par dagar eller tills det blir värre. Sen när du knappt kan gå så är det bara att ringa vårdcentralen och boka tid så dom får dränera bölden. Lagom pinsamt och besvärligt.
Det vet jag från en av mina mindre uppskattade upplevelser...

Har du tur så är det inget allvarligt alls som går över av sig själv.

Jag ska ärligt säga att jag oroar mig en del för exempelvis cancer.
Så jag ska nog försöka gå till vården redan på måndag om det inte är en tydlig och uppenbar skillnad då.
Citera
2012-04-13, 20:46
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Äh en vanlig böldjäkel. Dom trivs bra där. Varmt och mysigt;-)
Citera
2012-04-13, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Äh en vanlig böldjäkel. Dom trivs bra där. Varmt och mysigt;-)
Men ska dom sitta inne i själva köttet?
Känns som en sån där fettcell som går bananas och blir stor. Har en sådan i låret som är jävligt onödig, rolig att klämma på och helt meningslös.

Den här sitter som inne i själva muskeln och gör lite ont.

Jag visar upp anus på måndag om det inte lägger sig, så får dom ta och tappa den om det är något som går att tömma.

Vill ändå gärna att någon fingrar mig lite runt anus
Citera
2012-04-13, 23:10
Medlem
Sitter det mitt på skinkan, ungefär, tänkte om det kan vara "sittbenen"
som du känner ?
Citera
2012-04-14, 09:35
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Men ska dom sitta inne i själva köttet?
Känns som en sån där fettcell som går bananas och blir stor. Har en sådan i låret som är jävligt onödig, rolig att klämma på och helt meningslös.

Den här sitter som inne i själva muskeln och gör lite ont.

Jag visar upp anus på måndag om det inte lägger sig, så får dom ta och tappa den om det är något som går att tömma.

Vill ändå gärna att någon fingrar mig lite runt anus

En böld brukar till en början kännas som den sitter väldigt långt in. När den börjar mogna så kryper den utåt och man börjar se en förändring i huden.
fettknölar gör inte ont.

Vänta några dagar innan du går till doktorn. Över helgen tex
Citera
2012-04-18, 01:36
Bannlyst
Detta är märkligt. I går fanns knölen där, men gjorde inte ont. Beslutade mig för att köra ett benpass på gymet.
Blev ganska tungt, hårt. Jag producerade testosteron och blev kåt.

I logik med det gick jag på thaimassage och fick en superrunk på det.

Vaknade i dag och knöljäveln är försvunnen. Den finns inte längre. Klämmer och fingrar på skinkan, men hittar ingen knöl.

Antingen har thaien runkat ut knölen eller så löste det sig av antingen tidsfaktorn, träningen eller massagen.
Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in