2019-06-28, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
ha ha ha tänker tillbaka på hur OG medlemmarna åkte på pisk på anstalterna bl a Joakim Nordvall som Tommy låg bakom.

KUDOS!!!!

De var tre mot Joakim ändå lyckades de inte få ned honom
Undrar just var han befinner sig i dag. Sist hade han flyttat till Spanien och bytt efternamn.
Citera
2019-06-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandysDiner
Undrar just var han befinner sig i dag. Sist hade han flyttat till Spanien och bytt efternamn.
Du tror inte att jag vet detta redan....Känner flera här i Göteborg som känt han och andra kriminella i många år. Och min kompis stötte på han här i stan flera gånger körandes i en silvrig Mercedes för inte så länge sedan så han har inte alls flyttat till Spanien (inget jag liksom kan garantera men).

Men poängen var att OG killar åkte på stryk på anstalterna och det är det jag tycker om. Jag råkar veta att Kennedy Acar råkade ut för samma sak som Nordvall med ännu fler som attackerade och gjorde ännu mer motstånd vad jag hörde och kom han åt och bet lite på örat på en av de som attackerade. Detta berättade en som suttit på Kumla

Men gåtan kanske är hur kunde en lång blond vältränad smart snygg kille som Nordvall hamna bland losers som OG? Han kunde gått med i R&W Crew istället t ex.
Citera
2019-06-28, 18:23
Bannlyst
Citat:
Du tror inte att jag vet detta redan....Känner flera här i Göteborg som känt han och andra kriminella i många år. Och min kompis stötte på han här i stan flera gånger körandes i en silvrig Mercedes för inte så länge sedan så han har inte alls flyttat till Spanien (inget jag liksom kan garantera men)
. Jag kan ha fel där.
Vill minnas att han försvann utomlands ett tag.

Citat:
Men poängen var att OG killar åkte på stryk på anstalterna och det är det jag tycker om. Jag råkar veta att Kennedy Acar råkade ut för samma sak som Nordvall med ännu fler som attackerade och gjorde ännu mer motstånd vad jag hörde och kom han åt och bet lite på örat på en av de som attackerade. Detta berättade en som suttit på Kumla
Me like

De stämmer. De hade de tufft sista tiden på det sjunkande skeppet. Wallid Otta åkte på bögstryk med av avlidne
Peter Polack (Rip).

Citat:
Men gåtan kanske är hur kunde en lång blond vältränad smart snygg kille som Nordvall hamna bland losers som OG? Han kunde gått med i R&W Crew istället t ex.
Ingen aning tyvärr. Du har rätt men han fick ändå dunka på Hanna Graf i prutten
Citera
2019-06-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandysDiner
Han åkte på riktigt ordentligt med stryk i alla fall och tillbringade en del tid på anstaltens sjukavdelning. Inget konstigt eller fel med det men så var det. Och det var bra att han fick det eftersom han var OG. Bra att han hoppade av eller inte fick vara med eftersom OG då förlorade en stark gubbe med kontakter.

Hur som helst vad man än tycker om han så är J.N en jävla gatufighter. Han har liksom allt som behövs för att vara det. Lång, tuff, erfarenhet, f.d dörrvakt, tränat kampsport och styrketräning. Det finns inte många gatufighters som han. Kan garantera att han hade klappat ner Alexander Gustafsson eller Dano om det varit på gatan med regler som inga slag eller sparkar mot underlivet
Citera
2019-07-01, 19:34
Medlem
Vad gör Joakim nuförtiden?
Citera
2019-07-03, 23:44
Medlem
Bra fråga, någon typ av affärer typ men bara sånt jag hört. Han har en del kontakter typ ytligt bekanta från förr så att..
Citera
2019-07-04, 14:33
Medlem
Blev faktiskt lite nyfiken själv nu men jag bryr mig egentligen inte eftersom jag endast träffat han genom gemensam kompis som hastigast för typ 20 år sen.
Men känner flera f.d medlemmar i gäng/organisationer som lever svenssonliv med jobb som snickare mm. Har svårt att tro att J.N gör det. Han är ju mer begåvad än genomsnittet och hade på den tiden väldigt många kompisar och kontakter i Göteborg så någon typ av affärer tror jag.
Citera
2019-08-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du kan naturligtvis läsa psykologi som ämne utan att gå psykologprogrammet. Sluta märk ord.
Ja om man har fel ska man stå för det!!

Och det gör jag förstår ni!

Har kollat upp detta och ja jag hade fel man kan alltså doktorera utan att ha gått programmet
Citera
2020-08-13, 16:01
Medlem
Jag läste en detaljbeskrivning i en bok för ungefär tio år sedan, och de sk Stureplansmorden var inte bara vidriga. Det var patetiskt alltihop.

TZ var tydligen så stissig, påverkad och ovan att han missuppfattade vapnet. Han fattade inte att det stegrade sig.

Planen var troligen att skjuta i marken (redan det var en otroligt dum plan) och sedan smattrade han lodrätt, nästan i en linje, om jag minns rätt.

Så klantigt som någonting kan bli.

Fyra personer dog för att TZ var klantig.

Ungefär så.

Var kulorna gått om de studsat mot marken tänkte han inte heller på.

Idiotjävel.
Citera
2020-08-13, 16:33
Medlem
DanielDemuyncks avatar
I slutet av detta år ska han bli fri.
Citera
2020-11-27, 13:53
Medlem
F.Costellos avatar
Tommy Zethraeus aka Tommy Eriksson är numera skriven på Östermalmsgatan 39, knappt 1km från där han sköt ihjäl 4 personer för 26 år sedan. Anmärkningsvärt!

Han är skriven med Christ*r Han*ll, 74 år, som tycks ha ett kriminellt förflutet. Dömdes 2004 för grovt narkotikabrott.

https://www.expressen.se/nyheter/aff...var-knarkkung/
Från 2004:
"Nu är det slut med det glada livet för affärsmannen Christ*r Han*ll, 58.
I stället för lyxvåningen på Östermalm i Stockholm väntar nu en trång cell.
Christ*r Hane*ll dömdes i går till lagens strängaste straff - tio års fängelse - för grova narkotikabrott."
Citera
2020-12-04, 14:11
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
I slutet av detta år ska han bli fri.

Enligt mina beräkningar IDAG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto