2012-04-14, 01:13
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letslearn
"Om de är en extrem minoritet har jag faktiskt ingen aning om."

Hur fan kan du inte ha en aning om det! sunt förnuft att man inte trivs med sitt jobb att ha sex med andra för pengar

Och hur ska jag kunna veta någonting om det menar du? Vad du personligen tror är inte särskilt relevant, även om det råkar stämma till punkt och pricka.

Jag har lika lite aning om det som du har, om du inte undersökt det vill säga.

Varför är det så otänkbart att en som gillar att ha sex även tar betalt för det för att bättra på sin ekonomiska situation? Prostitution behöver inte innebära elände, lika lite som att allt knark är livsfarligt. Dags att släppa vad du lärt dig i skolbänken snart kanske, världen är inte svartvit.
Citera
2012-04-14, 03:10
Medlem
Citat:
skillnaden är att du inte låter någon stoppa sin kuk i dag och tillfredsställa sina sexuella luster....
Skillnaden är också att man får behålla sin dignity/värdighet om man inte säljer sin kropp!
JO de säljer sin själ när de gör detta väl

Att du skulle känna att du sålde din själ, det betyder inte att andra skulle känna likadant. Telefonförsäljare på provision eller att horhora, inte vet jag. Lev och låt leva.
Citera
2012-04-14, 04:17
Medlem
Varför skulle horor vara mindre värda?
De skapar högre och mer eftertraktade värden än en hel del andra jobb.
Värdet som de tillför samhället är betydligt högre än personer som t ex inte arbetar.

Jag tycker inte det är något moraliskt fel i att vara prostituerad heller. Inte heller tycker jag det är moraliskt fel att köpa tjänster av en prostituerad.

Långt värre att vara en lögnare, dålig medmänniska, mobbare, tjuvaktig eller whatnot.
Citera
2012-04-14, 08:02
Medlem
QkNNs avatar
Nej det är dom inte.
Citera
2012-04-14, 08:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
De är lika mycket värda, de bara säljer sin kropp på ett annorlunda sätt. Vissa andra säljer det på andra viss utan bli kallad för en massa bad words..

Det är bara läsa tråden "en horas vardag" här på FB, den var givande.
Jag ändrade uppfattning efter läst den tråden.
Citera
2012-04-14, 09:36
Medlem
brand.slangs avatar
Off t.
Tänkvärt att vissa som har sex för pengar kallas för porrstjärnor och
kan få komentarer om sig (ex från vem som helst som annars är "emot" prostitution)
som tex att "hon/han är smart". De har till och med ganska hög status i vissa kretsar.
Dessutom pronglas materialet ut så att det finns tillgängligt för allmän beskådan.

Samtidigt betraktas den som säljer sex privat som mer eller mindre kriminella.
(Betraktas)

Med tid förändras moral/synsätt och med det "sunt förnuft", som någon åberopade.
Det som är prostitution idag, kanske inte är det om 300 år.

Som någon skrev så måste det väl ändå ligga i betraktarens ögon.
Skulle man bli förälskad i en prostituerad, så skulle väl den bli väldigt mycket
värd för en.
Citera
2012-04-14, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Att du skulle känna att du sålde din själ, det betyder inte att andra skulle känna likadant. Telefonförsäljare på provision eller att horhora, inte vet jag. Lev och låt leva.
Du uppfattar det som att om man vill göra det så säljer man inte sin själv men jag tolkar det inte så jag tycker du har ingen självrespekt även om du gillar och ha sex och gör det nu också för att förbättra din ekonomi.
Citera
2012-04-14, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Varför skulle horor vara mindre värda?
De skapar högre och mer eftertraktade värden än en hel del andra jobb.
Värdet som de tillför samhället är betydligt högre än personer som t ex inte arbetar.

Jag tycker inte det är något moraliskt fel i att vara prostituerad heller. Inte heller tycker jag det är moraliskt fel att köpa tjänster av en prostituerad.

Långt värre att vara en lögnare, dålig medmänniska, mobbare, tjuvaktig eller whatnot.
Om jag lägger det så här då, vem hade du velat vara med en prostituera eller en som inte har ett jobb?

om du inte tycker det är fel att köpa tjänster av prostituerare så antar jag att du har köpt tjänster. Har jag rätt eller fel?

eller om vi lägger det såhär: Hade du velat vara en tjuv eller en hora?

Hade du velat vara en lögnare eller en hora?
Citera
2012-04-14, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
De är lika mycket värda, de bara säljer sin kropp på ett annorlunda sätt. Vissa andra säljer det på andra viss utan bli kallad för en massa bad words..

Det är bara läsa tråden "en horas vardag" här på FB, den var givande.
Jag ändrade uppfattning efter läst den tråden.
"Vissa säljer den på ett annat sätt som de inte blir kallade massa bad words.." och hur säljer de sin kropp får man undra?
Citera
2012-04-14, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brand.slang
Off t.
Tänkvärt att vissa som har sex för pengar kallas för porrstjärnor och
kan få komentarer om sig (ex från vem som helst som annars är "emot" prostitution)
som tex att "hon/han är smart". De har till och med ganska hög status i vissa kretsar.
Dessutom pronglas materialet ut så att det finns tillgängligt för allmän beskådan.

Samtidigt betraktas den som säljer sex privat som mer eller mindre kriminella.
(Betraktas)

Med tid förändras moral/synsätt och med det "sunt förnuft", som någon åberopade.
Det som är prostitution idag, kanske inte är det om 300 år.

Som någon skrev så måste det väl ändå ligga i betraktarens ögon.
Skulle man bli förälskad i en prostituerad, så skulle väl den bli väldigt mycket
värd för en.
Vill påpeka för att jag ber till gud för att inte bli förälskad i en jävla hora.. fan vad äckligt. Hennes jobb hade givit mig ångest att hon har fått det 100 tals gånger hade gjort mig galen. att alla har sett henne sht.... fattar inte hur någon kan bli förälskad i en, men samhället vi lever i är korrupt.

(Jag är både emot porrstjärnor och privata sådana...)
Citera
2012-04-14, 09:59
Medlem
Fawkezs avatar
Ja, för det är en människa.

En s.k hudhandikappad person är ingen människa i mina ögon. Slutsats? Är du en hora som inte är vit är du inget värd.
Är du däremot en vit hora, då är du värd som alla andra.
Citera
2012-04-14, 10:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
"Vissa säljer den på ett annat sätt som de inte blir kallade massa bad words.." och hur säljer de sin kropp får man undra?

Tja!! Blide erbjuden en avsugning för en cigg, när jag var 20 år, bruden var i och för sig inte nykter.

Fyllechaffis från ett danställe med lovande en snabbis.

Vara flyttkarl/flyttchaffis som slutar man får "sex" för man ställer upp.

Köpa choklad, vin, drinkar, blommor med mera, så får man sex..

Det kan man kalla för "sälja" på ett annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in