2012-04-13, 14:00
Jag går i KBT terapi sedan några månader tillbaka. Vi har gjort upp en hirearki över alla jobbiga grejjer, och den minst ångestframkallande började vi med. Jag har allvarliga svåra fobier, en fobi över näringsbrist, som kommer av att jag legat på sjukhus mycket med näringsdropp och sond i ett år. Livrädd att hamna där igen och började därför med att besatt äta på exakta tider och minst 3 mål mat per dag. På det sättet höll jag mig ifrån sjukhuset. Fobin stannade kvar med mig och jag har ätit på detta sätt och haft bara mat i tankarna i 2 år. Vi började med dom enklare sakerna på listan som att ta sig upp på morgonen och gå en promenad innan frukost, för jag är rädd att röra på kroppen innan jag ätit pga näringsbrist. hur som helst så har dom första uppgifterna varit tuffa men inte så farligt jag har klarat av dom. Nu har vi kommit upp på att jag ska hoppa över kvällsmålet 3 dagar i rad. Och helvete vilken ångest jag har, jag klarar fan inte att stå ut! Har varit så peppad innan i terapin och gett mig fan på att jag ska klara detta och få ett bättre liv! Men jag känner att fan om det är så här jobbigt redan nu innan vi ens kommit upp på dom värre grejjerna så vet jag verkligen inte hur jag ska klara det.
sitter ju här och tror seriöst att jag ska kollapsa av näringsbrist, det har gått två dagar nu utan kvällsmålet. Att det någonsin ska kännas lättare att genomföra denna uppgift finns inte på världskartan för mig...
Antar att jag känner mig jävligt opepp nu och tappar hoppet att jag någnsin ska bli bättre. Kan inte någon som gått KBT och blivit hjälpt av det peppa mig lite och berätta hur det gått för er?
sitter ju här och tror seriöst att jag ska kollapsa av näringsbrist, det har gått två dagar nu utan kvällsmålet. Att det någonsin ska kännas lättare att genomföra denna uppgift finns inte på världskartan för mig...
Antar att jag känner mig jävligt opepp nu och tappar hoppet att jag någnsin ska bli bättre. Kan inte någon som gått KBT och blivit hjälpt av det peppa mig lite och berätta hur det gått för er?
men förstår att det är väldigt jobbigt. Men no pain no gain
man måste ju göra det som är skitjobbigt ändå.. fattar bara inte hur denna uppgift ska bli lättare ju fler gånger jag gör den, känns förjävligt att ens tänka tanken att utsätta sig för detta nästa vecka också. Psykologen säger att min extrema vilja att genomföra och bli bättre kommer hjälpa mig på vägen till tillfrisknande.