Det otäckaste och som fick mig att sluta knarka var när jag fick en haschpsykos. Jag hade rökt nästan dagligen i två års tid men en tjej jag dateade fick mig att sluta med det. Jag höll uppe i en månad men sen gjorde hon slut så jag började igen. Satt hemma och tittade på Star Trek The Next Generation och en polare ringer på dörren. Han hade med sig hasch. Så vi meckar en fet och röker och det var bra grejer. Jag blir plötsligt helt manisk, aldrig blivit sån tidigare av hasch. Jag börjar springa runt lägenheten och städa och diska. Sen får jag en sjuk vanföreställning, om jag går hem till en kompis, vem som helst förutom han som är hemma hos mig, jag måste gå dit själv, så kommer Mariah Carey vara där och vi kommer ha sex. Det låter ju som en kanongrej om det skulle vara sant och jag trodde ju verkligen på det så jag blir helt euforisk men måste dölja detta för min kompis (jag trodde han skulle blivit avundsjuk). Jag säger till honom att han måste dra hem för jag har en del grejer att göra, han sticker motvilligt, jag måste i princip kasta ut honom för han går så långsamt (han är helt nere i varv medans jag är hyperspeedad). Jag tar på mig mina snyggaste träningsbyxor och en Tottenham matchtröja och DVDn "Leon - the professional" (jag tänkte att Mariah Carey har säkert inte sett den hahaha) och dra ut. Jag genar genom skogen och går upp för en backe, där börjar hjärtat banka jättehårt och jag känner att något är fel. Jag ramlar i skogen kravlar runt på alla fyra och har svårt för att ta mig upp. Lyckas resa mig och börjar springa hem, jag börjar se gröna prickar och linjer och fattar inte vad som händer. Hjärtat bankar så hårt att jag tror jag kommer få en hjärtattack. Jag ser ett par med en hund på vägen och jag vill ha hjälp så jag börjar gå runt dom men jag mumlar bara och får inte fram ett ord. Dom frågar "hur är det med dig?" eller nåt men jag får inte fram ett svar. Springer efter ett tag hem istället. Kommer hem och hjärtat bankar fortfarande och jag tänker att om jag tar ett bad så kanske det går bort. Tappar upp badvattnet, klär av mig och lägger mig i badkaret. Då börjar hjärtat banka ännu värre och jag tror jag kommer dö. Så jag hoppar upp ur badet och tänker att jag måste ringa 112 men jag hittar inte min mobil (hade glömt den hos en kompis). Så jag rusar ut (tänker inte på att jag är naken LOL) och springer ut på gården (klockan är runt 14 tiden mitt på dan). Ingen är där. Jag behöver hjälp. Nu får jag en bisarr vanföreställning igen. Om jag gör en massa armhävningar på marken så kommer jag förvandlas till Steven Seagal, ingen dum idé för jag älskar hans filmer. Så jag börjar göra armhävningar naken utanför trappuppgången. Plötsligt märker jag att jag är naken, shit, jag måste in igen. Men jag har glömt nycklarna hemma. Fuck. Rycker i dörren men den öppnas inte. Nu kommer en granne och jag börjar få panik för det är så pinsamt. Allting är bara för mycket så jag svimmar. Vaknar upp i ett soprum med en morgonrock på mig (några gubbar hade dratt på mig den och släpat mig till soprummet så jag skulle slippa ligga där naken). Nu börjar jag få hallisar. En portal till en annan dimension öppnar sig i väggen, jag går fram och där är Eazy-E (en berömd rappare som numera är död från gruppen N.W.A), han säger till mig att jag är hans totala motsats fast vi är soulmates, jag blir glad och vi gör hi-fives. Portalen stängs. Nu knackar det på dörren. Jag öppnar och det är polisen. Dom frågar vad jag håller på med och jag får inte fram ett ord. Dom leder ut mig och det är ett gäng småungar där ute, nyfikna så klart. En av dom säger "det är han som håller på Tottenham", jag blir stolt för jag snackar alltid om Tottenham med folk och det är skönt när folk kommer ihåg mitt favoritlag. Jag lyckas säga "kan jag gå hem och hämta kläder" men poliserna vägrar. Dom leder mig till en polisbil och vi kör iväg. I bilen får jag en till vanföreställning (eller psykos eller vad det kan vara), jag har förvandlats till en tavla! Jag kan plötsligt inte röra mig fysiskt och jag tänker "great, nu kommer jag bli upphängd på museum resten av livet och folk kommer bara stirra på mig". Polisen brevid mig frågar mig en massa grejer men jag kan inte svara för jag kan inte röra mig så han blir bara mer och mer förbannad på mig. Till slut kommer vi fram till Skånegatan (polishuset) och dom två poliserna får bära in mig för jag är för tillfället förlamad. Dom lägger mig på en bänk och jag ligger där ett tag tills jag kommer på att jag inte alls är en tavla. Jag nyktrar till och tänker "jävlar vilken dag!". Jag får saft av en kille som också sitter inne och är misstänkt för nåt. Jag får pissa och dom testar mig (jag får ett brev hem senare där det står att jag är skyldig till ringa narkotikabrott och att jag pissat positivt för cannabis och amfetamin, men jag har inget minne att jag tagit tjack, det måste varit gammalt och suttit i sen tidigare). Får böta 3000 kr, gött mos.
Efter det har jag aldrig rökt på igen. Har tagit tjack 2-3 gånger men det var länge sen.
Efter det har jag aldrig rökt på igen. Har tagit tjack 2-3 gånger men det var länge sen.