Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 02:26
Medlem
Hypersomnis avatar
Hade den galna kvinnan bott i Sverige så hade jag anmält till socialtjänsten att barnet kan fara illa. vet inte hur det fungerar det med lagarna och så, men hur kan det vara ok att hon skriver att hon tagit droger och hon har ett litet barn? Av bilderna så verkar ungen vara glad och hon verkar älska honom, men såg några bilder speciellt vissa bilder som den andra tjejen har på ungen? inte ok, verkligen och i mer än bild är barnet helt naket i konstiga positioner med den andra tjejen.... vet inte om jag överdriver men mådde illa av att se barnet i dessa situationer.
Citera
2018-04-30, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
https://www.expressen.se/noje/flickvannens-fina-brev-till-tim-bergling-berattar-om-karleken-/

Efter att ha läst Instagram posterna på Expressen så kan jag fortfarande inte förstå det negativa med de.

Varför är alla/familjen upprörda över hennes hälsning?

Har du läst HELA hälsningen som finns på hennes IG? Gör det så förstår du!!!
Inte gulligt och fint. Snarare utlämnande, knäppt och privat... :S
@terezakacerova
Citera
2018-04-30, 02:37
Medlem
Catastrophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malbes
<3

...Sen började jag tyvärr läsa hans egna (gamla) inlägg här på flashback och då försvann den positiviteten
=Kan inte rekommendera att göra samma sak.

Fan, han hade verkligen inget lätt liv, man hade bara velat ge honom en kram.
Nej jag har inte läst några länkar.
Tror inte att han velat det...
Citera
2018-04-30, 02:42
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
https://www.expressen.se/noje/flickvannens-fina-brev-till-tim-bergling-berattar-om-karleken-/

Efter att ha läst Instagram posterna på Expressen så kan jag fortfarande inte förstå det negativa med de.

Jag ska säga om mig själv och varför jag reagerade på det:

1) Av det som jag vet om Tim (dokumentären, intervjuer, folk som jag känner och som kände Tim) så verkade Tim vara en ganska privat person, han ville inte vara i centrum, få uppmärksamhet och igenkänd. Därav tänker jag att det är respektlöst att outa dessa intima detaljer som berör hans liv.
2) Hon skriver väldigt konstiga saker, och väldigt privata som det verkar att hon inte tänkt noga, på att det kan såra familjen. Hon skriver att hon lät sin vän suga på Tims bröstvårtor, skriver om sin mens, skriver om att hon skrämde Tim över att han kanske hade hudcancer, hon skrev att hon hängt sig på hur han viftar med sin hand när han dj:ar. Hon skriver om droger och att ha barn tillsammans.
Alla dessa saker visar för mig hur dålig hon har varit för just Tim, men det är mina tankar som sagt.
3) VIKTIGASTE punkten: Jag hade tyckt att det var gulligt och sött om hon publicerade medan Tim levde, men i och med att han är död så ändras saken. Hon kan säga vad som helst egentligen, hon kan ljuga utan att Tim vet om det eller försvara sig själv. Hon har publicerat saker och privata bilder på Tim utan att Tim har godkänt detta. Även när familjen ber henne att ta bort så gör hon inte.
4) Tim begick självmord pga just det här; uppmärksamhet och hon respekterar inte honom genom att göra motsatsen än vad han hade velat.
5) hennes brev är skrivet på ett sätt att det handlar egentligen om henne, inte om Tim, vilket tyder på att det har varit så hela tiden. Att allt har handlat om henne och Tim har varit bortglömt. Hon har lekt helt enkelt och Tim är en allvarlig person som tagit livet på allvar.
6) den andra galna tjejen hade skrivit på sitt ig "synd att jag inte kommer se dig när du gör Tim blyg " men en skrattande emoji på slutet.. Jag menar va fan... och ja, de hade publicerat en bild där båda tjejer skrattar, äter mat på sängen och är nakna. Vet att människor visar sorg på olika sätt, men nja, inte ok ändå.
7) Jag är mest upprörd över tanken att Tim hade förtjänat någon bättre, och inte nog med allt lidande så kommer någon och utnyttja hans död på det sättet, för att få uppmärksamhet.
Citera
2018-04-30, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
Jag ska säga om mig själv och varför jag reagerade på det:

1) Av det som jag vet om Tim (dokumentären, intervjuer, folk som jag känner och som kände Tim) så verkade Tim vara en ganska privat person, han ville inte vara i centrum, få uppmärksamhet och igenkänd. Därav tänker jag att det är respektlöst att outa dessa intima detaljer som berör hans liv.
2) Hon skriver väldigt konstiga saker, och väldigt privata som det verkar att hon inte tänkt noga, på att det kan såra familjen. Hon skriver att hon lät sin vän suga på Tims bröstvårtor, skriver om sin mens, skriver om att hon skrämde Tim över att han kanske hade hudcancer, hon skrev att hon hängt sig på hur han viftar med sin hand när han dj:ar. Hon skriver om droger och att ha barn tillsammans.
Alla dessa saker visar för mig hur dålig hon har varit för just Tim, men det är mina tankar som sagt.
3) VIKTIGASTE punkten: Jag hade tyckt att det var gulligt och sött om hon publicerade medan Tim levde, men i och med att han är död så ändras saken. Hon kan säga vad som helst egentligen, hon kan ljuga utan att Tim vet om det eller försvara sig själv. Hon har publicerat saker och privata bilder på Tim utan att Tim har godkänt detta. Även när familjen ber henne att ta bort så gör hon inte.
4) Tim begick självmord pga just det här; uppmärksamhet och hon respekterar inte honom genom att göra motsatsen än vad han hade velat.
5) hennes brev är skrivet på ett sätt att det handlar egentligen om henne, inte om Tim, vilket tyder på att det har varit så hela tiden. Att allt har handlat om henne och Tim har varit bortglömt. Hon har lekt helt enkelt och Tim är en allvarlig person som tagit livet på allvar.
6) den andra galna tjejen hade skrivit på sitt ig "synd att jag inte kommer se dig när du gör Tim blyg " men en skrattande emoji på slutet.. Jag menar va fan... och ja, de hade publicerat en bild där båda tjejer skrattar, äter mat på sängen och är nakna. Vet att människor visar sorg på olika sätt, men nja, inte ok ändå.
7) Jag är mest upprörd över tanken att Tim hade förtjänat någon bättre, och inte nog med allt lidande så kommer någon och utnyttja hans död på det sättet, för att få uppmärksamhet.

Jag kunde inte ha formulerat det bättre själv. Precis de sakerna som du har reagerat på också. Sen får man ju ändå hoppas på att det dom hade ändå var något fint, men precis som du skriver; att offentliggöra såna konstiga och privata detaljer känns så respektlöst och tråkigt.

Man får givetvis leva vilket liv man vill och i vilka relationer man vill. Man kan även ha sitt egna sätt att sörja på MEN att ge detta till hela världen efter Tims död = Inte ok.
Citera
2018-04-30, 02:56
Medlem
Citat:

Läs hela brevet. typ 6 sidor. Och sen så reflekterar du över det hon skrivit... och överför det till att det handlar om Tim, som var en väldigt introvert och privat person. Han ogillade att stå i rampljuset, han tyckte inte han själv var någon big deal, och han ville helst hålla sig borta från all exponering...
Det är ju som att hon gör precis allt han inte gillar, nu när han är död. Hon "hänger" ut honom och deras relation.

Sure, det är en "fin" hejdå hälsning, även om den är vrickad och jag anser att den fokuserar på lite fel saker, men det är när man reflekterar över brevet i samband med vem brevet handlar om som man inser att det är fel.

En av de viktigaste sakerna för Tim var privacy, så jag kan bara tänka mig hur det känns för familjen, att någon hänger ut honom på detta sätt.

Allt handlar om vem det är man skriver om. Jag som person är väldigt extrovert och social, så jag uppskattar när mina nära och kära beskriver mig i någon text, den får gärna vara detaljerad och innehålla småsaker man kan skratta om. Något som alla inte vet om mig osv.

Men om man är privat TROR jag, att man föredrar att folk visar kärlek på diskreta sätt.
Det var nått ex till Tim som bara hade lagt ut en bild på henne och Tim och skrivit "Sov gott min ängel" eller nått sånt, OCH DET, är classy, och helt rimligt gentemot Tim. Inga detaljer, inga privata historier, inget snack om hans privatliv som folk kan gotta sig i.
Senast redigerad av Cortada 2018-04-30 kl. 03:00.
Citera
2018-04-30, 03:31
Medlem
Angående flickvännens brev; jag tyckte att det var fint och att de verkar ha haft en glad relation. Han ser nöjd ut på bilderna, och jag tolkar det som att hon skojat med honom, inte gjort honom illa som många har velat se det.

Så många som vill basha flickvännen nu, men jag tycker hon verkar ha varit en levnadsglad tjej som älskar sitt barn. Att hon dessutom har en bra relation med sitt ex/barnets pappa och hans nya tjej tyder på mognad. De som har fått det till att hon var otrogen/intresserad av trekanter har nog väl livlig fantasi!

Ingenstans skriver hon ju namnet Avicii, det står bara Tim, att sedan fans eller journalister letar på henne och brevet är väl inte hennes fel!

Jag kan förstå att hon skrev det, förhållandet hemlighölls ju tydligen när han levde, inga bilder på honom på hennes IG. Men när han är borta måste man väl få berätta om sin kärlek?
Citera
2018-04-30, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotfilen

Jag kan förstå att hon skrev det, förhållandet hemlighölls ju tydligen när han levde, inga bilder på honom på hennes IG. Men när han är borta måste man väl få berätta om sin kärlek?

Fast när Tims egen syster ber henne att ta bort hennes "opassande inlägg" så kanske man bör backa. Det är ju fler som har reagerat negativt än positivt såvitt jag kan se. Intressant också hur förskönande alla tidningar har skrivit om hennes brev, bara plockat ut de få stycken som faktiskt var hyfsat normala 😂

Plus att det dessutom är tveksamt ifall hon ens var hans flickvän, eller bara någon han dejtade i ett par månader fram till strax innan han avled.
Citera
2018-04-30, 05:42
Medlem
Vet inte om det redan har nämnts i tråden men är det någon som vet varför de senaste bilderna togs bort från instagram?
Jag vet med säkerhet att jag gillade i alla fall två nya bilder inte långt innan han gick bort men nu är bilderna borta?

Edit. Såg nu att bilderna finns kvar på Facebook och ska ha postats på instagram 12 april, 17 april samt den 19 april.
Senast redigerad av Djiti 2018-04-30 kl. 05:46.
Citera
2018-04-30, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djiti
Vet inte om det redan har nämnts i tråden men är det någon som vet varför de senaste bilderna togs bort från instagram?
Jag vet med säkerhet att jag gillade i alla fall två nya bilder inte långt innan han gick bort men nu är bilderna borta?

Edit. Såg nu att bilderna finns kvar på Facebook och ska ha postats på instagram 12 april, 17 april samt den 19 april.

Vet att detta har lyfts tidigare (men tror det ej ”diskuterats”?.) För mig har hans sista (och som någon annan nämnde, kanske tom de fem sista?) bild på Instagram varit väldigt talande från stund ett. Tycker att den säger väldigt mycket och jag ansåg mig ”veta” vad som hänt reda innan det bekräftades. Har bilder raderats av honom strax innan blir det bara ännu starkare för mig att han ville uttrycka något.. Men som sagt, kan likväl vara en övertolkning från min sida givetvis.
Citera
2018-04-30, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Så går nu arvet på cirka 800 miljoner till mamman och Anton - hälften var. Och när Anki går bort så ärver även Anton den delen då Anki saknar ytterligare barn. Oväntad rikedom som kan bli svår att hantera för den mest stabile, och miljoner i royaltypengar lär fortsätta strömma in under åren. Pengarna ger en frihet att leva ett ofattbart lyxliv där Anton lätt kan tappa förankring. Anki lär inte spåra. Tänk vad fort allt kan ändras på så många olika plan. Läskigt.

Han hade väl fler syskon än Anton? Om jag förstått saken rätt så finns det väl ytterligare en bror och en syster?
Citera
2018-04-30, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Han hade väl fler syskon än Anton? Om jag förstått saken rätt så finns det väl ytterligare en bror och en syster?

Det är föräldrarna som ärver. När de båda är borta ärver Tims syskon och då delas arvet på de tre syskon Tim har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in