Citat:
Ursprungligen postat av
Judinna
https://www.expressen.se/noje/flickvannens-fina-brev-till-tim-bergling-berattar-om-karleken-/
Efter att ha läst Instagram posterna på Expressen så kan jag fortfarande inte förstå det negativa med de.
Varför är alla/familjen upprörda över hennes hälsning?
Jag ska säga om mig själv och varför jag reagerade på det:
1) Av det som jag vet om Tim (dokumentären, intervjuer, folk som jag känner och som kände Tim) så verkade Tim vara en ganska privat person, han ville inte vara i centrum, få uppmärksamhet och igenkänd. Därav tänker jag att det är respektlöst att outa dessa intima detaljer som berör hans liv.
2) Hon skriver väldigt konstiga saker, och väldigt privata som det verkar att hon inte tänkt noga, på att det kan såra familjen. Hon skriver att hon lät sin vän suga på Tims bröstvårtor, skriver om sin mens, skriver om att hon skrämde Tim över att han kanske hade hudcancer, hon skrev att hon hängt sig på hur han viftar med sin hand när han dj:ar. Hon skriver om droger och att ha barn tillsammans.
Alla dessa saker visar för mig hur dålig hon har varit för just Tim, men det är mina tankar som sagt.
3) VIKTIGASTE punkten: Jag hade tyckt att det var gulligt och sött om hon publicerade medan Tim levde, men i och med att han är död så ändras saken. Hon kan säga vad som helst egentligen, hon kan ljuga utan att Tim vet om det eller försvara sig själv. Hon har publicerat saker och privata bilder på Tim utan att Tim har godkänt detta. Även när familjen ber henne att ta bort så gör hon inte.
4) Tim begick självmord pga just det här; uppmärksamhet och hon respekterar inte honom genom att göra motsatsen än vad han hade velat.
5) hennes brev är skrivet på ett sätt att det handlar egentligen om henne, inte om Tim, vilket tyder på att det har varit så hela tiden. Att allt har handlat om henne och Tim har varit bortglömt. Hon har lekt helt enkelt och Tim är en allvarlig person som tagit livet på allvar.
6) den andra galna tjejen hade skrivit på sitt ig "synd att jag inte kommer se dig när du gör Tim blyg

" men en skrattande emoji på slutet.. Jag menar va fan... och ja, de hade publicerat en bild där båda tjejer skrattar, äter mat på sängen och är nakna. Vet att människor visar sorg på olika sätt, men nja, inte ok ändå.
7) Jag är mest upprörd över tanken att Tim hade förtjänat någon bättre, och inte nog med allt lidande så kommer någon och utnyttja hans död på det sättet, för att få uppmärksamhet.