2022-09-28, 15:31
Medlem
Goldenlinks avatar
Tack Björn & Per! (Resten av alla inblandade inte minst Tims familj)

Länge leve Tims och hans musik🎶

https://www.svt.se/kultur/ulvaeus-sk...iis-latkatalog
Citera
2022-09-29, 14:19
Medlem
Our Love, som spelades mycket under hans sista turné, bla på ULTRA 2016 och gjordes under hans USA-runda med entouraget, är nu äntligen leaked och finns att lyssna på här

Så otroligt bra, en fröjd för örat att höra detta mästerverk!
Citera
2022-10-03, 15:17
Medlem
Goldenlinks avatar
Här är 2 leaks från UMF Anthem (låten):

https://open.spotify.com/track/1OIap...TvOXJ6Ktjd_lfA

Låt 1 Avicii Ft Noonie Bao - Before the night falls
https://youtu.be/fFayrsv4qkk

Låt 2 Avicii Ft Noonie Bao - Utopia
https://youtu.be/Mb3ExDQEgE0

Inte för att verka onöjd för att få lyssna på Aviciis (Tims) musik, men jag kan tycka att köpa dessa ”leaks” för 4-5K på olika forum.

Sen läcka dem för att andra ska få lyssna på ofärdig material (i vissa fall).

Jag tycker själv att det är oschysst gentemot Tim. De flesta som har sett och läst om Tim, vet att han aldrig skulle släppa något ofärdigt. Det skulle vara oprofessionellt och gå emot hans perfektionism.

Men jag förstår också varför det händer…man vill ju såklart lyssna på ALLA hans låtar han gjort och remixer.

Men tänk vad mycket tid han har lagt ner på dessa låtar som ni/du ska få lyssna på.

Ni som bryr er om Tim måste få ett stopp på det här, det är fortfarande en pengakarusell han är indragen i trots att han tog sitt liv för cirka 4 år sen.

Mitt exempel är att släppa låtar på t.ex Tims museum. Då har man både kontroll på vad som strömmas ut och samtidigt som man får in pengar genom inträde.
Man skulle kunna utöka biljetten genom att lägga till lyssna på ny musik och självklart höja priset på biljetten.

Jag vet ju inte hur mycket av pengarna som går direkt till Suicude Zero, men man skulle definitivt höja intresset av att gå dit och samtidigt få in pengar till ”Avicii Foundation”

Med det sagt, låt Tim vila ifred!
Citera
2022-10-14, 07:37
Medlem
@goaldigger har du någon intressant info att dela som inte kommit fram än?
Citera
2023-02-01, 03:33
Medlem
Citronfrommages avatar
Har äntligen kommit mig för att läsa boken om Tim. Fan, vad ont det gjorde! Jag tycker inte det är så konstigt att han tog livet av sig, snarare konstigt att han inte gjort det tidigare. Men det var ju flera överdoser där han fått magpumpas som beskrevs i boken, kanske var de självmordsförsök? Han kämpade ju hela livet, från tonåren och de där inläggen på Flashback och resten av sitt liv.

Nåt som har skrivits här i tråden men som inte bekräftas av boken är att bryshorna inte var med i Oman. Han skulle ju åka med Jesse Waits och hans vänner, folk som Tim hade träffat men inte direkt kände. Sen kunde ju inte Jesse åka med ändå. Så inga bryshor verkar ha varit där enligt boken. Det som beskrevs som de sista bilderna tagna dagen före självmordet stämmer inte heller. Tim stannade ju kvar ensam när Jesses vänner åkte hem, och flyttade då till godset där han mediterade hela dagarna och sen tog livet av sig. De där bilderna som lagts upp med ett fan och på båten är nog snarare tagna veckan innan när han fortfarande bodde på hotellet och gjorde utflykter med Jesses vänner.

Från den 16:e verkade han må sämre enligt boken, tog kontakt med den tidigare behandlaren. Det beskrivs också hur han satt i timtal i solen och mediterade. När det blev för varmt dök han i poolen och fortsatte sen sitta i brännande sol och meditera, trots att folk sa åt honom att sätta sig i skuggan. Klart att mörka tankar till slut kommer. Den 19:e fick föräldrarna samtal om att Tim hade självskadat sig och fått åka till sjukhus. Den som ringde berättade också att Tim senaste dagarna blivit inåtvänd, inte åt och hade slutat prata, bara svarade skriftligt när nån pratade med honom.

Att han skar sig med en flaska eller över huvud taget något om självmordssätt beskrivs ju inte i boken, men jag har sett att det argumenterats väldigt här för att man inte kan skära upp halspulsådern själv för att det gör för ont. Det tror jag inte ett dugg på; har man verkligen bestämt sig för att ta livet av sig lyckas man. En bekant till familjen körde in i ett betongfundament på motorvägen med bilen, när han insåg att han inte dött tog han sig ur bilen, upp på bron som hölls upp av fundamentet och hoppade istället till sin död, beslutsamhet utan dess like. Tim verkade ju som person vara lika bestämd när han ville nåt.

Jag tror inte självmordet var planerat, han var ju så lycklig över nya musiken, men att han var ensam utan vänner i Oman, att han beslutat sig för att verkligen lära sig transcendental meditation som uppges ta fem till åtta år att lära sig om man sitter max 20 minuter i taget och Tim istället satt timmar i sträck, mörka tankar som uppstått av att skåda inåt av meditationen, brännande sol i timtal som antagligen gav honom solsting och så ingen mat och vatten på det tror jag blev en för farlig kombination. Jag tror att det räcker för att en skör person inte ska orka mer. Men vansinnigt ledsamt att det slutade så. Han framstod ju som väldigt klok och empatisk (bortsett från när han var påverkad).
Senast redigerad av Citronfrommage 2023-02-01 kl. 03:37.
Citera
2023-02-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Har äntligen kommit mig för att läsa boken om Tim. Fan, vad ont det gjorde! Jag tycker inte det är så konstigt att han tog livet av sig, snarare konstigt att han inte gjort det tidigare. Men det var ju flera överdoser där han fått magpumpas som beskrevs i boken, kanske var de självmordsförsök? Han kämpade ju hela livet, från tonåren och de där inläggen på Flashback och resten av sitt liv.

Nåt som har skrivits här i tråden men som inte bekräftas av boken är att bryshorna inte var med i Oman. Han skulle ju åka med Jesse Waits och hans vänner, folk som Tim hade träffat men inte direkt kände. Sen kunde ju inte Jesse åka med ändå. Så inga bryshor verkar ha varit där enligt boken. Det som beskrevs som de sista bilderna tagna dagen före självmordet stämmer inte heller. Tim stannade ju kvar ensam när Jesses vänner åkte hem, och flyttade då till godset där han mediterade hela dagarna och sen tog livet av sig. De där bilderna som lagts upp med ett fan och på båten är nog snarare tagna veckan innan när han fortfarande bodde på hotellet och gjorde utflykter med Jesses vänner.

Från den 16:e verkade han må sämre enligt boken, tog kontakt med den tidigare behandlaren. Det beskrivs också hur han satt i timtal i solen och mediterade. När det blev för varmt dök han i poolen och fortsatte sen sitta i brännande sol och meditera, trots att folk sa åt honom att sätta sig i skuggan. Klart att mörka tankar till slut kommer. Den 19:e fick föräldrarna samtal om att Tim hade självskadat sig och fått åka till sjukhus. Den som ringde berättade också att Tim senaste dagarna blivit inåtvänd, inte åt och hade slutat prata, bara svarade skriftligt när nån pratade med honom.

Att han skar sig med en flaska eller över huvud taget något om självmordssätt beskrivs ju inte i boken, men jag har sett att det argumenterats väldigt här för att man inte kan skära upp halspulsådern själv för att det gör för ont. Det tror jag inte ett dugg på; har man verkligen bestämt sig för att ta livet av sig lyckas man. En bekant till familjen körde in i ett betongfundament på motorvägen med bilen, när han insåg att han inte dött tog han sig ur bilen, upp på bron som hölls upp av fundamentet och hoppade istället till sin död, beslutsamhet utan dess like. Tim verkade ju som person vara lika bestämd när han ville nåt.

Jag tror inte självmordet var planerat, han var ju så lycklig över nya musiken, men att han var ensam utan vänner i Oman, att han beslutat sig för att verkligen lära sig transcendental meditation som uppges ta fem till åtta år att lära sig om man sitter max 20 minuter i taget och Tim istället satt timmar i sträck, mörka tankar som uppstått av att skåda inåt av meditationen, brännande sol i timtal som antagligen gav honom solsting och så ingen mat och vatten på det tror jag blev en för farlig kombination. Jag tror att det räcker för att en skör person inte ska orka mer. Men vansinnigt ledsamt att det slutade så. Han framstod ju som väldigt klok och empatisk (bortsett från när han var påverkad).
Känns kusligt att läsa hans konto som han använde när han gick i skolan
#GliDerrox
Speciellt en gammal tråd om nedstämdhet
Citera
2023-02-01, 23:44
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Känns kusligt att läsa hans konto som han använde när han gick i skolan
#GliDerrox
Speciellt en gammal tråd om nedstämdhet
Ja, det gör det. Lite som att "vi vet hur ditt liv kommer sluta, GliDerrox!"... Han var flygrädd, hypokondrisk och hade tvångstankar redan då... Fan, man vill ju bara krama honom!
Senast redigerad av Citronfrommage 2023-02-01 kl. 23:48. Anledning: Stavfel
Citera
2023-02-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Hon är mer öppen på Vi men det är en starkare text. OBS läs inte denna länkstext om du mår dåligt https://vi.se/artikel/srBaPvJl-a0j2LRwp-361bb

Vilken berörande text 🥺 Tack för att du delade med dig!
Citera
2023-04-20, 07:30
Medlem
5 år sen idag… 💔 Så saknad
Citera
2023-04-20, 13:04
Medlem
Ofattbart att det gått hela 5 år.. 💔 #lightsfortim 🕯️
Citera
2023-04-20, 15:40
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Lirat denna listan idag i minne av Tim.

https://www.youtube.com/watch?v=9DVQMwLBPx8

Hela livet hade han framför sig. Förstår fortfarande inte varför. Han hade kunnat lägga ner musiken ett tag och bara njuta. Men kanske är lätt för mig att säga som inte har de demonerna i skallen som han verkade ha?

RIP Tim.
Citera
2023-05-19, 16:24
Medlem
Goldenlinks avatar
För er som är intresserade så är det 2 nya dokumentärer på gång om Avicii, en av dem med beräknad premiär i år (2023).

https://www.svt.se/kultur/ny-dokumen...roduktion-2023

Det har även släppts 2 nya videos på Aviciis Youtube kanal där han framför ”Addicted To You”, de släpptes för någon/några månader sedan.

https://youtube.com/@avicii
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in