Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unnamax
LOL!! när jag såg att du skrev namnet Å*e haha. Herregud, det är en kvinna som e typ 60 med barn och barnbarn som är helt besatt av Tim. Jag har sett hennes kommentarer på Tims vänners, kollegors, producenters, sångare, ex flickvänner etc och hon har åsikter om allt! Typ varför gjorde du/ni ingenting, den tjejen va bättre än den andra etc. Komiska e att hon inte ens visste vem Avicii va innan hans bortgång (sett att hon skrivit det till nån) Så helt besatt och har alltså mage att störa hans vänner. Skriver även på S mammas insta jämt och vill va vän men skriver sen sånt till sonen. Fy faaan haha

Jag vet inte vad din poäng är? Att Sean använder Tim för att tjäna pengar, även efter hans död, är vad som åsyftades här. Det är osmakligt och vidrigt. Så du missade poängen...
Citera
2020-05-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inforskaren
Nej, Tim ville släppa tre Ep:s med Heaven som avslutning på Ep 3. Så är många låtar som han tänkte släppa som inte blev släppta, några som var helt färdiga.

De enda två som var i princip klara på albumet "Tim" var Heaven och Heart Upon My Sleeve.

Tim har skrivit dropen i Excuse Me Mr Sir och Tough Love (även om de från början var tänkta till andra osläppta låtar). Dropen i t.ex Ain't A Thing, Bad Reputation osv är något som C F har kletat ihop.

Finns en guldskatt med osläppta låtar, några kommer släppas (bl.a Unbreakable och How Many Lovers). Den förstnämnda lär nog tyvärr inte bli som Tim ville ha den, om man inte ändrar sig.

Även hört fåglar viska om att släppa den riktiga Forever Yours, får se om det blir verklighet.

( Är ganska insatt, är själv del av två Tims osläppta låtar, men låter det vara osagt vilka för då tror jag vissa som läser här kan lista ut vem jag är. )

Tack för ditt inlägg! Vi riktiga fans uppskattar verkligen när personer som du tar sig tid för att ge lite mer klarhet.

Kommer we burn / faster than light släppas officiellt? Det vore allvarligt talat en synd att inte släppa den låten.

✌🏻
Citera
2020-05-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo78
Jag vet inte vad din poäng är? Att Sean använder Tim för att tjäna pengar, även efter hans död, är vad som åsyftades här. Det är osmakligt och vidrigt. Så du missade poängen...

Nja jag missade inte poängen, bara reagerade på namnet på psyko-kvinnan som är besatt och skriver olämpliga kommentarer överallt. Du får skilja på de olika sakerna i kommentaren. Men det var OT och det förstår jag så mod får gärna ta bort min kommentar.

Sen håller jag inte med om att Tim ”används”, utan jag ser det som en hyllning och att de vill hålla honom levande. Han investerade i / trodde på företaget och spelade in reklam etc. Varför inte använda det?
Citera
2020-05-10, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
för mig e inte ögonen viktiga för mig e att han inte mådde bra och var på väg till bli undernärd eftersom han inte ville äta

Citat:
Ursprungligen postat av Lutz99
Så ... menar du en ätstörning?

Jag nämner en ätstörning på grund av detta inlägg:

(FB) Hård deffning, riktigt kalorisnål mat?
Citera
2020-05-10, 12:52
Medlem
Citat:

Tror inte det har något med en ätstörning att göra. Han var tonåring och tränade, tror alla som har varit tonåringar och tränat någon gång har velat testa att deffa
Citera
2020-05-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHonshage
Tror inte det har något med en ätstörning att göra. Han var tonåring och tränade, tror alla som har varit tonåringar och tränat någon gång har velat testa att deffa

Vad pratar du om? Vem är tonåring?
Citera
2020-05-10, 18:44
Medlem
Citat:

Tim skrev inlägget 2007, han var med andra ord inte särskilt gammal.
Citera
2020-05-10, 21:40
Medlem
Citat:
Nej, Tim ville släppa tre Ep:s med Heaven som avslutning på Ep 3. Så är många låtar som han tänkte släppa som inte blev släppta, några som var helt färdiga.

De enda två som var i princip klara på albumet "Tim" var Heaven och Heart Upon My Sleeve.

Tim har skrivit dropen i Excuse Me Mr Sir och Tough Love (även om de från början var tänkta till andra osläppta låtar). Dropen i t.ex Ain't A Thing, Bad Reputation osv är något som C F har kletat ihop.

Finns en guldskatt med osläppta låtar, några kommer släppas (bl.a Unbreakable och How Many Lovers). Den förstnämnda lär nog tyvärr inte bli som Tim ville ha den, om man inte ändrar sig.

Även hört fåglar viska om att släppa den riktiga Forever Yours, får se om det blir verklighet.

( Är ganska insatt, är själv del av två Tims osläppta låtar, men låter det vara osagt vilka för då tror jag vissa som läser här kan lista ut vem jag är. )

Vet du något om låten "Last Love Ever"? Jag är helt besatt av denna och hoppas så innerligt att det släpps
Citera
2020-05-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Tim skrev inlägget 2007, han var med andra ord inte särskilt gammal.

Vi pratade om Tims sista dagar... inget inlägg från 2007...
Citera
2020-05-11, 16:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av PeterHonshage

Citat:

Citat:
Vi pratade om Tims sista dagar... inget inlägg från 2007...

Se alla citerade inlägg.
Citera
2020-05-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Do you live in Sweden?

”Dejta”
2020

”Sommaren med släkten”
2017-2020

”Morden i Sandhamn”
2018

Hon är 72 år och jobbar fortfarande, hon gör även mycket tv & radio reklam med hennes röst!

Fullkomligt älskar alla hennes roller!!! Mycket Tim i henne!!! Inte en dag utan att jag tänker på Tim 😍🥰🤩🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Citera
2020-05-14, 00:02
Medlem
Citat:

Vad är din åsikt om C F's insatts gällande all släppt musik från Avicii efter hans död?

Min känsla är att han (CF) kanske va ett bra bollplank innan, men att han nu inte har det som krävs för att ro låtarna i land på 'egen hand'? Självklart förstår jag att det är svårt att göra nån annans musik, men det borde finnas många andra som hade gjort detta betydligt bättre?

Vill du inte svara i tråden får du gärna svara i ett PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in