Citat:
Ursprungligen postat av
Inforskaren
Nej, Tim ville släppa tre Ep:s med Heaven som avslutning på Ep 3. Så är många låtar som han tänkte släppa som inte blev släppta, några som var helt färdiga.
De enda två som var i princip klara på albumet "Tim" var Heaven och Heart Upon My Sleeve.
Tim har skrivit dropen i Excuse Me Mr Sir och Tough Love (även om de från början var tänkta till andra osläppta låtar). Dropen i t.ex Ain't A Thing, Bad Reputation osv är något som C F har kletat ihop.
Finns en guldskatt med osläppta låtar, några kommer släppas (bl.a Unbreakable och How Many Lovers). Den förstnämnda lär nog tyvärr inte bli som Tim ville ha den, om man inte ändrar sig.
Även hört fåglar viska om att släppa den riktiga Forever Yours, får se om det blir verklighet.
( Är ganska insatt, är själv del av två Tims osläppta låtar, men låter det vara osagt vilka för då tror jag vissa som läser här kan lista ut vem jag är. )
Vad är din åsikt om C F's insatts gällande all släppt musik från Avicii efter hans död?
Min känsla är att han (CF) kanske va ett bra bollplank innan, men att han nu inte har det som krävs för att ro låtarna i land på 'egen hand'? Självklart förstår jag att det är svårt att göra nån annans musik, men det borde finnas många andra som hade gjort detta betydligt bättre?
Vill du inte svara i tråden får du gärna svara i ett PM.