Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-27, 07:36
Medlem
zoomlanders avatar
Goaldigger:

de låtarna som blev albumet var det dem Tim hade tänkt ha med ?

Hur färdiga var de egentligen? (vet att de säger så i PR syfte)

Vilken låt förutom heaven var helt klar? Vilken låt såg Tim mest fram emot att släppa?
Citera
2020-05-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
för mig e inte ögonen viktiga för mig e att han inte mådde bra och var på väg till bli undernärd eftersom han inte ville äta

Det här är så beklämmande 😫
Kunde de 2 som var kvar ha gjort mer för att förhindra detta hemska slut?
Citera
2020-05-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
för mig e inte ögonen viktiga för mig e att han inte mådde bra och var på väg till bli undernärd eftersom han inte ville äta

Så ... menar du en ätstörning?
Citera
2020-05-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutz99
Så ... menar du en ätstörning?

Eller en depression kanske. Apati..
Citera
2020-05-06, 20:01
Medlem
Det jag undrar är om låtar som Our Love, Enough is Enough, gamla Heaven osv någonsin kommer släppas i studiokvalité? Det finns hur mycket bra musik som helst "kvar" om man får säga det så.

goaldigger, vet du om det finns en chans i framtiden att dessa låtar släpps?
Citera
2020-05-08, 03:50
Medlem
Han lämnade så många bra o fantastiska låtar efter sig som inte blev klara. Hittade precis ”The other side” och älskar den. Också ”Lord”, ”We burn”....
Så synd, sorgligt...
Citera
2020-05-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo78
Sean fortsätter att skriva med fansen på Facebook angående cold brew. Helt klart är Sean inne och läser på olika avicii forum. Med all sannolikhet läser han detta.

Seans svar till ett fan som skriver att hon tycker Det är omoraliskt och fel att Sean använder en död person för att tjäna pengar:

"Okej Åse men du har ju uppenbarligen inte kollat upp något kring det här innan du uttalar dig såhär starkt mot mig vilket gör mig väldigt ledsen med tanke på hur mycket jag ser ditt namn florera i Tim sammanhang.

Jag och Tim drack Cold Brew dagligen när vi bodde i LA och sen när jag skulle flytta hem till Sverige igen så kom jag på ideen att starta upp mitt egna cold brew brand där pga att det var obefintligt i Sverige och Europa då. Fabian tyckte det lät grym så vi satte bollen i rullning och när Tim fick reda på detta så blev han taggad på att vara med. Så han var med i företaget från starten och nu är det istället hans familj som fortfarande är delägare. Så vad är det som är felet med detta tycker du? Att företaget som jag och Tim startade tillsammans expanderar och att jag bjuder in hans fans till vara en del av det"

LOL!! när jag såg att du skrev namnet Å*e haha. Herregud, det är en kvinna som e typ 60 med barn och barnbarn som är helt besatt av Tim. Jag har sett hennes kommentarer på Tims vänners, kollegors, producenters, sångare, ex flickvänner etc och hon har åsikter om allt! Typ varför gjorde du/ni ingenting, den tjejen va bättre än den andra etc. Komiska e att hon inte ens visste vem Avicii va innan hans bortgång (sett att hon skrivit det till nån) Så helt besatt och har alltså mage att störa hans vänner. Skriver även på S mammas insta jämt och vill va vän men skriver sen sånt till sonen. Fy faaan haha
Citera
2020-05-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leezo
Har precis gått med i tråden, tog mig två dagar att gå igenom inläggen. Finns många olika synpunkter och teorier här inne, men egentligen så vet ju ingen vad som har hänt eller hur relationerna till hans kompisar var. Någon som står ut är ju du Goaldigger, blir väldigt nyfiken på dig! Du som sitter inne på så mycket information, läste att du skrev att ni är barndomsvänner, hade ni kontakt då under hela hans karriär dagligen? Du verkar ju veta väldigt mycket, har du mer information om hans familjerelationer? Har hört att föräldrarna är alkoholister, även att syskonen har problem med alkohol och liknande, och att Tim flyttade hemifrån som väldigt ung för han orkade inte och klarade inte av att bo hemma under så destruktiva familjeförhållanden. GD, du som var så nära honom, har du mer information kring detta? Känns ganska konstigt att Klas på en intervju berättar om Tim att han gick till psykologer som ung och att han rökte på, sitta och prata illa om sin son internationellt känns ju helt fel, stackars, stackars Tim Jag har hört att han aldrig haft en bra relation till Klas, speciellt under de senaste åren, och att alla hans problem kommer hemifrån. Stämmer det? Imorgon är det 2 år sedan, så himla sorgligt. Så tacksam för allt du delar med dig av GD. RIP Aviici

Hmm, att hans pappa berättade att hans son rökte gräs och gick till psykologer är att prata illa om honom?? Haha du måste skoja? Han berättar ju bara som det var, ok det tycker jag är väldigt viktigt! Väldigt bra å starkt av pappan att göra! Och framförallt viktigt!!
Sen finns det ju en dokumentär om Tim om du inte sett den, där det framkommer att han både gick i terapi och hade problem med droger. Jag rekommenderar att du ser den för det verkar du inte gjort! Finns på SVT.
Citera
2020-05-09, 02:47
Medlem
Och Sean fortsätter använda (utnyttja) Tim i sin reklam för Mode.. lägger ut en film där både han och Tereza är med...
Usch
Citera
2020-05-09, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Goaldigger:

de låtarna som blev albumet var det dem Tim hade tänkt ha med ?

Hur färdiga var de egentligen? (vet att de säger så i PR syfte)

Vilken låt förutom heaven var helt klar? Vilken låt såg Tim mest fram emot att släppa?
Nej, Tim ville släppa tre Ep:s med Heaven som avslutning på Ep 3. Så är många låtar som han tänkte släppa som inte blev släppta, några som var helt färdiga.

De enda två som var i princip klara på albumet "Tim" var Heaven och Heart Upon My Sleeve.

Tim har skrivit dropen i Excuse Me Mr Sir och Tough Love (även om de från början var tänkta till andra osläppta låtar). Dropen i t.ex Ain't A Thing, Bad Reputation osv är något som C F har kletat ihop.

Finns en guldskatt med osläppta låtar, några kommer släppas (bl.a Unbreakable och How Many Lovers). Den förstnämnda lär nog tyvärr inte bli som Tim ville ha den, om man inte ändrar sig.

Även hört fåglar viska om att släppa den riktiga Forever Yours, får se om det blir verklighet.

( Är ganska insatt, är själv del av två Tims osläppta låtar, men låter det vara osagt vilka för då tror jag vissa som läser här kan lista ut vem jag är. )
Citera
2020-05-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inforskaren
Nej, Tim ville släppa tre Ep:s med Heaven som avslutning på Ep 3. Så är många låtar som han tänkte släppa som inte blev släppta, några som var helt färdiga.

De enda två som var i princip klara på albumet "Tim" var Heaven och Heart Upon My Sleeve.

Tim har skrivit dropen i Excuse Me Mr Sir och Tough Love (även om de från början var tänkta till andra osläppta låtar). Dropen i t.ex Ain't A Thing, Bad Reputation osv är något som C F har kletat ihop.

Finns en guldskatt med osläppta låtar, några kommer släppas (bl.a Unbreakable och How Many Lovers). Den förstnämnda lär nog tyvärr inte bli som Tim ville ha den, om man inte ändrar sig.

Även hört fåglar viska om att släppa den riktiga Forever Yours, får se om det blir verklighet.

( Är ganska insatt, är själv del av två Tims osläppta låtar, men låter det vara osagt vilka för då tror jag vissa som läser här kan lista ut vem jag är. )
Med riktiga Forever Yours, menar du Ultra 2016-versionen eller den med Change A Thang droppet?
Citera
2020-05-09, 09:51
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inforskaren

Vilka låtar var på den EP vi aldrig fick höra förutom heaven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in