Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-12, 22:54
Medlem
Har ätit mirtazapin i 3 veckor nu ungefär...äter innan sertralin 100 mg och fick mirtazapin också för att få hjälp med sömnen som var lite kass.
Har haft en sånt enormt sockersug i några dagar nu...får nästan panik om jag inte får socker..
Någon mer som har haft det så?
Citera
2012-04-13, 00:24
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fhemstrom
Har ätit mirtazapin i 3 veckor nu ungefär...äter innan sertralin 100 mg och fick mirtazapin också för att få hjälp med sömnen som var lite kass.
Har haft en sånt enormt sockersug i några dagar nu...får nästan panik om jag inte får socker..
Någon mer som har haft det så?

bara vänja dig och lära dig lägga band på dig själv.
det släpper till viss del efter typ 1-2mån men du blir inte av med det helt. inte jag iaf kanske nån annan har andra erfarenheter?
Citera
2012-04-15, 02:57
Medlem
minmiins avatar
Jisses! Jag har fått mitzarpin utskrivet men vågar inte äta dessa då jag har ätstörningar med bulimisk karaktär. "Enbart en av mellan 10-100 får ökad aptit" sa läkarn. Öhmn...

Hur har ni reagerat på det i övrigt? Ångest? Trötthet? Kass hy?
Citera
2012-04-15, 11:53
Medlem
Hmm....tycker kanske du borde ta och prata med din läkare!

Det jag upplever med mirtazapin är ju framförallt stort sockersug, trötthet.
Man sover dock jäkligt gott om man tar dom innan man går och lägger sig men jag vaknar inte riktigt till förens 12-13 på förmiddagen om jag klivit upp vid 7.
Och nu så har jag börjat få såna otroliga svettningar när jag sover på natten...speciellt benen. Dom är alldels fuktiga av svett.. Någon annan som fått så?
Citera
2012-04-15, 18:59
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fhemstrom
Hmm....tycker kanske du borde ta och prata med din läkare!

Det jag upplever med mirtazapin är ju framförallt stort sockersug, trötthet.
Man sover dock jäkligt gott om man tar dom innan man går och lägger sig men jag vaknar inte riktigt till förens 12-13 på förmiddagen om jag klivit upp vid 7.
Och nu så har jag börjat få såna otroliga svettningar när jag sover på natten...speciellt benen. Dom är alldels fuktiga av svett.. Någon annan som fått så?

De flesta psykofarmaka kan göra att man får konstiga och mer intensiva drömmar, men man vänjer sig =)
Citera
2012-04-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
De flesta psykofarmaka kan göra att man får konstiga och mer intensiva drömmar, men man vänjer sig =)

Och det gör att man svettas eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in