• 1
  • 2
2012-04-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDengrot
Bra tips. Saknar bil att åka och kolla på dem bara..kanske kan låna av ngn. Min förra bil var på upphällningen, men hade inbrott. Synd den inte kunde varit med lite till tills man hittat ny..
Eller tar du med en bilkunnig kompis, bästa som finns
Citera
2012-04-13, 22:48
Medlem
Tror mig ha nära järnkoll vid det här laget. Man har kanske lärt sig något av röran o velandet åtminstone
Citera
2012-04-13, 23:07
Medlem
Hehe DrDengrot att läsa dina tankar om ditt kommande bilköp är som att läsa mina egna tankar, har nu velat en månad över vilken bil jag ska köpa, har redan sålt mina gamla, är också inne på Saab 9-3 för 70-90 tusen, har utan problem råd med att köpa bilen kontant........men då kommer mina tankar likt dina ”att det är emot mina principer. jag ska ju bara köra lite då och då, kan det motivera 70000kr?” du måste fan vara min okända tvillinghjärna när du bestämt dig så skriv hur du gjorde så jag vet hur jag ska agera
Citera
2012-04-15, 11:36
Medlem
Det var ju skönt det finns fler velpellar. Ja, man är ju rätt less på sig själv, backa ur en affär så där i sista stund nästan..väntar på ett genombrott i grubblandet här

Tankarna gå nu som så att jag vet ju iaf med säkerhet att jag inte vill lägga 90´ på en bil. Så mkt vet jag åtminstone. 70-75 skulle vara absolut max, det kanske betyder att det ligger närmre till hands för mig att nöja mig med en ok bil för 40-45´?

Grejen med den här 70´ bilen är ju att det är ett riktigt bra pris för den bilen. Men har jag så stort intresse i att ha den så att det motiverar 30´ mer? Någon tusenlapp hit el dit kunde kvittat, men 30´klarar jag, tråkigt nog, inte av att bara släppa. Så gissningen nu är att det landar på en skaplig 9-5a
Citera
2013-03-24, 21:11
Medlem
Anon2s avatar
Har också väldigt svårt att bestämma mig ifall jag ska köpa en bil eller inte.
Det är liksom 2 väldigt starka krafter som slåss med varandra inne i mitt huvud, den ena vill behålla pengarna och fortsätta spara till bostadsrätt, den andra vill ha den fantastiska bilen.
Känns som att det är 2 bulldozers som kör dragkamp, eller godzilla vs king kong typ :P
Citera
2013-04-02, 15:15
Medlem
Lugini3s avatar
Köp en Volvo 940 istället så får du en bil du inte behöver få ångest över. Eller så köper du en Saab och tar ångestdämpande medicin.

Jag menar inte att det är något fel på Saab utan bara att du kanske ska ta en liten paus med en 940 innan du bestämt dig vilken bil du verkligen vill ha. Det enda jag har emot Saab är att inredningen ser ut att platsa i tidigt 90-tal.
Citera
2013-04-02, 17:40
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Köp en Volvo 940 istället så får du en bil du inte behöver få ångest över.

Volvo 940 och 740 är modern till alla mer djuplodande depressioner som finns, ångest är bara förnamnet. En sorglig bil för sorgliga människor.
Citera
2013-04-02, 18:49
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Volvo 940 och 740 är modern till alla mer djuplodande depressioner som finns, ångest är bara förnamnet. En sorglig bil för sorgliga människor.

Är väl mest det att den är lätta att laga och ett hyggligt besiktigat exemplar finns för några tusenlappar, dvs funkar den inte åker den på tippen.
Citera
2013-04-02, 22:37
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

En snygg (klassiska former) och enkel bil som tar dig från A till B till en rimlig kostnad. Man kan fixa med den själv (om något mot förmodan skulle gå sönder).

Men vissa (du) kanske tycker det är roligare att stå i vägkanten och vänta på bärgning samt åka till märkesverkstad så fort en glödlampa går sönder?
Citera
2015-06-17, 09:14
Medlem
Här har jag glömt meddela att jag skaffade en 9-5a några dagar senare. Inte ångrat mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in