2012-04-12, 22:03
Bannlyst
Ja som den kära proteinjunkien som jag är så införskaffades det lite pintobönor här om dagen.
Har blötlagt de i ett halvt dygn. Nu är frågan om man ska kasta i pintobönorna i en gryta eller dylikt?

Till mitt förfogande finns lite kött, kycklingfilé, krossade tomater, röd och grön paprika, vitlök, gul lök och inte minst ett gäng med kryddor...

Hur löser jag detta?
Citera
2012-04-12, 22:19
Medlem
Koka bönorna hyffsat klara i rikligt saltat vatten, fräs lök(mycket), vitlök, örter, i med paprika i chunks, krossad tomat, en skvätt rött vin, kyckling buljong(hemkokt, tärning, fond) låt koka, när du är nöjd i med bönorna och låt dom koka med ett litet tag.

gnid in kycklingen med lite vitlök medens du hackar den till grytan, örter, citron, salt, stek den klar(eller baka, om du så vill).

gott ju

tänk att den inte ska vara speciellt blöt, låt den koka ihop eller ha i mindre vätska, som en ragu.
Citera
2012-04-12, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adobereader1337
Koka bönorna hyffsat klara i rikligt saltat vatten, fräs lök(mycket), vitlök, örter, i med paprika i chunks, krossad tomat, en skvätt rött vin, kyckling buljong(hemkokt, tärning, fond) låt koka, när du är nöjd i med bönorna och låt dom koka med ett litet tag.

gnid in kycklingen med lite vitlök medens du hackar den till grytan, örter, citron, salt, stek den klar(eller baka, om du så vill).

gott ju

tänk att den inte ska vara speciellt blöt, låt den koka ihop eller ha i mindre vätska, som en ragu.

Lite som en ratatouille?
Citera
2012-04-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Lite som en ratatouille?

Exakt haha
Citera
2012-04-12, 23:47
Bannlyst
Houston we have a problem! Kycklingen är slut! Tinar två Torskfileér .....Vad händer nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in