• 1
  • 2
2012-04-23, 18:55
Medlem
Imponerande att han sålt så många ändå. Inte en jävel jag känner tycker han är ett dugg rolig.
Men han kommer väl skylla på olaglig nedladdning det brukar vara ursäkten när deras skräp inte säljer hur mycket som helst.
Citera
2012-04-23, 19:12
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Imponerande att han sålt så många ändå. Inte en jävel jag känner tycker han är ett dugg rolig.
Men han kommer väl skylla på olaglig nedladdning det brukar vara ursäkten när deras skräp inte säljer hur mycket som helst.

Jag skulle tro att han har en ganska ung fanbase som just blivit politiskt medvetetna och uppfattar hans åsikter som vassa och obekväma, vilket dom ju inte är. Och trist nog för honom så är det ju denna grupp som minst av alla vill betala för sig.
Citera
2012-04-24, 05:45
Bannlyst
Jag gillar Betner som fan och kommer plocka ut en tusenlapp ur spelkassan på Yankeesvinsten för att köpa 20ex av showen men... jag tyckte inte den var så jättebra. Han var rätt seg på scen och fullare än vanligt. Tycker han borde ha gjort bättre ifrån sig. None the less, kommer absolut stödja detta!
Citera
2012-04-24, 12:28
Medlem
Socratess avatar
Jag tillhör skaran som har hostat upp 49:- och laddat ner föreställningen (säger man "föreställningen", eller kanske "showen"?).
Detta för att jag vill att fler artister skall få upp ögonen för att lansera material på det här sättet.

Jag är dock ingen större fan av Betnér. Ett leende och ett fniss blev det på dryga 80 minuter och det var ungefär vad jag hade förväntat mig.
Citera
2012-05-12, 15:15
Medlem
Motleys avatar
Det har tydligen inte gått bra och han är besviken på resultatet (läs ajour.se). Nu kostade ju dock detta projekt en halv mille, så pass stora och dyra produktioner tror jag har svårt att gå runt på det sättet, mindre kostsamma projekt på nätet tror dock på till 100 %.

Detta verkar inte heller ha fått någon direkt viral spridning, och då kan man inte heller räkna med några resultat försäljningsmässigt. Han är en stor artist men har ändå bara fått 16 000 visningar på YouTube. Jämför med till exempel "Mange Makers" som fått över 350 000 visningar på 2 dagarna nu. De kommer förmodligen att tjäna väldigt mycket mer än Betnér, för (troligen) väldigt lite pengar. Okej, musik är inte riktigt samma sak, men ni förstår nog poängen ändå.
Citera
2012-05-23, 17:46
Medlem
camejos avatar
Det vore intressant att veta hur många som laddat ner Louis CKs special illegalt. Om t. ex 1,5 miljoner nedladdningar har skett illegalt så har ju han lika dålig legal/illegal nedladdningsratio som Betner.
Citera
2012-08-18, 15:37
Medlem
[complex]s avatar
Tycker den var bra fan.
Och 49 kr betalade jag gärna. Bättre att han kan säga mer i en sån här show än vad han kunde gjort på tv t.e.x...
Tycker ni borde stödja honom om ni ska kika på denna, om ni inte redan gjort det. Han är fan skön och står för vad han säger. Öppen och rak. Plus rolig.
Hade tänkt köra torrent, men sen sket jag i det. 50 kr är ingenting och det finns i lite olika format också när man betalat.

edit:
Kikade här.
http://ajour.se/magnus-betner-om-res...jag-bara-i-tv/

Han verkade inte glad direkt. Inte konstigt med tanke på att han drog ut en miljon eller en halv miljon från sina egna pengar.
Då lär det inte bli mer sånna här projekt från hans sida..
Senast redigerad av [complex] 2012-08-18 kl. 16:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in