2025-11-03, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Jag har aldrig klickat in mig på hennes sida, kanske någon gång way back!
Men jag skapade ett fejk-konto, klickade in mig järnet på henne och andra och mig själv under några dagar dagar (gjorde via browser på PC).

Efter ca tre dagar började jag se mitt fejkkonto dyka upp bland sök på mitt riktiga konto!
(så det är nog inte bara vilka konton man själv integrerat med)

Och på fejkkontot dök personerna jag klickat upp i topp på sök, jag rensade i sök-cache och samtliga konton som jag klickat in mig på försvann då under söket.

Rensar jag sök-cache på mitt riktiga konto så ligger hon kvar...
Och det gör även mitt fejkkonto som förslag...

Ingen mer som har labbat med detta?

(Och ja, jag är fortfarande lite förtjust i henne... )
Är det andra kontot kopplat till ditt befintliga? Tror de samkör i så fall, eller det kan man ju räkna med.

Annars är det hon som går in på dig. Antagligen varje gång hon är överst har hon besökt din profil. Är den öppen? Prova att ta bort interageringen på krysset bara. Den ska försvinna då, så länge hon inte går in på dig igen.

Vet inte om det gör någon skillnad men testa gå in på … och ”Visa händelse”. Då står det ”xxx kan inte längre se din händelse”. Vad det nu betyder. Annars kan man ju blocka och då syns du inte alls för henne. Men du kanske vill att hon snokar.

Citat:
Ursprungligen postat av swedishproffs
Om jag gör en kommentar på ett konto så får iaf min sambo detta som en notis när hon går in på sitt konto "xxx har kommenterat på xxx sida". Skitsamma det men kommer detta upp hos alla mina instagram-kontakter? Ska man inte kunna skriva en kommentar utan att hela ens jävla kontaktnät ska få veta det? Går det att stänga av denna funktion så att INGEN får notiser om när jag skriver eller kommenterar på någon sida??

Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Har du fått någon lösning på det där?
Jo det går att begränsa interaktioner. Tror det heter så i inställningar
Senast redigerad av NOCCOBlueRaspberry 2025-11-03 kl. 06:44.
Citera
2025-11-03, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Har Instagram ändrat villkoren för att posta bilder på händelser och reels? Innan kunde man välja vilka bilder som Instagram hade tillgång till på sin mobil, men nu verkar dom kräva att ha access till hela ens bibliotek på mobilen ifall man vill posta?

Är det så här för er andra också?
I telefonens inställningar: Instagram -> Åtkomst till bildbibliotek. Välj Begränsad åtkomst
Citera
2025-11-08, 06:27
Bannlyst
Jag undrar verkligen över en sak… Haft massor med nya vänförslag som dök upp samtidigt. Samtliga är anhöriga till en avliden person jag känner. De har antingen lagt upp något öppet kopplat till hans dödsfall, eller så har dessa personer kommenterat bilden.

Jag är inte vän med någon av dem, inte ens han som dog. Men de kan ju ha varit vänner till någon av varandra. Endast en av dessa och hans barn känner jag till. De övriga borde inte ens veta vem jag är.

Jag har inte publicerat, kommenterar eller likeat något om det här.

Så det betyder: alla har sökt på mig, eller hur?
Citera
2025-11-08, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Går det att bli av med dessa fejkkonton som följer mig? Jag har begärt att man måste ha tillåtelse men verkar som att se kan gå igenom den spärren.
Kan det vara dina följares alternativa konton som går igenom den spärren?
Citera
2025-11-22, 02:01
Medlem
Är det någon som vet hur man kan begränsa "Förslag för dej"? Så otroligt irriterande att vartannat inlägg i flödet är just det! Jag följer en hel del personer och det tar nu en evighet att komma till "Du är nu uppdaterad", eller vad det nu såt vid bocken. Jag tar gärna förslag, men först efter jag sett de jag följer...
Citera
2025-11-30, 14:31
Medlem
farlings avatar
Kan helt plötsligt bara använda 3 stycken hashtags på mina inlägg.
Det är tydligen något nytt Meta testar då de anser att taggandet inte ger någon effekt.

Jävla idioter.
Citera
2025-12-01, 15:15
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishproffs
Om jag gör en kommentar på ett konto så får iaf min sambo detta som en notis när hon går in på sitt konto "xxx har kommenterat på xxx sida". Skitsamma det men kommer detta upp hos alla mina instagram-kontakter? Ska man inte kunna skriva en kommentar utan att hela ens jävla kontaktnät ska få veta det? Går det att stänga av denna funktion så att INGEN får notiser om när jag skriver eller kommenterar på någon sida??

Om kontot du kommenterar på är offentligt/öppet så ser alla att du kommenterar.
Citera
2025-12-07, 17:52
Medlem
InteMassmedias avatar
Fan vad fula de är på Instagram.
Klickar man bakåt när man är i flödet (= alla andra appar i hela världen stängs om man gör så) så refreshar de flödet istället. Så man ska ångra sig/se något intressant och fortsätta doomscrolla.
Citera
2025-12-23, 19:49
Medlem
Jaha där blev mitt konto permanent raderat. Meta påstår att jag postat bilder på barn i sexuellt syfte elle va fan det stor. Har fan inte postat ett skor förutom nån naturbild typ.
Citera
2025-12-26, 11:32
Medlem
Erki122s avatar
Instagram har mördat stillbilden. Det som började som en hyllning till fotografiet har förvandlats till en sämre kopia av TikTok. Appen har bytt ut sin själ mot en algoritm som bara jagar skärmtid. De har glömt bort att vi kom dit för bilderna, inspirationen och den tysta gemenskapen - inte för att matas med rörligt innehåll och annonser vi aldrig bad om att få se.🤮
Citera
2026-02-21, 02:24
Medlem
Är det andra som lagt märke till att youtube, instagram och facebook gått från att vara wokes främsta väktare till att bli mer polariserande och konflikt anstiftare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in