2013-08-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Det här med filmklipp.

Kan man verkligen bara skapa nya filmklipp i instagramappen och lägga upp?

Jag har ju massa bra videos jag spelat in med telefonen.
I och med senaste uppdateringen går det även att ladda upp filmer man inte filmat direkt i appen
Citera
2013-08-12, 23:40
Medlem
Neroxxs avatar
Om jag har uppfattat det hela korrekt så måste man ha ett konto via en iphone/android lur?
Jag har nämligen börjat fota en del (intemed mobilen) och trodde att det var så att man kunde föra över bilderna direkt ifrån dator.

Kvaliten lär väl bli försämrad ifall man för över till mobilen och sedan till instagram.
Jag och ett par vänner har startat en tävling och tänkte då använda instagram som bas.
Tävlingen går ut på att under en två veckors period så tar man hur många foton som man behagar.
När perioden är slut, väljer man sedan tre bilder som man anser vara de bästa.
Man röstar sedan med på tre bilder var av den bästa får tre poäng och neråt.
Man får förstås inte rösta på sina egna bilder, när vinnaren koras väljer denna ett tema som gäller för de två nästkommande veckorna.
Så fortlöper tävlingen så med två veckors utdelning.
Citera
2013-08-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tävlingen går ut på att under en två veckors period så tar man hur många foton som man behagar.
När perioden är slut, väljer man sedan tre bilder som man anser vara de bästa.
Man röstar sedan med på tre bilder var av den bästa får tre poäng och neråt.
Man får förstås inte rösta på sina egna bilder, när vinnaren koras väljer denna ett tema som gäller för de två nästkommande veckorna.
Så fortlöper tävlingen så med två veckors utdelning.

Fan vilken kul idé! Ska absolut rekomendera den till mina vänner och bekanta.

De jag gör när jag laddar upp bilder som jag tagit med systemkameran till min instagram är att jag laddar först upp dem på valfri hemsida och sen besöker den hemsidan från mobilen och sparar den genom att hålla ett finger nertryckt på bilder och klickar på "spara till fotoalbum" (har iphone). Jag tycker bilderna blir super då

Lycka till med tävlingen !
Citera
2013-08-13, 15:47
Medlem
Precis. Man måste ladda upp bilderna genom appen, hence genom sin android/ios-plattform. Men det går att föra över sina bilder via dropbox eller sin bildström eller genom att helt enkelt spara ner bilderna till sin mobil/platta ifrån annan sida eller app där man sparat dem. Ibland blir upplösningen inte helt hundra, kan ibland hjälpa att ändra om bildens storlek innan man sparar ned den i mobilen och in i instagram appen.
Citera
2013-08-14, 00:02
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Fan vilken kul idé! Ska absolut rekomendera den till mina vänner och bekanta.

De jag gör när jag laddar upp bilder som jag tagit med systemkameran till min instagram är att jag laddar först upp dem på valfri hemsida och sen besöker den hemsidan från mobilen och sparar den genom att hålla ett finger nertryckt på bilder och klickar på "spara till fotoalbum" (har iphone). Jag tycker bilderna blir super då

Lycka till med tävlingen !

Okej, tack så mycket för hjälpen.
Jag tackar även för lyckoönskningen med tävlingen.
Citera
2013-08-15, 00:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Går det inte använda Instagram på dator också? Går det bara med mobilen?
Skulle vilja lägga upp bilder från datorn.....

Har en Mac så jag antar att det krånglar till det? Laddar jag hem Instagram på itunes så hämtar den det bara men installerar inte.......

Du kanske löst det nu men när jag behöver en bild från datorn till mobilen eller tvärtom brukar jag maila den till min egna mail och voila så är den där.
Citera
2013-08-15, 13:16
Bannlyst
När jag laddar upp videos på instagram och när den är klar och när jag spelar upp den så är den i lite högre tempo än originalet vet nån vad det beror på?

Ps jag har Android.
Citera
2013-08-16, 16:58
Medlem
onedayremainss avatar
Jag vet inte om det redan finns skrivet i den här tråden och orkar inte läsa igenom allting.

Men finns det någon annan än jag som inte får upp instagram som notis, varken på låst skärm eller annars? (iPhone 4s)
Det har inte funkat på flera månader nu, trodde att det skulle vara ett problem som skulle gå över av sig självt,
men det gör det inte.

Har rätt inställningar både i Settings och på instagram, har avinstallerat och installerat om programmet,
har till och med återställt hela telefonjäveln, men det funkar likt förbannat inte.

Finns det någon annan som har haft samma problem?
Och finns det någon lösning?

Tack på förhand.
Citera
2013-08-16, 17:38
Medlem
veteranrutas avatar
Bump.

Någon som har något nytt fungerande?
Citera
2013-08-18, 00:15
Medlem
Hej!
Jag har mina bilder privata. Dvs ingen annan än de jag accepterat kan se mina bilder. Om
Någon gillar min bild. Kommer då följarens följare kunna se det? Dvs om de skulle kika på vilka bilder följaren gillat?

För visst kan man se vad andre gillat på instagram? Jag kan iallafall se vad jag själv gillat om
Jag klickar uppe till höger.
Citera
2013-08-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elfenbenskusten1
Hej!
Jag har mina bilder privata. Dvs ingen annan än de jag accepterat kan se mina bilder. Om
Någon gillar min bild. Kommer då följarens följare kunna se det? Dvs om de skulle kika på vilka bilder följaren gillat?

För visst kan man se vad andre gillat på instagram? Jag kan iallafall se vad jag själv gillat om
Jag klickar uppe till höger.
Jag har ibland klickat på bilder i fliken där man ser vilka bilder andra har gillat och då hamnat på en "Den här användarens sida är privat"-sida. Så jag antar att det är så. Att om någon gillat din bild så syns åtminstone en liten miniatyr av den i det flödet.

Fast är inte hundra. Kanske är olika.
Citera
2013-08-18, 20:29
Medlem
Finns det någon fungerande likebot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in