2020-12-01, 02:46
Medlem
StriveUpwardss avatar
Har haft flera konton på IG och har fått flera nedstängda. Hade ett kvar som jag inte kmr in på nu (råkade logga ut och nu står det att lösenordet är fel).

Hur ska jag gå tillväga för att skapa nytt konto? Är det själva enheten man behöver rensa så appen inte känner igen den? Tror min ip blivit blockad, har gjort konton med vpn tidigare vilket funkat, men det funka inte nu när jag testa att göra i safari (är på iphone) stod ngt om ”open proxy”.

Hur löser jag det här?
Citera
2020-12-06, 12:14
Medlem
Om äldre chefer är på yngre tjejer på jobbet,asså gillar deras bilder mm..är det bara jag som tycker att det känns konstigt och fel(han är 60+ och dom yngre än 30).Profilnamn kan fås i PM iaf 2av kontona är publika.
Senast redigerad av singoalla1900 2020-12-06 kl. 12:18.
Citera
2020-12-27, 09:04
Medlem
sgrumpfs avatar
Är det nån som känner till ett enkelt sätt att automatiskt lajka (och eventuellt kommentera) inlägg på Instagram?

95 % av mina släntingar och vänner lägger upp så mycket ointressant skit (matbilder, barnbilder, ”titta på mig, jag testar ett nytt ’roligt’ filter-bilder, etc) och det är otroligt plågsamt att se.

Jag kan förstås bara låta bli att gå in på Instagram men då framstår jag som en gnällig och bitter tråkmåns. Visserligen är jag ju en gnällig och bitter tråkmåns men det är precis detta jag vill dölja genom att ge auto-likes.
Citera
2020-12-27, 11:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgrumpf
Är det nån som känner till ett enkelt sätt att automatiskt lajka (och eventuellt kommentera) inlägg på Instagram?

95 % av mina släntingar och vänner lägger upp så mycket ointressant skit (matbilder, barnbilder, ”titta på mig, jag testar ett nytt ’roligt’ filter-bilder, etc) och det är otroligt plågsamt att se.

Jag kan förstås bara låta bli att gå in på Instagram men då framstår jag som en gnällig och bitter tråkmåns. Visserligen är jag ju en gnällig och bitter tråkmåns men det är precis detta jag vill dölja genom att ge auto-likes.

Varför måste du gilla deras bilder?
Men nej; finns ingen sådan funktion
Citera
2020-12-27, 11:28
Medlem
sgrumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför måste du gilla deras bilder?
Men nej; finns ingen sådan funktion

Jag vill framstå som en varm och engagerad människa som bryr sig om sina närstående. En gilla-markering betyder så mycket för folk. De känner sig uppskattade och sedda. Jag vill sprida kärlek och värme men slippa lägga ner tid på det.

Har googlat runt lite och det verkar finnas vissa tjänster och appar som påstås fungera, men det verkar lite oklart om det verkligen gör det. Tänkte att jag kollar här och ser om nån har erfarenhet av’et.
Citera
2020-12-27, 18:55
Medlem
Jag har en konversation som absolut ingen får läsa, extremt privat och känsligt ämne. Om jag raderar den, finns det något sätt att återskapa den? Alltså från min telefon, inte från mottagarens telefon. Tacksam för svar, är jättestressad över detta.
Citera
2020-12-28, 02:12
Medlem
Skrilllexs avatar
Förfan vad dåligt det är vill ladda upp bilder från datorn fast det går inte fattar inte varför alla gillar Instagram
Citera
2020-12-28, 22:11
Medlem
Citat:

Varför tror du att folk uppfattar dig som en gnällig, bitter tråkmåns om du inte gillar alla deras bilder? Jag tror att det är hjärnspöken eller liknande, att du inbillar dig det men att det inte nödvändigtvis överensstämmer med verkligheten.

Jag har följare som aldrig har gillat någon av mina bilder, och följare som gillar enstaka bilder då och då. Jag ser då inte ner på dem på något vis, eller tycker att de är gnälliga, bittra tråkmånsar. Folk som du känner kanske resonerar likadant som mig, eller snarlikt i alla fall? Enda anledningen till varför jag skulle tycka så om någon, det var om de pratade med mig och klagade över att alla lägger upp en massa ointressant skit, som är plågsamt att se. Speciellt om man nämner det flera gånger.

Men någon funktion för autolikes känner jag dessvärre inte till.

Citat:
Jag vill framstå som en varm och engagerad människa som bryr sig om sina närstående. En gilla-markering betyder så mycket för folk. De känner sig uppskattade och sedda. Jag vill sprida kärlek och värme men slippa lägga ner tid på det.

Har googlat runt lite och det verkar finnas vissa tjänster och appar som påstås fungera, men det verkar lite oklart om det verkligen gör det. Tänkte att jag kollar här och ser om nån har erfarenhet av’et.

Jag har ingen erfarenhet av dessa tjänster och appar. Men pröva om du vill.

Du kan dock framstå som en engagerad och varm människa på andra sätt. Man gör inte en sådan bedömning endast baserat på antalet likes på instagram. Själv skulle jag personligen föredra om folk visar att de är varma och engagerade människor på andra sätt, och endast gillar de instagrambilder som de genuint faktiskt tycker om. Än att automatiskt gilla en massa bilder som de egentligen inte tycker om alls.
Citera
2021-01-01, 17:53
Bannlyst
Någon som vet om man kan ta bort allt samröre med världen från sin Instgram? Jag vill bara se saker från de jag följer eller de som följer mig. Vill inte se massa annat, eller en massa sponsrade pages som dyker upp varje dag.
Citera
2021-01-04, 16:28
Medlem
En fråga. Jag sökt i detta ämne på "privat förfrågan veta" liksom "privat konto veta" och det gav inga träffar. Om jag har skickat en förfrågan till en som har ett privat konto, hur får den veta att jag har skickat en förfrågan? Måste personen vara inloggad på Instagram för att få veta att jag har skickat en förfrågan, eller kan den se det någon annan stans? Var i så fall? E-post efter ett tag efter förfrågan eller?

En som ej har privat konto går ju att följa direkt utan att den accepterar min förfrågan eller ursprungligen vet att jag följer den. Får den meddelande om att jag följer den eller kan den vara ovetande länge om att jag följer den om jag varken skriver i profilen (vilket ju går på öppna konton även utan att jag följer den) eller skickar meddelande till den? Annars märker den kanske inte att den har fått en ny följare, och kommer kanske inte ihåg antalet följare heller. Märker den personen att jag följer den endast om jag skickar meddelande till den? Det är ju bara till följande det går att skicka meddelande, men det går att skriva i alla öppna profiler även om man inte följer dem.

Jag har gjort förfrågningar till 2 privata och på bägge står det "Förfrågan" utan att jag kommer åt deras konton. Däremot ser jag ju antalet följare och antalet som följer, vilka bägge är ganska höga, men då kanske inte kontona var privata. Den första förfrågan gjorde jag i förrgår och den andra i morse, så lite tid har ju gått. Jag gjorde den andra förfrågan främst för att den första inte har svarat på några dagar.
Citera
2021-01-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
En fråga. Jag sökt i detta ämne på "privat förfrågan veta" liksom "privat konto veta" och det gav inga träffar. Om jag har skickat en förfrågan till en som har ett privat konto, hur får den veta att jag har skickat en förfrågan? Måste personen vara inloggad på Instagram för att få veta att jag har skickat en förfrågan, eller kan den se det någon annan stans? Var i så fall? E-post efter ett tag efter förfrågan eller?

En som ej har privat konto går ju att följa direkt utan att den accepterar min förfrågan eller ursprungligen vet att jag följer den. Får den meddelande om att jag följer den eller kan den vara ovetande länge om att jag följer den om jag varken skriver i profilen (vilket ju går på öppna konton även utan att jag följer den) eller skickar meddelande till den? Annars märker den kanske inte att den har fått en ny följare, och kommer kanske inte ihåg antalet följare heller. Märker den personen att jag följer den endast om jag skickar meddelande till den? Det är ju bara till följande det går att skicka meddelande, men det går att skriva i alla öppna profiler även om man inte följer dem.

Jag har gjort förfrågningar till 2 privata och på bägge står det "Förfrågan" utan att jag kommer åt deras konton. Däremot ser jag ju antalet följare och antalet som följer, vilka bägge är ganska höga, men då kanske inte kontona var privata. Den första förfrågan gjorde jag i förrgår och den andra i morse, så lite tid har ju gått. Jag gjorde den andra förfrågan främst för att den första inte har svarat på några dagar.

Ingen har svarat än. Jag såg visst att även jag hade ett privat konto. Man bockar i så fall fliken "Säkerhet och sekretess", vilken man kan bocka ur. På IG har jag hittills fått ett lite otillräckligt svar på engelska, men jag har frågat några svenska i deras profiler och skickat meddelande, vilket de som inte följer mig nog inte har kunnat se tidigare. Många har nog privat konto utan att själva veta om det, men än en gång. Hur märker de att jag har velat följa dem? Märker de det endast på IG, eller får de e-post? Om de ej är på IG kanske de i så fall aldrig märker det, och tänker ej själva på att de har privat IG-konto.
Citera
2021-01-06, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe

Alla du följer får en notifikation om detta. Ibland skickas notifikationer på E-post om det är påslaget. Notifikationer kan också skickas om man surfar på ett annat konto och inte har växlat över till det ursprungliga.

Om de har ett privat konto får de definitivt en notifikation om att någon vill följa dom.

Varför undrar du så förbannat över detta kan man ju undra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in