Citat:
Ursprungligen postat av
sgrumpf
Är det nån som känner till ett enkelt sätt att automatiskt lajka (och eventuellt kommentera) inlägg på Instagram?
95 % av mina släntingar och vänner lägger upp så mycket ointressant skit (matbilder, barnbilder, ”titta på mig, jag testar ett nytt ’roligt’ filter-bilder, etc) och det är otroligt plågsamt att se.
Jag kan förstås bara låta bli att gå in på Instagram men då framstår jag som en gnällig och bitter tråkmåns. Visserligen är jag ju en gnällig och bitter tråkmåns men det är precis detta jag vill dölja genom att ge auto-likes.
Varför tror du att folk uppfattar dig som en gnällig, bitter tråkmåns om du inte gillar alla deras bilder? Jag tror att det är hjärnspöken eller liknande, att du inbillar dig det men att det inte nödvändigtvis överensstämmer med verkligheten.
Jag har följare som aldrig har gillat någon av mina bilder, och följare som gillar enstaka bilder då och då. Jag ser då inte ner på dem på något vis, eller tycker att de är gnälliga, bittra tråkmånsar. Folk som du känner kanske resonerar likadant som mig, eller snarlikt i alla fall? Enda anledningen till varför jag skulle tycka så om någon, det var om de pratade med mig och klagade över att alla lägger upp en massa ointressant skit, som är plågsamt att se. Speciellt om man nämner det flera gånger.
Men någon funktion för autolikes känner jag dessvärre inte till.
Citat:
Ursprungligen postat av
sgrumpf
Jag vill framstå som en varm och engagerad människa som bryr sig om sina närstående. En gilla-markering betyder så mycket för folk. De känner sig uppskattade och sedda. Jag vill sprida kärlek och värme men slippa lägga ner tid på det.
Har googlat runt lite och det verkar finnas vissa tjänster och appar som påstås fungera, men det verkar lite oklart om det verkligen gör det. Tänkte att jag kollar här och ser om nån har erfarenhet av’et.
Jag har ingen erfarenhet av dessa tjänster och appar. Men pröva om du vill.
Du kan dock framstå som en engagerad och varm människa på andra sätt. Man gör inte en sådan bedömning endast baserat på antalet likes på instagram. Själv skulle jag personligen föredra om folk visar att de är varma och engagerade människor på andra sätt, och endast gillar de instagrambilder som de genuint faktiskt tycker om. Än att automatiskt gilla en massa bilder som de egentligen inte tycker om alls.