• 1
  • 2
2012-04-12, 13:00
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Hej.

Jag har en del gamla hockey bilder och undrar om någon vet om det finns något värde i dessa?

Tacksam för svar, Mvh
Citera
2012-04-12, 13:09
Medlem
KaffeMedKotletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruxifluxdelux
Hej.

Jag har en del gamla hockey bilder och undrar om någon vet om det finns något värde i dessa?

Tacksam för svar, Mvh

Vadå hockeybilder? Samlarkort eller fotografier? Båda är nästan garanterat helt värdelösa idag.
Citera
2012-04-12, 14:30
Moderator
rotadents avatar
Foto --► Hobby

//Mod
Citera
2012-04-12, 15:20
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeMedKotlett
Vadå hockeybilder? Samlarkort eller fotografier? Båda är nästan garanterat helt värdelösa idag.

Samlarkort från 90talet är det.
Citera
2012-04-12, 15:44
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruxifluxdelux
Samlarkort från 90talet är det.

Tyvärr är dom nog inte så mycket värda. Jag har själv en bunt med samlarkort från 50-talet, med Rock Hudson, Clark Gable och Mae West. Sådana typer av Hollywoodstjärnor. Men jag tror inte dom heller är värda något. Masstillverkning och samlarvärde är oxymoroner så det stänker om det.

Möjligen om du bodde i USA skulle dina samlarkort vara värt något, där finns det en marknad. Det finns det inte här.

Historien om hur jag fick en autograf av Johnny Cash när han spelade på Hamburger Börs i Stockholm 1975, är mer värd än autografen i sig.

Fundera på ovanstående en stund och begrunda ditt samlande.
Senast redigerad av mernilio 2012-04-12 kl. 15:47.
Citera
2012-04-12, 16:05
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mernilio
Tyvärr är dom nog inte så mycket värda. Jag har själv en bunt med samlarkort från 50-talet, med Rock Hudson, Clark Gable och Mae West. Sådana typer av Hollywoodstjärnor. Men jag tror inte dom heller är värda något. Masstillverkning och samlarvärde är oxymoroner så det stänker om det.

Möjligen om du bodde i USA skulle dina samlarkort vara värt något, där finns det en marknad. Det finns det inte här.

Historien om hur jag fick en autograf av Johnny Cash när han spelade på Hamburger Börs i Stockholm 1975, är mer värd än autografen i sig.

Fundera på ovanstående en stund och begrunda ditt samlande.

Finns dock hockeybilder som tillverkades i ytterst få exemplar. Dessa bilder kan vara värda en del.
Citera
2012-04-12, 17:02
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Finns dock hockeybilder som tillverkades i ytterst få exemplar. Dessa bilder kan vara värda en del.

Nu skulle jag vilja veta vad du menar med "värda en del". Så jag avstår från att fråga. I så fall tror jag dom hellre borde finnas kvar i släkten till Antikrundan år 2100.

Visst kan dom vara värda något! Det är dom säkert. Men för mig som aldrig hittat nåt värdefullt bland arvegodsen och dödsboendet genom tiderna önskar man ju förstås att hitta .. typ några skisser eller utkast av Leonardo da Vinci.

Nåt i den ouppnårliga klassen!

Det stör mig rätt mycket att folk vill veta värdet på sina gamla grejer, snarare än att uppskatta dem som en gåva från forna tider. Jag är så gammal att jag minns mjölkbilen komma förbi när jag var hos min farmor. Dom var bönder med mjölkkor. Mjölken samlades in i speciella mjölkkar. Förmodligen värda lite grand nu. Men varför ska jag sälja? De minnen jag har kvar, från det gamla sverige, där mjölkbilen åkte förbi och samlade upp mjölken från lantbrukare med mjölkkor. Det är en verklighet som inte finns längre. Jag har den kvar i minnet dock.
Senast redigerad av mernilio 2012-04-12 kl. 17:59.
Citera
2012-04-12, 17:09
Medlem
swebarbs avatar
Enda kort som är värda större summor är riktiga rookie kort på spelare som Gretzky, Orr, Roy osv. Kort på den tiden trycktes i tiotusentals exemplar så idag är det inte mycket värde.. några dollar som mest på dom bästa spelarna.
Citera
2012-04-12, 17:57
Medlem
Jag tror att du säkert kan sitta på något kort som kan vara värt uppemot 50 kr. Jag vet att jag har ett kort på Pavel Bure, som var värt 25 spänn på nittiotalet och det ingick i Parkhurst serien. Tror kortet hette Parkie's Best.

De vanliga bilderna är i princip inte värda något, men specialkorten kan nog/eller är nog värda en del. Skulle dock inte tro att det är mer än max en hundring per kort. Men har man 25-30 stycken så blir det ju en slant.

Du kan kolla på nätet hur mycket dina kort är värda.
Citera
2012-04-12, 18:09
Medlem
gulaLejonets avatar
har du Gretzky?
Citera
2012-04-12, 22:19
Medlem
Necrotrusts avatar
Jag fick Sergej Fedorov i ett paket en gång, med äkta autograf. Synd man var 10 år och bytte bort denna.
Citera
2012-04-13, 06:11
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotrust
Jag fick Sergej Fedorov i ett paket en gång, med äkta autograf. Synd man var 10 år och bytte bort denna.

Det var synd det. Annars hade du varit milionär nu och levt ett behagligt liv i Monaco!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in