2012-04-12, 10:18
Medlem
Hittat en sliten iPod classic (?)

Aldrig haft en iPod, men finns det något sätt att se om ägaren lagt in några uppgifter om sig själv? Så man kan lämna tillbaka den
Citera
2012-04-12, 10:46
Medlem
bitterhets avatar
Först och främst; det är människor som du som gör den här världen liiiiite bättre steg för steg, tack.
Finns unikt serienummer i den. Lämna in den till polisen, om användaren anmäler den stulen/tappad kan serienummret matchas. Är det ingen som gör anspråk på den inom en viss tidsram är den din att behålla. Finns det någon soft musik på den eller?

Mvh
Citera
2012-04-12, 15:15
Medlem
Joomlas avatar
Det enda jag kan komma att tänka på är att iPoden kan ha ett namn, t.ex "Pelles iPod" eller liknande vilket i sig kanske är en ledtråd. Antar du har iTunes, så koppla in iPoden och se vad den heter.

Annars kan du prova skriva in serienumret här. Har du tur står det att garantin går ut t.ex 2012-08-12 och kan således lista ut att produkten aktiverades 2011-08-12.
Problemet är då att iPod Classic inte fått sig en refresh på länge och garantin kan ha gått ut för länge sen. Jag provade mata in serienumret för min iPod touch där garantin gått ut, står inte mycket annat än att min "1-year limited warranty" har gått ut. Dock står det
"A validated purchase date lets Apple quickly find your product and provide the help you need." så det kanske du kan få reda på om du kontaktar Apple.

Jag har personligen inte mitt serienummer uppskrivet för min iPod och hade den blivit stulen hade jag inte kunnat identifera den på den vägen. Däremot om du luskar ut namnet på användaren genom iTunes och vilken generation den är kan det vara lättare att bevisa sig vara ägaren.

Mvh
Joomla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in