2012-04-12, 01:26
Medlem
Jag har 200-300 lax på mitt Nordea konto som bara ligger, det känns som om jag borde sätta in de i fonder eller någonting. Min fråga är, hur ska jag gå till väga för att investera de på bästa sätt?
Ska jag föra över de till Avanza eller ska jag sätta in de i fonder via Nordea?
Hur skulle ni investerat i min position?
Skulle vara extremt tacksam för hjälp!
Citera
2012-04-12, 02:37
Medlem
Investera i aktier
Fast då får du ha stenhårt koll!
Citera
2012-04-13, 17:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Håll dig till Large Cap-bolag och inga förhoppningsbolag som tipsas om här så ska det nog gå bra...

Å pumpa för tusan inte in rubbet på en gång!

INGA fonder ska du köpa förrutom Avanza Zero. Däremot rekommenderar jag följande aktier.

HM, skanska, SCA, Holmen, Ratos, Lundbergföretagen är bra att börja med. Ta in på ras när börsen blöder, inte när det känns för glatt.

Lycka till!
Citera
2012-04-13, 22:24
Medlem
In med 80 procent på HoistSpar nu direkt.
10 procent binder du på två år hos Bluestep.
10 procent till Avanza zero.

Allt sparande och utdelningar går direkt in på hoist-kontot.

Om ett halvår upprepar du proceduren med summan på Hoist. 80 procent låter du ligga kvar, 10 binder du på ett, två eller kanske till och med 5 år och för tio procent köper du ytterligare Avanza zero.

Efter ännu ett halvår kör du samma procedur. Möjligtvis kan du variera dig nån gång och byta avanza zero mot aktier i något investmentbolag, fastighetsbolag, bank eller kanske nåt annat som du gillar.
Citera
2012-04-14, 03:58
Medlem
GoPalts avatar
Du bör ju lägga dem där du får högre ränta men att du samtidigt sprider risken. Delar kan du lägga på ett säkert ställe, räntebevis och sådant. Och delar kan du lägga på aktier. du kan även köpa aktier flera olika bolag för att sprida risken mer. ta stora stabila bolag och en mindre summa kan du lägga i en högrisk aktie för att få lite spänning och möjligtvis stor vinst
Citera
2012-04-16, 19:43
Medlem
Bind upp dem på något sparkonto för 4-6% ränta. Riksgälden kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in