Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-11, 23:43
  #1
Medlem
Inhales avatar
Jag har under 15 år haft Tele2 och har alltid varit skitnöjd och kundservicen tycker jag har fungerat bra.
Alltid när jag har haft problem så har man bara ringt in och de har alltid varit trevliga och löst allting.

De har så klart ringt upp mig då och då och erbjudit mig massa tillägstjänster.
Typ bredband, telefoni, erbjudande på datorer och grejer osv. osv.
Då jag har tackat nej och sagt att jag är nöjd med det jag har (BBB på bredbandet) så har det inte varit så mycket mer än "Visst, fine... ha en bra dag. Hej då"

Men idag ringde det en lirare från Tele2 och presenterade sig vänligt.
Han hade inte ett svenskt namn och pratade rätt kass förorts-svenska, men jag förstog honom.
Han förklarade att de erbjuder kunder som varit med i 4 månader ett erbjudande på något mobilt 5G Bredband bla. bla. bla
Jag förklarade som jag brukar att: "Nej tack, jag är nöjd med det jag har idag... Men tack ändå" och väntade mig den vanliga avslutningsfrasen.

Men istället urartade det ganska rejält och jag blev anklagad för att vara rasist!!

S:Ja, men vad betalar du för ditt nuvarande bredband?
J: Det spelar ingen roll
S: Jo det gör det. Är det 249:- i månaden?
J: Jag vet inte.
S: Du vet inte vad det kostar i månaden?
J: Nej det vet jag inte exakt, men det är väl där runomkring skulle jag tippa på.
S: 249:- i månaden, stämmer detta?
J: (höjer rösten lite grann) Jag vet inte säger jag ju! Jag har telefonen hos er och det får räcka! Bredbandet tänker jag ha kvar hos min nuvarande leverantör.

(En normal försäljare hade fattat vinken här att man inte är intresserad, men han fortsätter...)

S: Men du kan ju spara massa pengar!
J: Men jag vill inte spara några pengar! Jag betalar gärna 2000:- spänn i månaden till Bredbandsbolaget för där vet jag att det fungerar, och jag tänker inte byta till erat bredband.
S: Men du kan få samma pris hos oss på både stationärt och toppmodernt 5G mobilt bredband!
J: Men jag vill inte ha något mobilt bredband, jag behöver inte det hur billigt det än är! Vad är det du inte förstår?
S: Men det är ju bra om du är ute och reser.
J: Men då har jag ju det i telefonen!
S: Okej, är det för att jag är en invandrare?
J: ......Va?
S: Är det för att jag är en invandrare?
J: Vad är det du säger?
S: Du är ju en rasist!
J: Vafan menar du? Bara för att jag inte vill köpa nåt jag inte behöver?

Sedan hör jag bara en lång "suck" och idioten bara klickar bort mig.
Jag blev precis vansinnig och ringde upp kundtjänst direkt men hamnade på plats 53 i telefonkön, så jag sket i det.

Däremot tänkte jag kontakta någon form av chef hos Tele2, hur gör jag det smidigast? Maila kanske?
Ringer jag kundtjänst och ber om att få snacka med någon chef så passar dom väl bara samtalet till någon som sitter jämte som håller dom bakom ryggen?
Citera
2012-04-11, 23:48
  #2
Medlem
deyys avatar
Finns det ingen information på Tele2s hemsida om var du kan skicka in klagomål rörande supporten?
Tvivlar på att samma avdelning har hand om klagomål rörande den avdelningen. Men nej du har nog rätt, det är nog ingen större idé att ringa in till samma ställe.
Citera
2012-04-11, 23:49
  #3
Medlem
120311s avatar
Ring till deras "antichurn", typ avdelningen som har hand om att vända missnöjda kunder, och säg att du är väldigt missnöjd med bemötandet. Men förmodligen så kommer dom inte göra ett skit då det säkerligen är ett utomstående callcenter som har hand om försäljningen.
Citera
2012-04-11, 23:53
  #4
Medlem
Förstår att du blev förbannad, vem skulle inte bli det. Men säljaren jobbar inte hoss Tele2 utan har bara i uppdrag av något sketet callcenter att ringa och sälja. Man kommer aldrig att få reda på vilken person det var, och förmodligen inte heller vilket callcenter han arbetade för.

Men ring in och säg att du är missnöjd med dessa säljare, be dem att inte ringa igen, och be dem att att framföra dina klagomål.
Citera
2012-04-12, 00:00
  #5
Medlem
När jag för några år sedan blev illa behandlad av kundtjänst så vägrade dom ge mig någon info om hur jag skall komma i kontakt med någon att klaga hos. Men jag lyckades till slut hitta numret till huvudkontoret genom att ringa ett utländskt dotterbolag till tele2.

Numret är:08-562 640 00om dom inte har bytt
Jag fick prata men vise VDn som gav mig 1år fri mobiltelefoni om jag skrev under att jag aldrig skulle polisanmäla eller berätta för någon så jag kan inte säga något mer


Edit: Om det var ett callcenter som säljarna förmodligen kommer i från så kan du ringa tillbaka till det numer som säljaren ringde i från så brukar en röst säga vad företaget heter(jag tror att jag hörde att det var någon lag om det)
__________________
Senast redigerad av MedlemNummer589532 2012-04-12 kl. 00:03.
Citera
2012-04-12, 00:00
  #6
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Jag har under 15 år haft Tele2 och har alltid varit skitnöjd och kundservicen tycker jag har fungerat bra.
Alltid när jag har haft problem så har man bara ringt in och de har alltid varit trevliga och löst allting.

De har så klart ringt upp mig då och då och erbjudit mig massa tillägstjänster.
Typ bredband, telefoni, erbjudande på datorer och grejer osv. osv.
Då jag har tackat nej och sagt att jag är nöjd med det jag har (BBB på bredbandet) så har det inte varit så mycket mer än "Visst, fine... ha en bra dag. Hej då"

Men idag ringde det en lirare från Tele2 och presenterade sig vänligt.
Han hade inte ett svenskt namn och pratade rätt kass förorts-svenska, men jag förstog honom.
Han förklarade att de erbjuder kunder som varit med i 4 månader ett erbjudande på något mobilt 5G Bredband bla. bla. bla
Jag förklarade som jag brukar att: "Nej tack, jag är nöjd med det jag har idag... Men tack ändå" och väntade mig den vanliga avslutningsfrasen.

Men istället urartade det ganska rejält och jag blev anklagad för att vara rasist!!

S:Ja, men vad betalar du för ditt nuvarande bredband?
J: Det spelar ingen roll
S: Jo det gör det. Är det 249:- i månaden?
J: Jag vet inte.
S: Du vet inte vad det kostar i månaden?
J: Nej det vet jag inte exakt, men det är väl där runomkring skulle jag tippa på.
S: 249:- i månaden, stämmer detta?
J: (höjer rösten lite grann) Jag vet inte säger jag ju! Jag har telefonen hos er och det får räcka! Bredbandet tänker jag ha kvar hos min nuvarande leverantör.

(En normal försäljare hade fattat vinken här att man inte är intresserad, men han fortsätter...)

S: Men du kan ju spara massa pengar!
J: Men jag vill inte spara några pengar! Jag betalar gärna 2000:- spänn i månaden till Bredbandsbolaget för där vet jag att det fungerar, och jag tänker inte byta till erat bredband.
S: Men du kan få samma pris hos oss på både stationärt och toppmodernt 5G mobilt bredband!
J: Men jag vill inte ha något mobilt bredband, jag behöver inte det hur billigt det än är! Vad är det du inte förstår?
S: Men det är ju bra om du är ute och reser.
J: Men då har jag ju det i telefonen!
S: Okej, är det för att jag är en invandrare?
J: ......Va?
S: Är det för att jag är en invandrare?
J: Vad är det du säger?
S: Du är ju en rasist!
J: Vafan menar du? Bara för att jag inte vill köpa nåt jag inte behöver?

Sedan hör jag bara en lång "suck" och idioten bara klickar bort mig.
Jag blev precis vansinnig och ringde upp kundtjänst direkt men hamnade på plats 53 i telefonkön, så jag sket i det.

Däremot tänkte jag kontakta någon form av chef hos Tele2, hur gör jag det smidigast? Maila kanske?
Ringer jag kundtjänst och ber om att få snacka med någon chef så passar dom väl bara samtalet till någon som sitter jämte som håller dom bakom ryggen?


Att göra kunden arg används (tyvärr) ibland som ett försäljningsknep.
Samma sak som när min gamla kompis skulle sälja motormännens medlemskap (lite av pengarna går till bättre vägar och säkrare blablabla) så han sa " Vill du att dina barn ska dö? ".
Fräckis och våghalsigt att säga så till kunder men ibland funkar det.

Jag tycker dock du ska fortsätta kontakta kundtjänst,kanske någon dag och tidpunkt då det inte är så mkt folk som ringer.
Citera
2012-04-12, 00:02
  #7
Medlem
Zelogaths avatar
Sorry för OT, men är det bara jag som tror att denna försäljare hade kunnat kränga sitt bredband efter den slutklämmen?
Vilken svensk vill bli kallad rasist liksom?

Finns nog inget du kan göra TS, mer än att hoppas att du slipper mer samtal från denna säljare :/
Stora företag bryr sig inte så mycket om någon ringer och gnäller på deras bemötande, speciellt inte "högre stående"- de ber inte om ursäkt, utan låter underhuggarna ta fallet.
Kommer troligtvis bara säga att han inte är en direkt anställd av Tele2
Citera
2012-04-12, 00:03
  #8
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedlemNummer589532
När jag för några år sedan blev illa behandlad av kundtjänst så vägrade dom ge mig någon info om hur jag skall komma i kontakt med någon att klaga hos. Men jag lyckades till slut hitta numret till huvudkontoret genom att ringa ett utländskt dotterbolag till tele2.

Numret är:08-562 640 00om dom inte har bytt
Jag fick prata men vise VDn som gav mig 1år fri mobiltelefoni om jag skrev under att jag aldrig skulle polisanmäla eller berätta för någon så jag kan inte säga något mer

Du sålde självklart din lilla själ till djävulen för att 1. du är en jude 2. du är en snål smålänning?

häng ut för fan.
Citera
2012-04-12, 00:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Du sålde självklart din lilla själ till djävulen för att 1. du är en jude 2. du är en snål smålänning?

häng ut för fan.
Haha, nej jag är halvt svensk och halvt afrikansk och jag har aldrig varit i Småland
Jag sålde inte min själ jag sålde... Tja jag sålde väl min rättighet att tala fritt om det

Edit:jag skulle nog ändå inte ha anmält jag ringde bara dit för att informera företaget om hur deras anställda beter sig och så blir man erbjuden 1år fritt abonnemang för en mikroskopiskt lite bit av yttrandefriheten dock så skulle jag gärna välja skriva om vad som hände för det är ganska intressant.
__________________
Senast redigerad av MedlemNummer589532 2012-04-12 kl. 00:23.
Citera
2012-04-12, 00:08
  #10
Medlem
Inhales avatar
Tack för svaren!

Googlade lite på numret och det verkar inte bara vara jag som fått skumma samtal härifrån.
Exempelvis denna herren fick samtal från samma nummer: http://www.tacksomfan.se/tag/08-5011...-lurendrejare/

Som det verkar så vill dom locka fram ett "JA" som svar för att binda ett abonnemang?
Alltså, om så är fallet är det ju helt sjukt för Tele2 är ju trots allt ett ganska stort telebolag

Och "MedlemNummer589532": Tack för numret, ska testa att ringa imorgon och se var jag kommer.
Kommer inte kräva något gratis, utan snarare ifrågasätta lite hur de kan anställa sådana idioter som säljare.
Citera
2012-04-12, 01:49
  #11
Medlem
sjuktrandoms avatar
Förmodligen något litet skitföretag likt Fåke Connexion som ringde dig. Dom ringer på uppdrag utav tele2 för att sälja grejer. Det är så fruktansvärt irriterande.

Ofta är det inte enbart individen man talar med som är efterbliven, utan ofta står deras missanpassade chefer bakom säljarna och man kan nästan höra piskrappen genom telefonen. Fruktansvärd bransch, det där.
Citera
2012-04-12, 08:43
  #12
Medlem
Vilken jävla idiot! Gör såhär:
Ring till växeln på deras huvudkontor, be dom koppla till ansvarig person för säljavdelningen. Förklara ditt problem och be om en ordentligt ursäkt från vedebörandes chef. Var bestämd men inte otrevlig "Jag vill att du " "Du ska " osv..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback