Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-11, 22:11
Medlem
Riiikards avatar
Hej!

Ligger hemma sedan många dagar med världens förkylning. Feber och halsont främst. Ringde till VC men kärringen där nekade till att jag hade halsfluss trots att jag knappt kan svälja salivet utan att typ lipa...

Nu till Topic, grejen är att jag tror jag har överdoserat Alvedon (500mg) detta dygn. Trodde det stod max 8st per DAG, men det stod DYGN. Så jag har nog smällt i mig 10 de senaste dygnet.

Känner ingenting i magen eller något, väger 100kg (länge sen jag vägde mig dock, säkert fetare nu) och är 184cm.

Bör jag ringa 112?
Citera
2012-04-11, 22:14
Medlem
fr3aksh0ws avatar
nej, du behöver inte ringa 112 för de.. visst, det kanske inte är bra att käka 10 st/dag i flera dagar/veckor i sträck men nån gång gör inget.
Citera
2012-04-11, 22:14
Medlem
anonymfans avatar
Nej herregud, lugna ner dig va fan.
Citera
2012-04-11, 22:18
Medlem
Riiikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
nej, du behöver inte ringa 112 för de.. visst, det kanske inte är bra att käka 10 st/dag i flera dagar/veckor i sträck men nån gång gör inget.

Citat:
Ursprungligen postat av anonymfan
Nej herregud, lugna ner dig va fan.

Okok Tack fan! Puh...

Satan vad man blir förbannad på VC-kärringar f.ö, förnekar när jag knappt kan svälja. Hon sa att man inte kunde ha halsfluss i samband med "snorighet"...

Jaja, Tack för hjälpen!
Citera
2012-04-11, 22:19
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Har du ätit i samband med intaget eller har du bara klickat i dig skiten medan på tom mage? Tror ärligt talat inte att det är någon fara, men försök inte att anstränga levern i vilket fall som.
Citera
2012-04-11, 22:24
Medlem
Riiikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaptopMothafucka
Har du ätit i samband med intaget eller har du bara klickat i dig skiten medan på tom mage? Tror ärligt talat inte att det är någon fara, men försök inte att anstränga levern i vilket fall som.

Har tbh inte ätit så jävla mycket pga smärtan i halsen. De jag ätit idag är 2 knäckemackor med makrill, några pizzabullar (non specialskit morsan kom med, va la gott) lite glass, sen halstabletter. Men har druckit jävligt mycket vatten iaf pga drick ur febern, pissat typ 10ggr.
Citera
2012-04-11, 22:50
Medlem
Det är lugnt. Svep inte en sjuttis för att bedöva smärtan bara.
Citera
2012-04-11, 23:07
Medlem
deyys avatar
Äh absolut inget du behöver vara orolig för. I framtiden så kan du ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen (?) ifall du är orolig.

Kanske inte det bästa för levern men är ingen fara om det inte upprepas och/eller blandas med sprit.
Citera
2012-04-12, 17:06
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riiikard
Har tbh inte ätit så jävla mycket pga smärtan i halsen. De jag ätit idag är 2 knäckemackor med makrill, några pizzabullar (non specialskit morsan kom med, va la gott) lite glass, sen halstabletter. Men har druckit jävligt mycket vatten iaf pga drick ur febern, pissat typ 10ggr.

Hur gick det då?
Citera
2012-04-12, 17:25
Medlem
Protheuss avatar
Om man kunde dö av det skulle inte det här forumet varit särskilt välpopulerat.
Citera
2012-04-14, 17:04
Medlem
Berätta nu hur du kan göra skillnad på dygn och dag? Hur bestämmer du dagen, är det när solen är uppe och hur gör du då på vintern. Tror du att du då kan käka åtta alvedon mellan 08 och 14. Men inte på sommaren då du kan käka samma mängd mellan 03 och 23.
Jag fattar noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in