Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
AMD k8 slår av vid 65-71 grader.
http://support.amd.com/us/Processor_TechDocs/30430.pdf
Intels processorer har Tjunction på runt 100 grader dock. Men dom klarar högre temperatur samt går i regel varmare.
Inte för att vara dryg eller nåt, men under en period när jag hade problem med gammdatorn, så slocknade den alltid vid exakt 95 grader. Vilket spel jag än startade så kom CPU upp i 95 grader innan datorn stängdes av. Den idlade i 75. 1 vecka senare blev den helt normal igen, typ 50 (längesen, kommer inte ihåg exakt idlevärde), men den var över 71 på idle i alla fall, under den konstiga perioden. CPU var alltid på 100% när jag startade ett spel.(med 100% menar jag att CPU var i 100% usage) Dock om jag startade WoW (Wrath of the Lich King) så kraschade den efter 1-2 minuter, när den blev 95 grader. Kommer ihåg det för rebootarna uppkom helt plötsligt, därför jag skaffade Core Temp

Rörigt och motsägande, men är smått onykter så orkar inte ändra. Kontentan är iaf att min 3400+ under en kort period idlade 75, stängdes av när den nådde 95 (vilket den gjorde när jag startade ett spel), sen helt plötsligt blev den normal igen, men normal temp och inga problem att spela.