Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-04-11, 21:21
Medlem
Med de arbetstider som du skriver så får jag det till en bruttolön på ca 9700 kr. Om du betalar skatt i Stockholms kommun och är medlem i svenska kyrkan ska du som högst betala skatt enligt skattetabell 31 för din huvudsakliga inkomstkälla. Då borde du alltså få ut ca. 8300 kr netto, istället för 7000 kr. Eftersom du skriver att du får ut ca. 7000 kr och du jobbar deltid antar jag att din arbetsgivare betalar in skatt för dig som för en sidoinkomst, d.v.s. 30% flat rate.

Se till att lämna in din skattesedel till arbetsgivaren och be honom dra tabellskatt på din lön i fortsättningen så får du lite mer pengar att leva på. Med din skrala ekonomi ska du kanske inte "låna ut" pengar varje månad till skatteverket och sedan vänta på att få dem tillbaka på skatteåterbäringen. Om du vill lägga undan pengar så finns det bättre sparformer.
Citera
2012-04-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Med de arbetstider som du skriver så får jag det till en bruttolön på ca 9700 kr. Om du betalar skatt i Stockholms kommun och är medlem i svenska kyrkan ska du som högst betala skatt enligt skattetabell 31 för din huvudsakliga inkomstkälla. Då borde du alltså få ut ca. 8300 kr netto, istället för 7000 kr. Eftersom du skriver att du får ut ca. 7000 kr och du jobbar deltid antar jag att din arbetsgivare betalar in skatt för dig som för en sidoinkomst, d.v.s. 30% flat rate.

Se till att lämna in din skattesedel till arbetsgivaren och be honom dra tabellskatt på din lön i fortsättningen så får du lite mer pengar att leva på. Med din skrala ekonomi ska du kanske inte "låna ut" pengar varje månad till skatteverket och sedan vänta på att få dem tillbaka på skatteåterbäringen. Om du vill lägga undan pengar så finns det bättre sparformer.

I runda slängar ja . Är enbart provanställd än så länge då ja fick jobbet för lite drygt 2 mån sedan men jobbar heltid då nattklubben endast är öppen onsdag fredag och lördag.
Citera
2012-04-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtemeTattoo
Ja har ringt o tjatat på han som står som ägare och svaret man fått ja har skickat in dom men ej blivit registreraat.

Ett vanligt köpkvitto brukar funka när man säljer bilar. Köpt 3 bilar på de sättet visst man förlorar pengar som säljare

Ett köpkvitto funkar inte när man säljer en bil, man MÅSTE göra ägarbyte.

Eftersom bilen inte står skriven på dig så har du ju ett riktigt guldläge.

1) Parkera bilen på nån gata med dyr parkeringsavgift.

2) Gå hem.

3) Skratta åt ägaren och hans kommande parkeringsböter.
Citera
2012-04-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peetaah
Ett köpkvitto funkar inte när man säljer en bil, man MÅSTE göra ägarbyte.

Eftersom bilen inte står skriven på dig så har du ju ett riktigt guldläge.

1) Parkera bilen på nån gata med dyr parkeringsavgift.

2) Gå hem.

3) Skratta åt ägaren och hans kommande parkeringsböter.

Ja verkligen guldläge när han verkar ha betalat (antagligen kontant) för den men inte fått ett kvitto eller ett ägarbyte.
Senast redigerad av Brollio 2012-04-12 kl. 17:16.
Citera
2012-04-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Ja verkligen guldläge när han verkar ha betalat (antagligen kontant) för den men inte fått ett kvitto eller ett ägarbyte.

Haha, fast det är ju ändå ett guldläge, för han kan hämta bilen sen (steg 4). Mao så kan han parkera gratis var han vill och när han vill hahahaha Jobbigt om ägaren anmäler bilen som stulen bara.
Citera
2012-04-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peetaah
Haha, fast det är ju ändå ett guldläge, för han kan hämta bilen sen (steg 4). Mao så kan han parkera gratis var han vill och när han vill hahahaha Jobbigt om ägaren anmäler bilen som stulen bara.

Jag har ett köpkvitto redan underskrivet av ägaren + körkort från han pch mitt med på sama kvitto . Gubben är 70+ ja köpte bilen av mig kvittar de

Ja skrev på den gula lappen och han skulle skicka in den

Fått lite böter men inget mer parkeringsböter runt 3000 än så länge. PGA parkera i innerstan en fredakväll är ingen höjdare men tacka vet ja taxifickor men aldrig sett nån lapplisa kl 02:00
Citera
2012-04-13, 11:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Bästa sättet att få bättre ekonomi är att spara långsiktgt i aktier. Öppna omedelbart ett spar och räntekonto hos avanza, där du sätter av 10% av din lön på varje månad.

Låt hälften gå till ett räntekonto och hälften in i fonden avanza zero.

När det uppstår svackor på börsen köper du mer fondandelar från ditt räntekonto.

Börjar du komma upp i kapital kan du gå över till riktiga aktier i bra bolag, som alltid kan dela ut.

H&M, SCA, Skanska och investmentbolag som lundbergföretagen, kinnevik och ratos är bra att äga långsiktgt.
Citera
2012-04-23, 19:13
Medlem
Har noll koll på sådant .
Citera
2012-04-23, 23:29
Medlem
Bbobis avatar
Mat kan man nog ALLTID spara in mer på.

Köp mängder när det är bra erbjudanden (så lätt att säga). Bor du i stockholm råder jag dig att åka till coop vid bromma blocks och köpa all deras flintastek för 14kr/kg och frysa in.

För en hundralapp har du mat i en vecka (förutsatt att du kan äta tex flintastek och kokt potatis 7 dagar i rad). Köpte 4kg själv då jag har plats i frysen. Trodde jag skulle spy. Så mätt var jag och den måltiden kostade väll mig samanlagt en 8-10kr.

Går det till en lek. Lätt att köpa onödig skit.

Köp för fan aldrig i hela ditt liv salsa eller annan skit. Bara en massa vatten. Välj produkterna med mest kcal per krona så ditt dagliga energibehov blir så billigt som möjligt.

Vitaminer får man skita i
Citera
2012-04-27, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Mat kan man nog ALLTID spara in mer på.

Köp mängder när det är bra erbjudanden (så lätt att säga). Bor du i stockholm råder jag dig att åka till coop vid bromma blocks och köpa all deras flintastek för 14kr/kg och frysa in.

För en hundralapp har du mat i en vecka (förutsatt att du kan äta tex flintastek och kokt potatis 7 dagar i rad). Köpte 4kg själv då jag har plats i frysen. Trodde jag skulle spy. Så mätt var jag och den måltiden kostade väll mig samanlagt en 8-10kr.

Går det till en lek. Lätt att köpa onödig skit.

Köp för fan aldrig i hela ditt liv salsa eller annan skit. Bara en massa vatten. Välj produkterna med mest kcal per krona så ditt dagliga energibehov blir så billigt som möjligt.

Vitaminer får man skita i

Köper redan de som är billigt .Ska iväg o storhandla på lördag och brukar ta saker med kort datum i större förpackningar halva priset och så förväntar mig till runt en tusenlapp till mat denna månad
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in