2012-04-10, 13:40
Medlem
Tomillidoms avatar
Taget från Expressens tidningsartikel:

Sex ungdomar, alla under 20 år, skadades vid en singelolycka i Stockholm natten till tisdagen.
För en av dem är tillståndet livshotande.
Bilen gick av okänd anledning av vägen. De skadade fördes till olika sjukhus med ambulans och helikopter.
- Alla är förda till sjukhus. Alla anhöriga har blivit underrättade, säger stationsbefäl Patrik Harnesk på Västerortspolisen till Expressen.se.
Än så länge är flera av personernas tillstånd oklart, men två ungdomar vårdas just nu för lindriga skador på Karolinska universitetssjukhuset, uppger sjukhusets presstjänst.

Det är hände natten till tisdagen 10/4 -2012 runt 01:00-02:00.
Någon som vet nått mer?
Vilka är personerna som va med om olyckan?
Skador?
Citera
2012-04-10, 13:55
Medlem
Jofs avatar
Sundby (Färingsö) sa dom på ABC nytt
Ekerövägen, (Lovön) säger ekot
mer vet jag inte
Citera
2012-04-10, 14:04
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sundby (Färingsö) sa dom på ABC nytt
Ekerövägen, (Lovön) säger ekot
mer vet jag inte
Olyckan skedde vid Sundby området.
Citera
2012-04-10, 14:05
Medlem
cschrilles avatar
Tänker inte outa de andra, men flickan som var livshotat skadad är nu avliden. Hon hette Fanny Karlsson.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000353772381

Riktigt tråkigt detta, kan tänka mig att föraren inte heller mår så bra (anledning till att jag inte vill outa).
Vet däremot alla inblandade.

Ska ha hänt vid Sundby, blinda kurvor och mycket stenigt i vägkanten.
Citera
2012-04-10, 14:31
Medlem
Tomillidoms avatar
På Ekerö känner ju nästan alla varandra.
Riktigt tråkigt det här
Sänker en tår till Fanny -R.i.p.-
Citera
2012-04-10, 14:47
Medlem
Tomillidoms avatar
Uppdatering från Expressen
En ung kvinna avled och fem andra, alla under 20 år, fördes till sjukhus efter en singelolycka på Ekerö vid två-tiden på tisdagsnatten.
Det var strax före klockan två i natt som bilen med de sex ungdomarna körde av Ekerövägen i närheten av Nyckelby. De skadade, tre unga kvinnor och tre unga män, fördes till olika sjukhus med ambulans och helikopter.
Vid 8.30 på tisdagsmorgonen avled en av kvinnorna på grund av de allvarliga skadorna på Karolinska Universitetssjukhuset.
- Föraren, som inte var en kvinna, var inte onykter vid tillfället, säger Mats Eriksson, pressansvarig på Västerortspolisen.
Två allvarligt skadade
Alla de andra fem är fortfarande på sjukhus.
– Två av dem har mer allvarliga skador än de andra, säger han till Expressen.se
Karolinska universitetssjukhusets presstjänst bekräftar att två av ungdomarna just nu vårdas för lindriga skador på sjukhuset.
Flera av ungdomarna var bosatta på Ekerö. Ungdomarna var födda mellan 1993 och 1997. Nu ska händelsen utredas.
– Alla anhöriga är underrättade. Nu kommer vi, tillsammans med Trafikverket, att utreda var som hänt och varför. Det kan ha haft med vägen att göra, säger Mikael Eriksson på Västerortspolisen.
Citera
2012-04-10, 14:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Tänker inte outa de andra, men flickan som var livshotat skadad är nu avliden. Hon hette Fanny Karlsson.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000353772381

Riktigt tråkigt detta, kan tänka mig att föraren inte heller mår så bra (anledning till att jag inte vill outa).
Vet däremot alla inblandade.

Ska ha hänt vid Sundby, blinda kurvor och mycket stenigt i vägkanten.

Helt förstårligt om föraren och alla andra inte mår bra med tanke på att de mist en kompis, Men som du skriver så undrar man ju om det var alkohol,droger eller kanske ett nytaget körkort i dagarna som du tänker på?
Släkting, eller kärlek kanske också kan väl även det vara en tanke. Sanningen lär komma fram inom kort.

RIP Fanny
Citera
2012-04-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomillidom
Olyckan skedde vid Sundby området.
Olyckan skedde som tidigare sagt vid Sundby (nyckelby) ej Färingsö som tidigare skrivits i tråden.
Strax innan nyckelby gård riktning mot Munsö. Trafikverket var där vid 12-tiden idag för mätningar.
Citera
2012-04-10, 14:56
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Helt förstårligt om föraren och alla andra inte mår bra med tanke på att de mist en kompis, Men som du skriver så undrar man ju om det var alkohol,droger eller kanske ett nytaget körkort i dagarna som du tänker på?
Släkting, eller kärlek kanske också kan väl även det vara en tanke. Sanningen lär komma fram inom kort.

RIP Fanny
Föraren var inte påverkad.
Jag gissar på grupptrycket?
Många ungdomar i samma bil, nytaget körkort, på natten, kan det nog lätt bli att man krämar på lite extra.
Senast redigerad av Tomillidom 2012-04-10 kl. 15:08.
Citera
2012-04-10, 15:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomillidom
Föraren var inte påverkad.
Jag gissar på grupptrycket?
Många ungdomar i samma bil, nytaget körkort på natten, kan det nog lätt bli att man krämar på lite extra.

Nytaget körkort på natten har jag svårt att se någon ta men du kanske menar nytaget körkort och kört på natten (ej van)
Citera
2012-04-10, 15:08
Medlem
Tomillidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nytaget körkort på natten har jag svårt att se någon ta men du kanske menar nytaget körkort och kört på natten (ej van)
ahh, jo det menar jag.
Missade ett kommatecken där...
Citera
2012-04-10, 16:59
Medlem
Legimitations avatar
http://www.ekero.se/Gemensamt/Nyhetslista/Sex-ungdomar-skadade-i-bilolycka/?newslistid=3

http://www.ekero.se/Gemensamt/Nyhetslista/Minnesstund-i-Ekebyhovskyrkan-/?newslistid=3
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in