Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Extremt bra exempel på en basgarderob, sen är det självklart olika beroende på vad man har för formalitetsgrad i sin vardag.
Skulle du kunna lägga till märke och kanske pris på en del av exemplen så att man kan få lite inspiration?

Observera att jag i nuläget inte äger alla dessa plagg utan detta är vad jag jobbar för. Planen är att detta ska vara komplett julen 2013.
Samtliga plagg är standard fit för att vara hållbara i längden. Utsvävningar i passform och färger är ett projekt som får påbörjas efter detta.
Samtliga skjortor är från Hilditch & Key MTM, har inte riktigt koll på priset än då första lasset skjortor kommer i slutet av veckan.
Byxor är och kommer vara uteslutande från Incotex. Dels på grund av lathet men också för lätt tillgängligheten på sidor som ebay och styleforum. Pris mellan 800-1200kr paret.
Tröjor kommer vara huvudsakligen från Johnstons cashmir, samma anledning som med byxorna. Observera att dessa ibland går under andra lables. Pris 1000kr-2000kr
Skor kör jag C&J av förklarliga anledningar
Kavajerna och blå kostym och rock är MTM från italien. Beställda i Mars och bör levereras tillsammans med en hel batch med trevliga skrädderier som kommer dyka upp i butiker till slutet av sommaren.