2012-04-08, 19:06
Medlem
Snöjs avatar
Har funderat på detta ett längre tag nu. Ibland så försvinner trådar helt och hållet. Ingen låsning, inget flyttande till annat forum, inget kastande i papperskorgen - de är bara puts väck. Var tar de vägen? Raderas de bara? Jag trodde att inget raderas på FB (nåja, förutom när mods rensar OT i trådar eller dylikt), har jag fått det om bakfoten?

Nu nyss skrev jag i en tråd där någon ville X-raya en bild på Paow, i Modeller, paparazzi och kändisbilder. Men nu är den puts väck. Jag ifrågasätter inte just varför denna tråd försvann, men generellt, varför/när/vart raderas trådar helt och hållet?
Citera
2012-04-08, 19:18
Medlem
Mattsson69s avatar
Finns en del trådar om detta fenomen. Och det är att trådarna helt enkelt bryter mot reglerna och raderas, exempel 1.01 och uppåt har jag för mig.
Citera
2012-04-08, 19:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Finns en del trådar om detta fenomen. Och det är att trådarna helt enkelt bryter mot reglerna och raderas, exempel 1.01 och uppåt har jag för mig.

Det är Korrekt Rätt. Trådar och inlägg som bryter mot reglerna raderas.
Citera
2012-04-08, 19:54
Medlem
Snöjs avatar
Ja det låter ju väldigt vettigt. Men i stundens hetta när man inte hittar tråden man precis skrev i, så börjar man tvivla lite på sig själv om man verkligen är dum i huvudet eller inte. Tack och bock!
Citera
2012-04-09, 03:05
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Ja det låter ju väldigt vettigt. Men i stundens hetta när man inte hittar tråden man precis skrev i, så börjar man tvivla lite på sig själv om man verkligen är dum i huvudet eller inte. Tack och bock!
Ska tilläggas att numera så skickas ett auto-PM till postaren om ett inlägg (vilket också kan vara en trådstart, och då ryker hela tråden) raderas och tas upp för omröstning för ev. brott mot 1.xx.
Citera
2012-04-09, 23:21
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Ska tilläggas att numera så skickas ett auto-PM till postaren om ett inlägg (vilket också kan vara en trådstart, och då ryker hela tråden) raderas och tas upp för omröstning för ev. brott mot 1.xx.
PM:et skickas väl bara till trådstartaren, inte till de som ev. svarat på tråden, om tråden raderas? Då kan det ju bli så att detta "problem" uppstår att man undrar om man supit bort sitt inlägg eller om man aldrig postade det?
Citera
2012-04-09, 23:21
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Detta skickas bara till, i detta fall, trådskaparen alltså? Och inte till alla andra som gjort inlägg i samma tråd, som då faktiskt också raderas?
Citera
2012-04-09, 23:24
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Detta skickas bara till, i detta fall, trådskaparen alltså? Och inte till alla andra som gjort inlägg i samma tråd, som då faktiskt också raderas?
Varför skulle det skickas PM till alla som skrivit i en tråd när den raderas och det bara är TS som brutit mot reglerna?
Citera
2012-04-09, 23:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Varför skulle det skickas PM till alla som skrivit i en tråd när den raderas och det bara är TS som brutit mot reglerna?
Kanske för att man undrar vad som hände med tråden som man nyss skrev i.
Citera
2012-04-09, 23:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kanske för att man undrar vad som hände med tråden som man nyss skrev i.
Förståeligt, men enkel logik säger att en tråd som är puts väck antingen är raderad eller flyttad till ett forum man inte har rätt att vistas i.
Om personer inte kan komma fram till denna slutsats på egen hand ... så kanske dom borde gå om grundskolan.
Citera
2012-04-09, 23:39
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Förståeligt, men enkel logik säger att en tråd som är puts väck antingen är raderad eller flyttad till ett forum man inte har rätt att vistas i.
Om personer inte kan komma fram till denna slutsats på egen hand ... så kanske dom borde gå om grundskolan.
Jo men jag antar att du vid ett antal tillfällen sett den uppståndelse som blir när en tråd raderas folk startar nya trådar det frågas här om orsaken osv.

Risken är väl att den biten skulle bli värre iofs om ett 20-tal informeras om att tråden raderats så vill alla veta varför och om tråden kommer att återställas osv.

Likaså om det handlar om en tråd som legat på HÄ ett tag med 100-tals postare.
Citera
2012-04-10, 00:11
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:

Det skickas bara till den personen som har postat ett misstänkt regelbrott och det gäller även tråd som inlägg.
Men gäller det en trådstart så mjukraderas även hela tråden och därav så försvinner den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in