2012-04-08, 18:02
Medlem
LucioFontanas avatar
I slutet av mars annonserade skattemyndigheten hårdare tag mot tvätteribranschen och dess hantering av svarta pengar, då det är en kontantintensiv bransch. Några dagar senare meddelar SR Sveriges radio att enligt polischefen Karin Göthblad så håller kriminella Mc gäng på att ta över tvätteri branchen så hon uppmanar allmänheten att vara vaksam och begära kvitton när du betalar din tvätt!

Är detta sant eller är det så att myndigheten vill skrämma allmänheten genom den statskontrollerade medieapparaten och därigenom få dem att vara duktiga och begära kvitton på sin tvätt i kombination med att ta fram de dålig sidorna hos människorna: -Kan inte jag komma undan med en krona så ska fan ingen annan heller det? -Jag vill inte stödja kriminella osv.(Trots att det sistnämnda är en medveten lögn) Samtidigt som det i förlängningen leder till dyrare tvätt för den enskilde. Men det förstår ju inte genomsnittsvensken verkar det som? De tar dessutom upp ett prisexempel på 5 skjortot under 100 kr är svarta pengar? Hur vet de det?

Ska vi acceptera denna typ av propaganda eller är det brottsbekämpning?
Ska vi helt utan motstånd låta myndigheterna kontrollera varenda krona av våra privata pengar?
Kommer vi till slut bli av med rätten att ha kontanter?
När vi inte längre har rätten att ha kontanter? Vem ska då sätta priset på vad det ska kosta att ha ett bankkort?
Ska vi i forstättning innan vi handlar säga: -Kontant, utan kvitto tack?
Citera
2012-04-08, 18:54
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Ska vi i forstättning innan vi handlar säga: -Kontant, utan kvitto tack?
Det är vad jag säger när jag köper pizza. Måste hålla nere priserna så gott man kan. I vårsta fall blir det som med Arla som ska höja priset på mjölk med 4kr/liter. Snart dax att köpa direkt av bonden utan kvitton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in