Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
vad är skillnaden? på snickarens faktura står det montering kök, på nakenstäderskans faktura kan vi utgå från att det står lokalvård... om de sen råkar ha sex eller om kunden greppar hennes bröst förändrar inte det faktum att sexet var frivilligt och gratis, medan den faktiska tjänsten var städning (förutsatt att den städning också utförs).
min källa är internet, hinner inte precisera mig men kolla runt lite själv
Här kommer vi in på en intressant juridisk fråga. När räknas det som att man köpt och inte. Om du till exempel skänker pengar via gåvobrev till någon och ni sedan tillbringar en natt tillsammans en vecka senare, är det då köp?
Jag skulle vilja påstå att lagens tolkning som vanligt handlar om avsikter. Tar du dit kvinnan i avsikt att hon skall städa och det sedan blir något annat går du fri. Om någon däremot kan bevisa att du planerat det hela i förväg, då kan du nog bli åtalad. Så fungerar i alla fall många andra lagar i Sverige, att avsikten avgör huruvida något är brottsligt eller icke samt i så fall vilken grad av brott det är. Ta att du har ihjäl någon, till exmpel. Planerat ger mord, oplanerat ger istället dråp eller vållande.