• 1
  • 2
2012-06-21, 08:02
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecan
Lyckades inte få tag på opiumet men söker runt fortfarande då jag verkligen vill testa denna dryck.

Synd, vet faktiskt inte heller vart man kan få tag på det, fast man kan ju alltid odla själv Frön finns på Ica, helt lagligt att odla, dock olagligt att skörda. Men de är ju bara prydnad, visst?
Citera
2012-06-22, 00:00
Medlem
Swecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Synd, vet faktiskt inte heller vart man kan få tag på det, fast man kan ju alltid odla själv Frön finns på Ica, helt lagligt att odla, dock olagligt att skörda. Men de är ju bara prydnad, visst?
Hehe har aldrig tänkt på det ska höra med en polare som har växthus om han e sugen på att ställa upp på att odla min prydnads växt
Citera
2012-06-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swecan
Tjena fick en genialisk ide under kvällens gång att tillverka en gammal Arisk dryck kallad Soma
Lite fakta kring det hela http://sv.wikipedia.org/wiki/Soma. Men med tanke på att vi lever i modern tid så har jag gjort lite små ändringar i receptet se nedan

1. Mjölk
2. Honung
3. Hasch
4. Amfetamin istället för efedrin
5. Opium

Sedan blandar man detta i ett glas och dricker det hela. Honungen lade jag till för att det skulle smaka lite bättre. Dem flesta ingredienser är lätta att få tag på men opiumet blir lite problem, men känner en kurd som känner några afghaner och dem brukar ju ha. Fast det blir inte förens om en vecka då jag börjar igen om jag inte finner ett annat sätt att få tag på opium.

Så vad tror ni angående min fascinerande dryck

Alltid kul med folk som vill experimentera, speciellt med en gammal drogblandning, men som receptet ser ut så.... 2 downers och 1 upp = speedball = mjuk kännsla inlindad i bomull men du håller dig vaken och "slipper" somna och sova bort ruset med hjälp av affet.
Kan dock va lite knepigt med doseringen av ingredienserna (olika okänd styrka, tolerans mm).
Men för f_n kör på och lycka till
Citera
2012-06-23, 19:43
Medlem
Swecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suedi
Alltid kul med folk som vill experimentera, speciellt med en gammal drogblandning, men som receptet ser ut så.... 2 downers och 1 upp = speedball = mjuk kännsla inlindad i bomull men du håller dig vaken och "slipper" somna och sova bort ruset med hjälp av affet.
Kan dock va lite knepigt med doseringen av ingredienserna (olika okänd styrka, tolerans mm).
Men för f_n kör på och lycka till
Hehe ja det är kul att testa något nytt speciellt ett recept som är några tusen år gammalt. Det med dosering av ingredienserna kan ju vara svårt men får väl göra på ett ungefär, tror inte dem satt å mätte hur mycket man skulle ha för i tiden heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in