Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-07, 23:41
  #1
Medlem
Kommer snart att byta från ett kontaktkort till ett abonnemang (telia -> halebop) nu är frågan vad som kommer ske när numret byts mellan operatörerna dvs. Om man väljer att behålla ens nummer när man beställer abonnemanget, kommer man då att sakna nummer innan man får det nya kortet.

Jag antar att man själv inte kan välja när överföringen av numret ska ske, konsekvens måste då bli att man bli att man sakna nummer under övergångstiden. Ens gamla kort har inget nummer då det är med det nya kortet, vilket man ännu ej fått.

Kan detta stämma? Helst skulle jag vilja kunna säga vid beställning att jag vill behålla mitt gamla nummer, sedan kan jag själv när numret ska överföras till det nya kortet/abonnemanget.
Citera
2012-04-07, 23:45
  #2
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepnogorsk
Kommer snart att byta från ett kontaktkort till ett abonnemang (telia -> halebop) nu är frågan vad som kommer ske när numret byts mellan operatörerna dvs. Om man väljer att behålla ens nummer när man beställer abonnemanget, kommer man då att sakna nummer innan man får det nya kortet.

Jag antar att man själv inte kan välja när överföringen av numret ska ske, konsekvens måste då bli att man bli att man sakna nummer under övergångstiden. Ens gamla kort har inget nummer då det är med det nya kortet, vilket man ännu ej fått.

Kan detta stämma? Helst skulle jag vilja kunna säga vid beställning att jag vill behålla mitt gamla nummer, sedan kan jag själv när numret ska överföras till det nya kortet/abonnemanget.

När det gäller Telia och Halebop så blir det lite speciellt, för det är en och samma operatör.

När vi bytte så gjordes det direkt under samtalet med kundtjänst, Telia-kortet blev direkt ett Halebop-kort. Efter några dagar kom dock ett SIM-kort med "rätt" namn och färg på. Detta nya kort aktiverades när det sattes in i en mobil första gången.
Citera
2012-04-10, 22:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepnogorsk
Kommer snart att byta från ett kontaktkort till ett abonnemang (telia -> halebop) nu är frågan vad som kommer ske när numret byts mellan operatörerna dvs. Om man väljer att behålla ens nummer när man beställer abonnemanget, kommer man då att sakna nummer innan man får det nya kortet.

Jag antar att man själv inte kan välja när överföringen av numret ska ske, konsekvens måste då bli att man bli att man sakna nummer under övergångstiden. Ens gamla kort har inget nummer då det är med det nya kortet, vilket man ännu ej fått.

Kan detta stämma? Helst skulle jag vilja kunna säga vid beställning att jag vill behålla mitt gamla nummer, sedan kan jag själv när numret ska överföras till det nya kortet/abonnemanget.

Som sagt just telia->halebop är ju lite speciellt men generellt så sker ju inte överföringen omedelbart utan tar 7-14 dagar så då hinner du ju få nytt SIM-kort under tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback