2012-04-07, 23:45
Medlem
EmilEfterblivens avatar
Tack så mycket för alla idéer och tips. Era innovativa sinnen har gett mig mycket hjälp.

Min plan lyder enligt följande:
Jag har riggat upp ett litet näste på vilket aset brukar placera sina ägg när han kommer hem till oss under påsknätter. Det som markant skiljer årets näste från tidigare är att de inte vilar på tätt packad jord, utan en fallgrop som täckts över med kvistar. Min förhoppning är att påskharen ska gå till nästet med ambition att lägga ett par ägg i dito innan han ger sig iväg. De två förstnämnda punkterna kommer han få rätt på, men horan ska aldrig få ge sig iväg. Istället ska han få falla i gropen där han ska tillbringa natten och roa sig med att ligga och beskåda alla miljontals stjärnor. Det han inte vet är att en av stjärnorna, den vackraste av de alla, är Ulf, min vän Ulf, som påskharen kallblodigt låtit dö i ett hav av sina egna tårar.

På morgonen ska jag gå ut, väcka haren, ta honom till vårat lokala slakteri där han ska bli ett stycke mört kött. Köttet ska jag sedan ge vidare till Ulfs fader, Håkan, som en symbolisk gest och upprättelse.

Vad säger ni, mina kära vänner, är planen tillräcklig? Finns det nackdelar? Kan jag utöka den med något moment?

Tillsammans ska vi ta kampen mot påskharen! Tillsammans är vi starka!

Tillsammans ska vi göra det.

MVH EmilEfterbliven.
Citera
2012-04-07, 23:47
Medlem
Ett par rejäla trampminor borde väl göra susen?
Citera
2012-04-07, 23:52
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilEfterbliven
Tack så mycket för alla idéer och tips. Era innovativa sinnen har gett mig mycket hjälp.

Jag har riggat upp ett litet näste på vilket aset brukar placera sina ägg när han kommer hem till oss under påsknätter. Det som markant skiljer årets näste från tidigare är att de inte vilar på tätt packad jord, utan en fallgrop som täckts över med kvistar. Min förhoppning är att påskharen ska gå till nästet med ambition att lägga ett par ägg i dito innan han ger sig iväg. De två förstnämnda punkterna kommer han få rätt på, men horan ska aldrig få ge sig iväg. Istället ska han få falla i gropen där han ska tillbringa natten och roa sig med att ligga och beskåda alla miljontals stjärnor. Det han inte vet är att en av stjärnorna, den vackraste av de alla, är Ulf, min vän Ulf, som påskharen kallblodigt låtit dö i ett hav av sina egna tårar.

På morgonen ska jag gå ut, väcka haren, ta honom till vårat lokala slakteri där han ska bli ett stycke mört kött. Köttet ska jag sedan ge vidare till Ulfs fader, Håkan, som en symbolisk gest och upprättelse.

Vad säger ni, mina kära vänner, är planen tillräcklig? Finns det nackdelar? Kan jag utöka den med något moment?

MVH EmilEfterbliven.

Jag tycker att det låter som en bra plan, och därtill också tillräcklig. Jag önskar dig all lycka med att fånga denna ondskefulla varelse, och sitter beredd att rycka ut vid behov!

Påskharen har sått sin sista potatis, gett sitt sista påskägg, tagit sig för mycket vatten över näsan, osv.

För ett fredligare jordklot!
Citera
2012-04-07, 23:57
Medlem
EmilEfterblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avemariA
Ett par rejäla trampminor borde väl göra susen?

Skulle helt klart kunna vara ett alternativ. Men som jag förkunnade i mitt tidigare inlägget vill jag använda harens kött som en upprättelse till Håkan. Trampminor skulle göra haren, det aset, till köttfärs snarare än en mör och läcker köttbit, något som förmodligen inte uppskattas så mycket av Håkan.

Annars var det ett mycket bra förslag. Tack!

MVH, EmilEfterbliven.
Citera
2012-04-07, 23:59
Medlem
Citat:

MVH EmilEfterbliven.

Utmärkt! Enda invändningen från min sida rör exkluderingen av jultomten, men det skulle i och för sig försvårat elimineringsprocessen, kanske en onödig risk.

Upp till kamp emot haren!
Citera
2012-04-08, 00:01
Medlem
EmilEfterblivens avatar
Jag ska nu krypa till kojs.

Imorgon lovar jag er en detaljerad rapport om vad som hänt under natten, och huruvida jag klarade att fånga den lurviga besten.

God natt, önskar EmilEfterbliven.
Citera
2012-04-08, 00:03
Medlem
UniversumsHarskares avatar
Citat:
...På morgonen ska jag gå ut, väcka haren, ta honom till vårat lokala slakteri där han ska bli ett stycke mört kött. Köttet ska jag sedan ge vidare till Ulfs fader, Håkan, som en symbolisk gest och upprättelse.

MVH EmilEfterbliven.

Vilken rafflande plan! Ser fram att höra mer om den rosa besten!

Mitt förslag är att du istället säljer haren till ett horhus på Grönland. Då tjänar du dig en liten hacka och kan istället hedra fader Håkan med en symbolisk resa till Åland tur och retur!
Citera
2012-04-08, 00:04
Medlem
Masterkrabbans avatar
Utmana hen på handgemäng. Ta för helsefyr ingen skit från svinet!
Citera
2012-04-08, 00:24
Medlem
Skulle vilja utmana dig på lite handgemäng ditt jävla möp som använder det där förbannade ordet!

PÅSKHAREN ÄR EN HAN!

OnT: Brilliant plan TS!
Citera
2012-04-08, 01:36
Medlem
plingplongas avatar
Inte för att krossa dina förhoppningar om att fånga påskharen men...

...kommer inte påskharen på påskafton? Jag och alla mina vänner har redan fått sitt påskägg nämligen.
Citera
2012-04-08, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plingplonga
Inte för att krossa dina förhoppningar om att fånga påskharen men...

...kommer inte påskharen på påskafton? Jag och alla mina vänner har redan fått sitt påskägg nämligen.
Är det inte Jesus som kommer då?
Citera
2012-04-08, 02:29
Medlem
Quasys avatar
Det är välkänt att påskharen är magiker, se upp så att han inte kastar någon förbannelse över dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in