Chansar här en sista gång, är ju röda dagar nu så kommer ändå inte kunna kontakta Komplett.
Min laptop(Asus eee 1215b) har flummat ur. Däckade i soffan igår då datorn låg i viloläge och när jag vaknade upp i morse var batteriet urladdat. Stoppade i sladden och startade, allt börjar lysa och det verkar inte vara något problem med hårddisk eller så men skärmen fungerar inte och inte heller lyser musen(optiska röda lampan). Provat stoppa i mobilen men den får ingen kontakt den heller.
Har provat att starta om, hålla in on/off-knappen i 60 sek, laddat ur batteriet och tagit ut RAM-minnena. Försökte även skruva upp allt med då kom jag till ett klistermärke med en sån där garantivarning, och den vill jag inte sumpa.
Ja, det har slagit mig att det kan vara grafikkortet som lagt av men det verkar som att datorn inte skickar ut några signaler alls. T.ex. verkar inte tangentbordet fungerar då jag har skrivit in lösenordet och klickat enter men ingenting händer. Kommer inte åt bios heller och det borde man väl göra utan grafikkort(eller har jag bara fått för mig det?). Försökt koppla den till en annan skärm men står bara "no signal".
Asus eee 1215b(köpt i aug förra året)
Windows 7
AMD E-350
2 GB i RAM(tror jag)
Grafik och sånt vet jag inte, den finns inte kvar på Komplett så kan inte kolla där. Radeon nånting typ.
Någon som känner igen sig? Några tips? Är det möjligt att koppla den till den här laptopen, som jag sitter på nu, även om jag inte kan se vad jag gör på Asusen?
Tack på förhand och glas påsk!
EDIT:
För att tillägga varför jag har lagt den här i mjukvara, därför att det verkar som att jag inte är den första som har problem med att en eee PC+Windows 7 inte fungerar efter att den varit i viloläge och laddat ur. Men har inte lyckats lösa det med alla andra tips jag hittat här och var på nätet.