2012-04-07, 06:56
Medlem
DeadUnicorns avatar
Tänkte att då SMR regelbundet ger sig ut i vildmarken på olika äventyr förtjänar detta en egen tråd. SMR är nog den enda nationella rörelse som trivs så bra ute i naturen, för att inte säga kanske den enda politiska rörelse som verkligen gillar naturen istället för alla andra partier som pratar om miljön men ändå föraktar att vara i den. Så tänkte det kunde diskuteras här om händelser och annat som rör vildmarksutflykter.

Citat:
Friluftsdag i Hälsingland

Lördagen den 31 Mars samlades aktivister och medlemmar från näste 5 och deras familjer i Hudiksvall för en lugn och lärorik vistelse i vildmarken med Motståndsrörelsens egen vildmarksguide.

Efter ytterligare någon kilometer så började vi närma oss sjön. Och väl på plats vid sjön så gjorde några aktivister upp en eld, medan några andra hämtade material till att bygga två stycken trefotar som skulle vara till hjälp vid matlagningen över elden. När alla fått mat i magen och var mätta och belåtna så kunde vi sitta kvar runt elden och njuta, samt diskutera och umgås i lugn och ro några timmar. Jag tror att vi alla upplevde en sann gemenskap i gruppen, och alla kunde närvara på samma villkor. Det märktes också att barnen var nöjda och trivdes med dagen.

http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1997

Själv känner jag ett stort lugn när jag kommer ut i vildmarken och alla vardagsproblem försvinner. Man lever mer i nuet och mår bättre. Många kan känna sig vilse då de kommer ifrån storstaden ut i vildmarken själv känner jag att jag kommit hem. Berätta gärna vad ni andra tycker om vildmarksäventyr och om ni har bra tips på fin vildmark. Själv skulle jag rekommendera er att gå en två veckors vandring i Sarek borta från all civilisation man blir som en ny människa efter det nästan.
Citera
2012-04-07, 13:03
Medlem
norra-sidans avatar
ja blir inte mobbade stackare i storstädarna sugna på skogshäng så får man helt enkelt försöka i landbyggden. så smr, funkar taktiken eller är det samma stollar som alltid?
Citera
2012-04-07, 13:09
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadUnicorn
Tänkte att då SMR regelbundet ger sig ut i vildmarken på olika äventyr förtjänar detta en egen tråd. SMR är nog den enda nationella rörelse som trivs så bra ute i naturen, för att inte säga kanske den enda politiska rörelse som verkligen gillar naturen istället för alla andra partier som pratar om miljön men ändå föraktar att vara i den. Så tänkte det kunde diskuteras här om händelser och annat som rör vildmarksutflykter.

Själv känner jag ett stort lugn när jag kommer ut i vildmarken och alla vardagsproblem försvinner. Man lever mer i nuet och mår bättre. Många kan känna sig vilse då de kommer ifrån storstaden ut i vildmarken själv känner jag att jag kommit hem. Berätta gärna vad ni andra tycker om vildmarksäventyr och om ni har bra tips på fin vildmark. Själv skulle jag rekommendera er att gå en två veckors vandring i Sarek borta från all civilisation man blir som en ny människa efter det nästan.
Bra initiativ!

Här är en artikel från en vandring som jag var med på: http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1952

Personligen kan jag också rekommendera Kungsleden och Kebnekaise som riktigt trevlig natur att vandra i.

Motståndsrörelsen anordnar vandringar och andra tillställningar av olika slag titt som tätt, och är man intresserad av att hänga med på en sån så är det bara att kontakta organisationen så får ni hänga med på nästa icke-interna vandring.
Citera
2012-04-07, 13:12
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norra-sidan
ja blir inte mobbade stackare i storstädarna sugna på skogshäng så får man helt enkelt försöka i landbyggden. så smr, funkar taktiken eller är det samma stollar som alltid?
Har du nått emot versaler eller?

Annars så får du väl hänga med ut i skogen och se efter själv om du nu är så nyfiken
Citera
2012-04-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Bra initiativ!

Här är en artikel från en vandring som jag var med på: http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1952

Personligen kan jag också rekommendera Kungsleden och Kebnekaise som riktigt trevlig natur att vandra i.

Motståndsrörelsen anordnar vandringar och andra tillställningar av olika slag titt som tätt, och är man intresserad av att hänga med på en sån så är det bara att kontakta organisationen så får ni hänga med på nästa icke-interna vandring.

sjukt, stämmer det där verkligen?
Citera
2012-04-07, 14:04
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
sjukt, stämmer det där verkligen?
Vilken del syftar du på?
Citera
2012-04-07, 16:17
Medlem
Citat:
Bra initiativ!

Det låter som vettiga och trevliga aktiviteter.

Citat:
Friluftsdag i Hälsingland

Lördagen den 31 Mars samlades aktivister och medlemmar från näste 5 och deras familjer i Hudiksvall för en lugn och lärorik vistelse i vildmarken med Motståndsrörelsens egen vildmarksguide.

Haha, jag älskar språkbruket. "Näste 5".
Citera
2012-04-07, 16:39
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det låter som vettiga och trevliga aktiviteter.

Haha, jag älskar språkbruket. "Näste 5".
Japp! Vi har en väldigt kunnig "vildmarksexpert" som oftast håller i aktiviteterna i vildmarken.

Hehe, tycker "Nästen" och "Kampgrupper" funkar bra.

Vilken ända av landet bor du själv i om man får fråga?
Citera
2012-04-07, 16:54
Medlem
Citat:
Japp! Vi har en väldigt kunnig "vildmarksexpert" som oftast håller i aktiviteterna i vildmarken.

Hehe, tycker "Nästen" och "Kampgrupper" funkar bra.

Vilken ända av landet bor du själv i om man får fråga?

Jag har svarat i PM.
Citera
2012-04-07, 19:08
Medlem
Citat:
Vilken del syftar du på?

Allt om själva vandringen, det där gör ju inte ens vissa militärförband.
Därför jag har lite svårt att tro på att nå gossar från smr ska ha klarat det där.
Citera
2012-04-07, 19:35
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Allt om själva vandringen, det där gör ju inte ens vissa militärförband.
Därför jag har lite svårt att tro på att nå gossar från smr ska ha klarat det där.
Det som står är sant även om man glömde nämna att vi hittade ett vattendrag och drack lite vatten typ halvvägs igenom vandringen. Men innan dess hade vi hunnit med de fysiska aktiviteterna som gick ut på att släpa på en släpvagn och bära en stock genom skogen. I övrigt så var det såklart jobbigt men är man inte helt otränad så räcker det med rätt mentalitet för att klara av det vi gjorde.
Citera
2012-04-08, 18:09
Medlem
Citat:
Det som står är sant även om man glömde nämna att vi hittade ett vattendrag och drack lite vatten typ halvvägs igenom vandringen. Men innan dess hade vi hunnit med de fysiska aktiviteterna som gick ut på att släpa på en släpvagn och bära en stock genom skogen. I övrigt så var det såklart jobbigt men är man inte helt otränad så räcker det med rätt mentalitet för att klara av det vi gjorde.

Njo, fast vet inte om jag köper det där ändå.
Det förefaller för mig vara jävligt extremt, vad vill ni bevisa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in