2012-04-07, 00:12
Medlem
Växlade till flashbacktabben nyss för att posta en tråd om ett Pandaboard ES + mjukvaruprojekt (inkl lite grejjer om lödning osv), hovrade över "Data", men kunde inte riktigt placera vart fasiken jag ska lägga skiten?

Detta gäller alltså SoC (System on a Chip), elkomponenter och hemmamekning/lödning och sånt pill. Vill lägga den under "Sys.utveckling > egna projekt" och någon av "Hårdvara" sektionerna, men inget av dom är riktigt rätt!

Robotik/Ingenjörskonst? Vad bör det kallas? Finns det redan ett undangömt forum under nån av dom andra kategorierna för sånthär? Tycker varken Hobby eller något under Vetenskap skulle vara vettigt heller.
Citera
2012-04-07, 09:07
Medlem
Zoms avatar
Systemutveckling hör den verkligen inte hemma under enligt mig.

Det hela beror på vad det är du vill diskutera. Vill du främst diskutera programvaran så finns några av de underforumen. Vill du istället fokusera på lödning/montering så passar kanske ett annat bättre (lutar åt "Hårdvara - PC", men jag vet faktiskt inte om det skulle passa där).

Om du vill diskutera saken som helhet så finns ju alltid "Övriga dator- och IT-diskussioner".

Säkrast svar får du om du PM:ar en moderator under berörd forumdel innan så får du ett bättre svar.
Citera
2012-04-07, 10:15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
När "Data" omorganiserades för ett år sen tyckte jag att ett underforum "Hårdvara - övrigt" saknades, något jag fortfarande tycker.
Mac/PC är inte de enda hårdvaruplattformarna som finns (och i dag är de ju nästintill identiska dessutom).
Visst är trådar och diskussioner om annan hårdvara inte allt för vanlig, men jag tror att dessa hämmas av att det saknas ett vettigt underforum.

Programvara har ju en egen del för Övriga OS, jag tror det skulle vara bra om det fanns ett motsvarande underforum för hårdvara.
Citera
2012-04-07, 10:19
Medlem
Protons avatar
Annars finns ju hobbyforumet att ta till? Däri diskuteras det ju trots allt skojjiga arduino-projekt då och då, så jag förstår inte varför projekt av den här kalibern inte skulle passa därunder.
Citera
2012-06-25, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
När "Data" omorganiserades för ett år sen tyckte jag att ett underforum "Hårdvara - övrigt" saknades, något jag fortfarande tycker.
Mac/PC är inte de enda hårdvaruplattformarna som finns (och i dag är de ju nästintill identiska dessutom).
Visst är trådar och diskussioner om annan hårdvara inte allt för vanlig, men jag tror att dessa hämmas av att det saknas ett vettigt underforum.

Programvara har ju en egen del för Övriga OS, jag tror det skulle vara bra om det fanns ett motsvarande underforum för hårdvara.
Instämmer helt med detta. En hårdvara - övrigt borde finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in