2012-04-06, 21:26
Medlem
Hur gör ni rökare som vill slippa denna lukt, tex om man ska på arbetsintervju kanske det inte är bästa intrycket att komma och stinka rök. Eller gånger som man inte bör röka vid, eller rent generellt. Gäller både kläder, händer och andedräkt.
Andedräkten är ju enkel tuggummi eller mat eller kaffe eller ngting. Gräs(riktigt gräs, från jorden) brukar va jävligt bra på att dämpa lukten med och sen tävvta händerna, gärna med diskmedel först sen vanlig tvål. Kläderna brukar jag bara vädra en dag eller 2. Hur gör ni FB:are ?
Citera
2012-04-06, 21:28
Bannlyst
Recinolja brukar hjälpa även ättika
Citera
2012-04-06, 21:28
Medlem
0ldMans avatar
Ja man kan ju vända sig så inte röken blåser på kläderna. Sen behöver man inte blossa 1 min innan intervjun heller.
Citera
2012-04-06, 21:42
Medlem
Nifelhels avatar
Ge fan i å rök innan du skall på intervjun bara. Men om du måste kan du ju göra så att skiten inte blåser på din kläder samt hålla cigen i något när du röker (typ en tång). Du kan ju oxå byta kläder på toaletten eller nått. Det beror på hur seriös du är med hela grejen.
Citera
2012-04-06, 21:50
Medlem
Fettopappas avatar
Som tidigare sagt, rök inte innan intervjun! Annars kan du ju spraya parfym över hela kroppen eller tugga tuggumi, dock sätter sig röklukten i håret så använd mössa när du röker och ta sedan av den.
Citera
2012-04-06, 21:57
Medlem
danzos avatar
Köp en E-cigarett, samma sak förutom att det kommer vattenånga istället.
Luktar ingenting, smakar sjukt mycket bättre
Citera
2012-04-06, 22:27
Medlem
Raketlennys avatar
Jag har sett folk stå utanför arbetsplatser och röka med plasthandskar på sig. Känns lite för overkill för mig men det kanske vore något för dig?
Citera
2012-04-07, 19:48
Bannlyst
Som sagt skaffa en el-cigg ja själv har en och rekomenderar det. Elcigg.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här