• 1
  • 2
2005-02-14, 18:59
Medlem
Bråkmakarns avatar
Är hon inte på och bråkar med en av snutarna också? Lyfter upp honom i luften va?
Våld mot tjänsteman!
Citera
2005-02-14, 19:46
Moderator
Humbugs avatar
Jag är helt säker på att Astrid Lindgren var mycket sjuk. Se bara på en sån sak som Bosse i Mellangården! Hur kommer man på nåt så roligt?
Citera
2005-02-14, 22:30
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag är helt säker på att Astrid Lindgren var mycket sjuk. Se bara på en sån sak som Bosse i Mellangården! Hur kommer man på nåt så roligt?

Han kanske fann intresse i det området?

Seriöst.

Egentligen så är det kulturmord att hålla på på det här sättet som vi gör, låt Pippi vara!
Citera
2005-02-15, 00:15
Medlem
mankers avatar
Nui var det ju pippi..

se bara på Rasmus annars, den luffarungen som förskönar hela livet som luffare. Eller försöket att visa att det går att få kärlek mellan gängbråken i Ronja eller förskönandet av självmord i Bröderna Lejonhjärta. Elden i huset symboliserar utanförskapen de kände, de var sjuka = kände sig ensamma och bortstötta, av samhället och valde därför att hoppa = fly.
Eller drogberoende Karlsson på Taket [se punkt 12 här nedan] som tror att han kan flyga om han får sin medecin?

aja..Pippi var det..

10. Som sagt, poliserna.

= GÅNG på GÅNG! slipper hon undan dem, ibland har ajg för mig att hon gett dem lite guld = muta, de försöker ta henne men då lyfter hon upp dem = visar att hon är "över" dem i makt.

11. Prylsamlandet = materialism

= Samla på saker, inte för att hon vill, men för att hon kan..no further explanation required...

12. Drogerna..

= Fick hon sig inte lite medecin i något avsnitt, letade hon inte efter medecin i någon film/historia [eller är det bara Drog-Karlsson på taket som härjar i mitt huvud med sin "kuckelimuck-(?)medecin" ??]? MEN som ingen doktor hade eller kunde ge henne då den inte botade någon sjukdom vad de visste.

13. Hon svartjobbar [går inte ihop med punkten där hon inte jobbar]

= visst sändes hon ut av TommyoAnnikas mamma för att hålla reda och se till att de inte försvann för långt.. Detektivjobb/Barnmammajobb m.m ser jag i detta.. har för mig att hon fick mat för detta = svartjobb.

14. Hon bryter mot lagen igen/svartjobbar igen

= Tiggeri är olagligt har jag för mig? MEn ändå spelar hon musik och har sig iklädd säckväv för att få pengar..
Senare bryter hon mot lagen IGEN då hon fritar TommyoAnnika då de sitter inne för sina brott.

15. Trakasserier

= Gubben, som efter att ha tröttnat på deras äckliga falsksång nere på gården, slänger iväg en sko mot dem, får samma sko förstörd och fastklistrad. Om detta var en dyr sko, säg Prada, med ett värde på någon tusenlapp skulle han lackat mer än vad han gjorde..

Så hittils är Pippi en hobbyanarkistisk materalistisk kapitalist.

Hobbyanarkism = den sorts anarkism många rikare ungar tycker är kul med vandalisering, lagmostridighet m.m. De gör det för de kan, utan att ha någon politisk mening i det.

Pippi i elektriska stolen!!
Citera
2005-02-15, 07:27
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Nui var det ju pippi..
11. Prylsamlandet = materialism

= Samla på saker, inte för att hon vill, men för att hon kan..no further explanation required...

12. Drogerna..

= Fick hon sig inte lite medecin i något avsnitt, letade hon inte efter medecin i någon film/historia [eller är det bara Drog-Karlsson på taket som härjar i mitt huvud med sin "kuckelimuck-(?)medecin" ??]? MEN som ingen doktor hade eller kunde ge henne då den inte botade någon sjukdom vad de visste.

Pippi i elektriska stolen!!

Sakletandet ja... Hon letar ju i ett helt jävla avsnitt efter nåt som heter "spunk" som hon inte vet vad det är, men hon gör allt för att få det.
Typiskt ha-begär.

I avsnittet där hon mutar alla barnen med godis äter hon ju själv för mycket å får ont i magen. Här ska man få lära sig att lagom är bäst, men pippi går helt sonika in på apoteket å säger att hon ska ha fyra liter medycin... Så för rika gäller varken lagom är bäst eller "som man bäddar får man ligga"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in