Hallå har 38 graders feber ungefär är yr som fan fryser väldigt mycket också, men jag undrar om det är bra att ta en dusch samtidigt som man har feber? tack på förhand
Hallå har 38 graders feber ungefär är yr som fan fryser väldigt mycket också, men jag undrar om det är bra att ta en dusch samtidigt som man har feber? tack på förhand
En dusch är säkert hälsosam. Ta en lite svalare så kanske tempen sjunker - i alla fall på ytan.
Hygien är aldrig farligt.
Ta en Alvedon och vila f.ö.
Krya på dej!
Jag brukar kolla hur dålig jag är genom att ta en alvedon och sen en dusch. Mår jag lite bättre är jag inte så sjuk, blir jag knäsvag och får frossa är det dags att dra täcket över huvudet.
Klart du kan duscha, duscha i den tempratur du tycker är bekväm. Du behöver inte försöka duscha kallar även om det låter rätt att sänka temperaturen. Anledningen till att man får feber är för att kroppen gör sig varmare för att virus eller bakterier inte ska trivas längre. Sänker man temperaturen genom att duscha kallt eller ta t.ex. ipren kan det ta längre tid att bli frisk igen. Detta eftersom kroppen återgår till normal temperatur och då trivs "sjukdommen" bättre och blir svårare att bekämpa.
Får man väldigt hög feber kan det dock vara nödvändigt att kyla ner sig så att inte bloder börjar bli trögflytande.