2012-04-06, 19:12
Medlem
hoffmasters avatar
Hallå har 38 graders feber ungefär är yr som fan fryser väldigt mycket också, men jag undrar om det är bra att ta en dusch samtidigt som man har feber? tack på förhand
Citera
2012-04-06, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaster
Hallå har 38 graders feber ungefär är yr som fan fryser väldigt mycket också, men jag undrar om det är bra att ta en dusch samtidigt som man har feber? tack på förhand
Har för fan ingen betydelse
Citera
2012-04-06, 19:16
Medlem
Eliza CTs avatar
En dusch är säkert hälsosam. Ta en lite svalare så kanske tempen sjunker - i alla fall på ytan.
Hygien är aldrig farligt.
Ta en Alvedon och vila f.ö.
Krya på dej!
Citera
2012-04-06, 19:21
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Det är inte farligt, duscha på och vila dig mycket sen.
Citera
2012-04-06, 19:38
Medlem
hoffmasters avatar
Tack för alla svar!
Citera
2012-04-06, 19:53
Medlem
Ulvhamns avatar
Jag brukar kolla hur dålig jag är genom att ta en alvedon och sen en dusch. Mår jag lite bättre är jag inte så sjuk, blir jag knäsvag och får frossa är det dags att dra täcket över huvudet.
Citera
2012-04-06, 21:30
Medlem
Floppsens avatar
Klart du kan duscha, duscha i den tempratur du tycker är bekväm. Du behöver inte försöka duscha kallar även om det låter rätt att sänka temperaturen. Anledningen till att man får feber är för att kroppen gör sig varmare för att virus eller bakterier inte ska trivas längre. Sänker man temperaturen genom att duscha kallt eller ta t.ex. ipren kan det ta längre tid att bli frisk igen. Detta eftersom kroppen återgår till normal temperatur och då trivs "sjukdommen" bättre och blir svårare att bekämpa.

Får man väldigt hög feber kan det dock vara nödvändigt att kyla ner sig så att inte bloder börjar bli trögflytande.
Citera
2012-04-06, 23:01
Medlem
lithionits avatar
det viktigaste när det gäller vatten och feber är att man dricker rikligt med vätska, man blir lätt uttorkad när man har feber.

Så mitt tips är att du tar lite alvedon, dricker vatten (äter om du kan) och vilar sen så sköter kroppen resten =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in