2012-04-06, 16:56
Medlem
Hey!

Har suttit och kollat lite danny macaskill videos och blev fruktansvärt sugen på att köpa en sådan cykel. Problemet är bara att jag bor nere på Malta och har problem att få tag på just en sådan cykel.

Så tänkte kolla med er extremsportare om ni har något tips hur jag enklast kan få tag på en sådan cykel? Vad ska jag fråga efter, vilka hemsidor som har möjlighet att skicka en sådan cykel hit? Kanske kan hitta någon i Italien? Ska jag köpa hem del för del och bygga en själv eller ska man köpa en färdig?
Har fått fram att prissumman är från 5000 kr och uppåt.
Är helt ny på den här fronten så alla tips och tricks kommer vara mycket uppskattade!

De jag vill göra med cyklen e i princip de danny macaskill gör i sina videos.. Kanske inte så extremt men iaf en cykel som man kan "börja" med.
Citera
2012-04-10, 00:03
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Hur gammal är du? Det kommer att ta minst tre veckor att lära sig bunny hop och ca ett år att få hyffsad balans på bakhjulet, bara så du vet.

Han kör streettrial, en blandning av street och trial, vilket innebär att man måste vara bra på båda. Smartast hade varit att bli bra på något av dem först, välj, hoppa stilla eller göra 180:s.

Han kör på en Inspierd vilket är en streettrial. Denna http://www.tartybikes.co.uk/ sidan säljer vanliga trials. Han har 26" vilket gör trialdelen mycket svårare, om du inte är väldigt lång borde du skaffa en 20" och lära dig grunderna på.

Fråga ifall det är nåt du undrar...
Citera
2012-04-10, 13:39
Medlem
TJa tack för svaret!. Jag är 20 år och har en hel del fritid här nere på Malta när jag inte jobbar.. är runt 175 så 20" låter mer som min cykel isåfall..men 24" ser mer ut som cykeln jag vill ha. Tycker du jag borde beställa cykeln del för del ? eller köpa den hel? Jag är ute efter en cykel som inte väger så mycket så de krävs inte så mycket för att få upp den på bakhjulet..
Citera
2012-04-11, 21:52
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Tycker su borde skaffa en 20" och lära dig grunderna på först. Att stå på bakhjulet är inget man gör på en dag.

Kolla på tartybikes och beställ en komplett. Om du inte vet mycket om delar och cyklar är det bara krångligt. Som sagt, kolla inspierd och tarty, efter kompletta. Du kan ju alltid köpa till delar sen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in