2012-04-06, 12:04
Medlem
Hej
Jag undrar om någon har någon idé vad jag kan ha drabbats av.
Det började förra helgen med att jag fick ont i nedre delen av magen. Var in och kollade och fick veta att jag hade urinvägsinfektion. Har ätit en antibiotikakur och när jag åt den så mådde jag bättre. Avslutade kuren i onsdags kväll. Igår, torsdag, på eftermiddagen fick jag ont igen fast denna gång bara på höger sida nedanför naveln. Hade riktigt ont under natten så mamma skjutsade in mig till akuten. Fick ta blodprov både i finger och arm samt urinprov. Beskrev min symtom, men det var aldrig någon som undersökte mig (tycker nu att det var lite konstigt eftersom doktorn jag träffade förra helgen kände på olika delar av magen). Fick ett stolpiller och blev hemskickad eftersom alla värden på mina prover var ok. Men jag har fortfarande ont. Kan jag ha drabbats av gallsten? Har googlat lite och efter vad jag har läst så borde jag isf ha ont högre upp.
Tacksam för idéer. förslag eller någon som känner igen sig.
Glad Påsk.
Tack på förhand.

EDIT: Kan tillägga att jag har haft problem med magkatarr flera gånger, men då har jag haft ont högre upp på magen. Känner mig illamående.
Senast redigerad av anajet 2012-04-06 kl. 12:12.
Citera
2012-04-06, 12:16
Medlem
MystEquals avatar
Som du beskriver kan det vara blindtarmen, men som jag upplevde brusten blindtarm är det ingenting man går omkring med. Jag var i stort förlamad i två dagar innan vi ringde akuten.... Så det kan vara ett mycket lindrigt problem med blindtarmen, fast detta borde ju läkarna ha upptäckt.

Lycka till!
Citera
2012-04-06, 12:25
Medlem
Hej,

Precis, blindtarmsinflammation som lett till brusten blindtarm är det ju troligen inte, men tidig blindtarmsinflammation i sig kan ju te sig så som du beskriver. Blodprov är inget säkert sätt att avslöja om du har det eller inte. Även om normala prover såklart talar för något mer ofarligt. Mår du illa? Bajsar och kissar du som vanligt? Och vad var det för stolpiller?

Gör det mer ont (inte bara ömt utan ONT) när du trycker där? Om det inte gör det eller du blivit bättre är det ju troligen inget farligt. Åk tillbaka om någon dag om det inte blivit bättre eller om du får feber tycker jag. Det vanliga med ont i magen är ju just att det är ont i magen, te.x. kopplat till din magkatarr. Gallsten ska gärna komma i samband med matintag (gärna fet mat) och smärtan sitter under höger revbensbåge (nedersta revbenet hö).

Jag är ingen auktoritet men kul att vara inne på FB och gissa lite
Citera
2012-04-06, 12:47
Medlem
Fick citadon. Fick även en med mig hem som jag precis tagit. Det känns ont och väldigt spänt när jag trycker där. Nu har jag ätit väldigt lite eftersom jag mår illa och har sovit, men kissa gör jag normalt och igår bajsade jag normalt.
Någon som vet om det kan hjälpa med värktabletter, alltså inte bara mot värken utan även symtomen? Får återkomma till 1177 eller sjukhuset om någon dag om det inte blir bättre.
Tack för bollandet.
Citera
2012-04-06, 13:13
Medlem
Bellees avatar
Förut hade jag också ont där, vid blindtarmen men samma sak bra värden.
Men då fick jag veta att den kan röra på sig ibland vilket inte alls är farligt men det gör väldigt ont..
Citera
2012-04-06, 13:26
Medlem
Ahaa. Fick du något tips på vad man kan göra? Ska man vila eller försöka röra på sig? Käka värktabletter?
Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in