2012-04-06, 05:55
Bannlyst
Själv är jag vegetarian, men äter dock ekologiska ägg. Mitt eget påskbord ser ut så här: Påskmust, omelett med svampstuvning, janssons frestelse med kapris och purjolök istället för anjovis och ett gott bröd, samt påsköl.
2012-04-06, 06:51
Medlem
baramejs avatar
Är du vegetarian??
Du efterlyste ju tips på korv stroganoff för några dagar sedan?
2012-04-06, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baramej
Är du vegetarian??
Du efterlyste ju tips på korv stroganoff för några dagar sedan?
Jag byter allt köttprotein mot vegetabiliska alternativ. I stroganoff receptet tog jag slantad sojakorv istället för vanlig falukorv. Det finns till och med vegetarisk falukorv från Hälsans kök. Stroganoffen blev i övrigt lyckad förra fredagen
2012-04-06, 07:36
Bannlyst
Jag lagar inte påskmaten själv utan personal och brukare hjälps åt med detta. Jag är den ende som äter vegetarisk mat.
2012-04-06, 07:49
Medlem
baramejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fascisto
Jag byter allt köttprotein mot vegetabiliska alternativ. I stroganoff receptet tog jag slantad sojakorv istället för vanlig falukorv. Det finns till och med vegetarisk falukorv från Hälsans kök. Stroganoffen blev i övrigt lyckad förra fredagen

Okej, där ser man
Tur att det smakade bra, byter man en råvara brukar man behöva modifiera receptet lite beroende på vad för grundsmak sojakorven har.

Vi äter ganska traditionell påskmiddag, d.v.s (lamm)köttbullar, massa olika sillar, lax, kyckling, Janssons ibland, ägghalvor med diverse röror på m.m.

I år skall jag laga köttbullarna.
Det blir både lammköttbullar och vanliga.
Har köpt lax också.
Vi brukar dela upp sysslorna lite mellan oss så att inte bara en står med allt jobb.
Självklart dricker vi påskmust till maten.

Glad påsk !
2012-04-06, 08:12
Medlem
raajtans avatar
Brukar äta vanlig mat är faktiskt påväg till Norge just nu, där jag ska fira påsk (sitter i bilen och surfar på ipaden)
2012-04-06, 09:24
Medlem
Gift44s avatar
SOS, Lax på toast med lime och grovmalen svartpeppar, Lammstek med potatisgratäng (alt. ugnsstekt potatis) och myntasås. Rhumkaka.
Att dricka: Öl (ljus lager), OP, påskmust, kaffe.
2012-04-06, 10:56
Medlem
Blir en kebab och ett par kokta ägg!

Glad påsk
2012-04-06, 12:10
Medlem
Det klassiska julbordet!

Ägghalvor, lax, strömming, röror, köttbullar, janssons, sill och potäter m.m

Iår ska jag göra janssons, så om ni kan något suprrecept på en så tar jag gärne emot!

Glad påsk!
2012-04-06, 13:00
Medlem
Nemjungs avatar
får se vad man ska laga..är ensam i påsk så blir nog inte hajjpat.. men kanske lite janssons, sill å lax, nått ägg kanske Får väl se...
2012-04-06, 13:03
Bannlyst
3 kilo lamm, di lamm, med tillbehör, kyckling hjärtan napoletanska, massor vin o sprit, sativa veneris, gott sällskap.

Vad mer behövs?
2012-04-06, 14:16
Moderator
evilhoneys avatar
Påskmatstrådar finns!
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in