Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det blir därigenom svårt att hitta rätt Forumval eftersom
man får svar i ett forum och för att slippa varning, svara i ett annat.
Som jag uppfattat det så är en del moderatorer (men inte alla och alltid) mycket snällare med sådant första dagen/dagarna efter en uppdelning av en tråd (eller flytt), och möjligtvis raderar det som räknas som OT, men delar inte ut varningar, då det uppenbart kan vara förvirrande med en tråddelning.
Om ovanstående tillvägagångssätt följs så har jag inte det minsta problem med det.
En tråd har
ett diskussionsämne. Bättre då om det uppkommer ett nytt dito i tråden att man delar upp och ger möjligheten att fortsätta diskussionen i en annan tråd, istället för att bli varnad för OT.
Har man inte efter någon dag märkt att tråden är uppdelad (eller flyttad) så tycker jag personligen att en varning är på sin plats om man fortsätter posta om fel ämne i fel tråd.
Vi skulle ju kunna vända på det för att göra det extra tydligt:
Skulle det vara tillåtet att skapa (och fortsätta) nya diskussionsämnen i en befintlig tråd så finns det inget som hindrar att man skapar oändligt många nya diskussionsämnen i sagda tråd. Vad är då meningen med att ha olika trådar, om detta ska vara helt ok?
Alla nästan 35 miljoner inlägg på FB skulle ju kunna ligga i samma tråd. Det blir på så vis överskådligt och ingen diskussion stör någon annan, eller hur?