2012-04-06, 00:00
Medlem
Vi kommer alla att dö. När vi dör finns vi inte längre, varken fysiskt eller psykiskt. Det som finns kvar är andra personers minnen av oss, men dessa personer kommer också att dö och deras minnen kommer också försvinna när de dör.

Det skulle inte spela någon roll om jag för resten av mitt liv levde i extas eller tortyr. Det påverkar vad jag känner just vid tillfället, men när jag och mina nära och kära är döda betyder det nada.

Trots denna insikten känner jag att jag vill leva. Det är ren instinkt. Men varför?
Citera
2012-04-06, 00:03
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skirrebirre
Vi kommer alla att dö. När vi dör finns vi inte längre, varken fysiskt eller psykiskt. Det som finns kvar är andra personers minnen av oss, men dessa personer kommer också att dö och deras minnen kommer också försvinna när de dör.

Det skulle inte spela någon roll om jag för resten av mitt liv levde i extas eller tortyr. Det påverkar vad jag känner just vid tillfället, men när jag och mina nära och kära är döda betyder det nada.

Trots denna insikten känner jag att jag vill leva. Det är ren instinkt. Men varför?

Du utvecklar ju denna planet, kan ju vara bra att veta till ditt nästa liv, förhoppningsvis är planeten lite bättre av det arbete du gör i detta liv, till nästa gång du kommer hit. Det är ju en rätt bra mening, eller?
Citera
2012-04-06, 00:14
Medlem
ProfessorAs avatar
Förstår mig inte på alla som känner att de måste skapa ett bestående intryck på jorden. Räcker det inte med att leva? Att njuta av allt som finns och ha kul. Upptäcka allt de som levt före dig ha skapat och se hur världen utvecklas. Det är mening nog för mig.
Citera
2012-04-06, 00:19
Medlem
Mollemeisters avatar
Nej.
Citera
2012-04-06, 00:23
Medlem
Opacitys avatar
Citat:
Det skulle inte spela någon roll om jag för resten av mitt liv levde i extas eller tortyr

Ganska jobbigt om man skulle leva resten av sitt liv i tortyr skulle jag tro, men om du säger det så får jag väll lita på det.
Citera
2012-04-06, 00:27
Medlem
MeineMeinungs avatar
Resultat av evolution.
Citera
2012-04-06, 00:45
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Men bekymra dig om detta när du är död istället...

För mig, i livet, just nu, betyder det något. Det är allt som krävs.
Citera
2012-04-06, 12:58
Medlem
Nej, vi spelar ingen roll.

Dock har du ditt inre och ditt hopp som lever inombords som gör det värt att leva, försök ta ut den känslan/kemikalien mera för den håller dig vid liv.
Citera
2012-04-07, 03:30
Medlem
Mr.Kaplans avatar
Det spelar roll nu men när du väl dött så är det borta, allt du åstadkommit i livet kommer att va förgäves. Det är som jag ser det. Jag personligen tänker inte kämpa för nåt som ändå inte kommer att betyda ett dugg när det kommer till kritan. Just därför försöker jag njuta av dom små sakerna som livet har att erbjuda (ex. Tobak, gräs, bärs) och så mycket som möjligt försöka 'fånga' varje dag och göra nåt bra av den, utan några speciella förväntningar eller konstgjord kämparglöd att bli nån slags knegare, inte min grej. Det ända man kan förvänta sig av livet är döden, så sant som det är sagt. Upplev varje dag som den vore din sista, du har inget att förlora.

Cheers
Citera
2012-04-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaplan
Det spelar roll nu men när du väl dött så är det borta, allt du åstadkommit i livet kommer att va förgäves. Det är som jag ser det. Jag personligen tänker inte kämpa för nåt som ändå inte kommer att betyda ett dugg när det kommer till kritan. Just därför försöker jag njuta av dom små sakerna som livet har att erbjuda (ex. Tobak, gräs, bärs) och så mycket som möjligt försöka 'fånga' varje dag och göra nåt bra av den, utan några speciella förväntningar eller konstgjord kämparglöd att bli nån slags knegare, inte min grej. Det ända man kan förvänta sig av livet är döden, så sant som det är sagt. Upplev varje dag som den vore din sista, du har inget att förlora.

Cheers

Statistisken talar för att du kommer ångra dig när du "växt upp". Men jag önskar dig en ljus framtid som ger dig vad du förväntar dig av den.
Citera
2012-04-08, 00:46
Medlem
Mr.Kaplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Statistisken talar för att du kommer ångra dig när du "växt upp". Men jag önskar dig en ljus framtid som ger dig vad du förväntar dig av den.

''växt upp'' tönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in