Märke / sort: Gevalia Intenzo alt Gevalia Colombia. Mellanrosten går bra också, men den är bäst om man ska ha kalas för ungarna eller något. Varieras med div andra sorter när lokala konsum har någon "3 för 59:-"-drive.
Rostning:-
Malning:-
Tillredningsmaskin: Melitta Deluxe Tjosan-hejsan. Kostade 500:- på netonnet, köpte den enbart för att den har inbyggt avstängning efter 2h.
Filter: Billigt skit från ÖB.
När dricker ni helst: Alltid. Men morgonen är viktig, dock sällan jag orkar göra kaffe själv när jag jobbar (Börjar 05.00 på morgonen), då blir det ur maskinen på jobbet.
Hur många koppar / dag: 5-10, mer om jag jobbar med bildbehandlingen i datorn. Kan lätt bli 2 pannor på en dag då.
Mjölk eller inte mjölk, det är frågan...och vilken mjölk?: Nej, mitt kaffe besudlas inte av sådant tjafs. Svart ska det vara.
Socker: Nej.
Övriga 'tillsatser': Nej.
Dricker helst till: Ensamt efter en rejäl måltid. Har faktiskt svårt att dricka kaffe till något.
Kommentar: Svart ska det vara i vilket fall, har aldrig pallat att ha i en massa mjölk och skit. Det smakar ju för sjutton bara blask av det då.
Dricker dock mer ur maskinen på jobbet numer, och då varieras det med varm chocklad på kvällarna för att jag ska kunna sova (Jobbar 2-skift, 05.00-13.30/13.30-22.30). Dricker jag kaffe efter 19.00 så har jag inte en chans att somna före 00.00.
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
En liten bump, var tvungen att skriva av mig. Brukar alltid köpa Zoegas Skånerost, senast jag var och handlade var det extrapris på Löfbergs Lila skånerost kostade endast 10:-, som fattig student tog jag chansen. När jag nu tog en mun fick jag ta en till för att förvissa mig om att det verkligen var kaffe i, är alla Löfbergs lika tama? Ingen smak alls.
Dessvärre, ja. Jag köpte ett paket på Lidl för ett par veckor sedan enbart för att pengarna började tryta, men det gör jag fan inte om. Smaklöst och sjukt tråkigt, smakade vatten med kaffesmak :/
Provade att överdosera mängden kaffepulver grovt senare, inte fan blev det bättre. Slutade med att det smakade beskt utan att ha någon kaffesmak alls... Nej, jag håller mig till Gevalia som f.d gävlebo.