2012-04-05, 13:35
Medlem
Bellalunas avatar
Mellan ögonbrynen tycker jag är okej annars är de inget en kille ska behöva tänka på. Hur du går tillväga för att noppa där är nog inte så svårt att lista ut.
Citera
2012-04-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baramej
Det är helt okej att noppa som kille.
Speciellt om dom växer ihop i mitten.
Se bara till att inte forma om dom, ta endast bort det som gör att dom ser buskiga ut.
Och noppa för guds skull aldrig ovansidan !!!
Det är punkt 1A när det gäller ögonbryn.
Det gör att allt ser helt mongo ut, du får fel dimensioner gällande ögon/ögonbryn och hårfäste.

Håller med.

Det är alltid okej att noppa som kille, varför skulle det inte vara?

Noppar man mellan ögonen slipper man se ut som en grottmänniska. Noppar man sedan hårstrån som växer utanför så får man inte bara ett mer markerande utan också ett mer välvårdat ansikte - till utseendet.
Citera
2012-04-05, 23:07
Medlem
oops, råkade visst noppa ovansidan.... blev verkligen inte snyggt, och blek hud ovanför ögonbrynen dessutom.. solariet imorgon jappjapp - något annat tips som får det se mindre fucked ut?
Citera
2012-04-05, 23:10
Medlem
Och även, jag vill att de ska växa ut så snabbt som möjligt, men de kommer ju se "stickiga" ut där jag noppat och då kommer man ju tydligt se var jag har noppat dom. Några tips på hur jag kan dölja detta eller få dom att växa ut snabbare osv?

haha skulle aldrig ha gjort det ...........
Citera
2012-04-06, 13:53
Medlem
15minFames avatar
Jag noppade mitt ex ögonbryn. Han hade fina bryn men hade några strån som växte utanför. Så jag noppade bort dem och ögonbrynen var fortfarande likadana, fast såg "renare" ut och han såg allmänt bättre ut.
Buskiga neandertalar-bryn är ute
Citera
2012-04-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdfisken
Som titeln, har fått höra att jag har för buskiga ögonbryn av flickvännen.
1) är det okej att göra?
2) hur fan gör man? Alla tips och tekniker uppskattas!!

Tack!

1) självklart , bättre det än att se ut som en kebabturk
2) börja längt ut och plocka din inåt , rätt lätt då vi killar inte behöver plocka så mycket
annars kan man alltid måla med en kajal det man vill spara och plocka bort det övriga
Citera
2013-09-09, 18:49
Medlem
hej, vad ska man göra om de blir rött å huden blir förstörd när man nopprar. måste gö de för annars ser de ut som svarta små prickar mellan ögonbrynen vilket inte e vackert. har någon nått bra tips?
Citera
2013-09-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playaction
hej, vad ska man göra om de blir rött å huden blir förstörd när man nopprar. måste gö de för annars ser de ut som svarta små prickar mellan ögonbrynen vilket inte e vackert. har någon nått bra tips?

Det röda lägger sig inom ett dygn ca. Kan kanske va lite rött dag 2 om du är ovan, har tjocka strån men känslig hud.

Förstår int vad du menar för svarta prickar dock..
Citera
2013-09-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playaction

Jag gör det innan jag lägger mig och oftast är rodnaden borta på morgonen.
Citera
2013-09-12, 06:33
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdfisken
Som titeln, har fått höra att jag har för buskiga ögonbryn av flickvännen.
1) är det okej att göra?
2) hur fan gör man? Alla tips och tekniker uppskattas!!

Tack!

1. Ja. Du hade kanske fått ett annat svar i en av Flashbacks "old school-manliga" forumsdelar, men överlag så tycker tjejerna år 2013 att det är sexigt när män tar hand om sig själva.

2. Börja noppa i kanterna och noppa jämnt över ögonbrynet tills du fått en schysst form! Bara testa dig fram! Inte komplicerat, värsta som kan hända är att du får tag i för mycket hår och det blir ett "jack" i ögonbrynet i någon vecka.
Citera
2013-09-12, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag noppade mitt ex ögonbryn. Han hade fina bryn men hade några strån som växte utanför. Så jag noppade bort dem och ögonbrynen var fortfarande likadana, fast såg "renare" ut och han såg allmänt bättre ut.
Buskiga neandertalar-bryn är ute

Precis det här min flickvän sa men jag såg fan ingen skillnad.

Till den som frågade om svarta prickar: noppa igen.
Citera
2013-09-12, 14:22
Medlem
Queen-Obscences avatar
Min karl och min bror gör det. Sistnämnde eftersom att vi har grövre hårväxt i familjen. Han har gjort det på salong och är mycket mer självsäker nu när han slipper oroa sig för att dem ska växa ihop. Hellre noppa dem än att raka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in